Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Wat je op mijn gibson ziet is lucht dat onder de lak zit.
    Toooooooooooooooone!!!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Ik snap niet waar je je druk om maakt. Dat gebeurt nou eenmaal met gitaren met een goede nitro lak. Hoe meer je je er mee bezig houdt, hou meer je je er aan gaat ergeren.
    Haha, zo goed is die lak dus juist niet....

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Tja, wat versta je onder 'goede lak'? Juist dat nitro na een tijdje uiteen valt vind ik bijdragen aan het heerlijke gevoel wat een nitro heeft. Als je liever een dikke laag glimmend plastic op je gitaar hebt moet je inderdaad geen Gibson kopen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Nitro geeft een gitaar karakter.. Dat is een ding wat zeker is.. De lak is ook erg zacht en playwear is snel zichtbaar. Mijn Fender '57 Reissue is uit 2009 en heb ik maart vorig jaar NIEUW gekocht. Hij wordt nu dus krap een jaar bespeeld heeft al een mooie doffe plek bij de brug en is al behoorlijk donker geworden (hij had al enigszins last van verkleuring, daarom werd ik er ook verliefd op). Het is van oorsprong een see-thru blonde en de achterzijde is vele malen lichter dan de top.. Ik vind dat ie daardoor leeft en ga me steeds meer hechten aan mijn strat.. Dat Nitro bepaalde eigenschappen heeft, dat hoor je te weten als je zoiets koopt vind ik.. Anders moet je een strat met kogelvrije polylak kopen.. Ik heb een strat plus uit '89 gehad.. man o man.. die was kneiterhard die lak.. Toch zweer ik bij Nitro.. Je hoort me ook niet over de craquele van mijn Gib.. Dat is de nitro.. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de headstock. Nu tegengaan is beter dan straks repareren.. dat is mijn idee.. Als je van showroom houdt, is Nitro inderdaad kwaliteitief volkomen kut.. hou je van karakter.. dan is het geweldig! ieder zn ding..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Het parelmoer logo zit gewoon vast gelijmd. Als de lak afbrokkelt gebeurt er niets met het logo hoor.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    De zwarte kop-fineer is bij alle Gibsons van bakeliet. Misschien dat dit op termijn een of ander afstootmechanisme in gang zet tegen de lak...?

    Ik klets ook maar wat hoor. En dan zou 't bij elke gitaar moeten gebeuren.
    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Cool

    Ach, na WO II was het toch een beetje afgelopen met Gibson als kwaliteits merk.

    Kijk hier, uit 1937 en nog helemaal gaaf....
    OK, ik ben er voorzichtig mee -stap er niet meer mee in een vliegtuig-....


  8. #28

    Standaard

    haha... de mijne uit' 94 heeft 'r ook last van... de bovenste rand (net niet op de foto) zit bijna geen lak meer op),
    maar wat een gitaar ...



    p.s. ondduidelijk, maar niet alleen op de headstock !

    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top