Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Thumbs down Defecte Reverb Mesa boogie

    Ik heb een jaartje geleden een mesa boogie dc5 gekocht. Deze was redelijk gebruikt.
    Ik heb er inmiddels nieuwe buizen in zitten en het ding klinkt er lekker, behalve de reverb.
    Ik vond de reverb altijd al iets minder. Als ik de reverb op 10 had staan was klonk deze maar heel kort na (maximaal 3 a 4 seconden)maar hij deed het verder nog.

    Nu doet ie het helemaal niet meer.
    Ik heb de unit inmiddels uitgebouwd en bekeken, maar ik kan er niets aan zien. Kan ik zo'n unit doormeten of zit de oorzaak niet in de unit, maar in de versterker.

    Groeten Hoogie

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij hebben de mark- en caliber- achtige Boogies sowieso niet een extreem aanwezige reverb. Anders zou je nog even met preampbuisjes kunnen swappen om te zien of dat nog verschil uitmaakt, als het goed is is V5 de driver voor het reverb circuit, zie hier: http://music-electronics-forum.com/a...ber-dc5-eq.jpg
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogie Bekijk bericht
    Ik heb een jaartje geleden een mesa boogie dc5 gekocht. Deze was redelijk gebruikt.
    Ik heb er inmiddels nieuwe buizen in zitten en het ding klinkt er lekker, behalve de reverb.
    Ik vond de reverb altijd al iets minder. Als ik de reverb op 10 had staan was klonk deze maar heel kort na (maximaal 3 a 4 seconden)maar hij deed het verder nog.

    Nu doet ie het helemaal niet meer.
    Ik heb de unit inmiddels uitgebouwd en bekeken, maar ik kan er niets aan zien. Kan ik zo'n unit doormeten of zit de oorzaak niet in de unit, maar in de versterker.

    Groeten Hoogie
    De reverbunit (de veren-bak) is op zich maar een deel van 'de reverb'. In principe is de rest een elektronisch circuit met centraal daarin een voorversterkerlamp (zoals je ziet in het schema in de post hierboven). Best mee naar een ampdokter gaan denk ik. Op mijn mark III vroeger vond ik de reverb sowieso vrij subtiel, maar er was reverb.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Standaard

    Ik heb er pas alle preampbuizen vervangen, maar ik weet niet helemaal zeker of de reverb nadien nog gewerkt heeft(ik gebruik de reverb van mijn gt8 ). Ik zal de oude buisjes maar weer eens monteren.

    Kan het eigenlijk kwaad dat ik de de reverbtank er uit laat?
    Ik wil nl van de combo een top maken.(Dat scheelt weer in de hoogte van de top)

    Gr Hoogie
    Laatst gewijzigd door Hoogie; 15 februari 2012 om 18:37

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogie Bekijk bericht
    Ik heb er pas alle preampbuizen vervangen, maar ik weet niet helemaal zeker of de reverb nadien nog gewerkt heeft(ik gebruik de reverb van mijn gt. Ik zal de oude buisjes maar weer eens monteren.

    Kan het eigenlijk kwaad dat ik de de reverbtank er uit laat?
    Ik wil nl van de combo een top maken.(Dat scheelt weer in de hoogte van de top)

    Gr Hoogie
    Als alles goed aangesloten blijft, moet dat kunnen. Je moet trouwens enkel de preamplamp die instaat voor de reverb een keer wisselen, gezien er daar enkel problemen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top