Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 84
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Barno, ik nodig je uit om de 'hot' bridge pick up van m'n CS strat en mn gib te komen proberen.

    Wat een gegeneraliseer hier.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik wil TS toch een beetje bijtreden, al zou ik het wat genuanceerder formuleren. Ik heb trouwens niet veel ervaring met echte High output pups. Maar ik weet dat ik vroeger liever op P90 speelde en dat ik mijn strat "dun" vond klinken. later merkte ik dat - met de juiste amp - een strat zeker zo vuil kan klinken, met als bonus een geweldige cleane klank.

    Ze zullen zeker hun nut hebben in bepaalde muziekgenres, die brulmonsters.

    Maar ik denk ook wel dat veel gitaristen kiezen voor high output uit onzekerheid en omwille van de mythe: luid is goed.

    Puur qua klankdefinitie, nuanceweergave enz... zijn low outputs een pak performanter imho
    Ik snap wat je bedoelt, en dat is inderdaad correct. Ik denk dat er veel gitaristen zijn die foutief ervan uitgaan dat het meeste tone uit het materiaal, de gitaar, de versterker en/of pick-ups komt. In realiteit komt een groot deel van de tone echter wel uit de vingers.
    Een low output pick-up kan inderdaad keihard klinken. Maar naar mijn ervaring klinkt die oversturing toch "anders" als bij een fellere pick-up.

    Maar de TS gaat er IMO foutief van uit dat een high output pick-up direct slechter moet klinken dan eentje met minder output.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Mijn favoriete setje SC's van dit moment: 5.7k, 5.4k, 5.4k. Lijkt wel hoe lager de weerstand, hoe lekkerder de boel klinkt en hoe meer het je aanslag laat horen. Voor mij hoeft dat high output ook niet meer. Ik kan er niets mee, een ander misschien wel, maar ik kan er niets mee.
    147-c Guitars

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Weerstand alleen is een indicatie hè, geen directe waarde voor de output. (scheelt Orpheo weer een aanval van hoge bloeddruk )
    Maar goed, het hangt af van speelstijl en voorkeur. Ik moet er ook niks van hebben, omdat het klankspectrum er smaller van wordt en de dynamiek wordt heel anders. Maar ja, als je ook met meer gain uit de voeten wil kunnen dan is een lichte nadruk op mids juist zeer welkom.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Weerstand alleen is een indicatie hè, geen directe waarde voor de output. (scheelt Orpheo weer een aanval van hoge bloeddruk )
    Ja, weet ik, duh.... maar als je daar over gaat beginnen dat ontspoort het topic helemaal. Grofweg doe ik het zo: meterje erop, hoge weerstand of lage weerstand en ik heb een idee wat het ongeveer is.

    En Orph: In je hok blijven!!!
    147-c Guitars

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    eigenlijk klopt 't voor singlecoils; correctie, tis minder fout voo rsinglecoils dan humbuckers. zeker niet als je 3x dezelfde draad en magneten gebruikt, dan is het een goed vergelijk voor relatieve output.

    ik heb nu even m'n neus uit het hok gestoken, mocht dat wel?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Ah, Hendrix en Page, die hebben allebei inderdaad erg bruikbare geluiden voor de gemiddelde gitarist!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2007
    Locatie
    België
    Berichten
    241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Ah, Hendrix en Page, die hebben allebei inderdaad erg bruikbare geluiden voor de gemiddelde gitarist!
    Maar het zit hem vooral in hun techniek.



    Gibson LP Classic Custom - Ebony, Tokai 'Love Rock' LS150F - Violin Burst
    ENGL Blackmore, Marshall 1960A Cab, TC Electronic G-Major, etc.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Alsof een Fender strat pickup een hifi klankbeeld geeft, in wezen net zo raar gevoiced als een mid heavy high output. Afwijken van de rechte lijn is goed in rock'n roll.

    Volgens mij maakt het de wereld alleen maar interessanter, veel keuze.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20

    Standaard

    Een PAF uit een ES335 (ook wel Seymour Duncans) schijnt hier de 'motor' te zijn geweest:



    Wel alles vol open op de versterker
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top