Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 47 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 464
  1. #11

    Standaard

    en dit is het schema voor 240V. Ik had de 120V erop gezet.
    http://site.triodestore.com/5E3Delux...-18017240V.pdf

  2. #12

    Standaard

    update, chassis opgebouwd. Moest een gaatje boren voor de OT, was iets groter dan het origineel. Daarnaast moest ik het gaatje van de fuse uitboren (wellicht een verkeerde besteld). Het board ook verder afgemaakt. Benieuwd wat jullie ervan vinden!
    Ik heb een aantal vragen over de draden van de OT en PT, maar die stel ik later. Even genieten van het werk dat gedaan is....








  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Voor je verder gaat zou ik alle lassen op je circuit board even goed nalopen. Sommigen zien er wat klodderig uit, vooral aan de onderkant. Nu het board nog los is, is dit eenvoudig te verhelpen.
    Laatst gewijzigd door driftkop; 17 februari 2012 om 13:25 Reden: typo
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  4. #14

    Standaard

    oke, doe ik. Heb alles wel nagelopen met een multimeter en er is overal contact en het zit goed vast. Ik had het in het begin lastiger dan op het eind. Wat ik op het eind deed was zorgen dat er een soort van 'klodder' in het soldeergaatje kwam die het helemaal afdekte. Vervolgens weer verhitten en soldeerdraadje goed doordrukken. In het begin wat lopen klooien. Waar vind je het met name klodderig?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Aan de achterkant, links. Echt veel soldeer heb je niet nodig, alhoewel dat some moeilijk te voorkomen is met de eyelets. Lees dit ook eens: http://www.buildyourownclone.com/old...soldering.html
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Aan de achterkant, links. Echt veel soldeer heb je niet nodig, alhoewel dat some moeilijk te voorkomen is met de eyelets.
    Tis een bepaalde slag, als je een boutje van 30W hebt gaat het niet lukken. Je moet minimaal een 50W boutje hebben en dan snel solderen. Als je hem te lang heet moet stoken loopt het soldeer aan de andere kant er net zo hard weer uit. Ik begrijp ook niet waarom die draadjes perse in dat gat moeten. Als je de bedrading door een geboord gaatje steekt kun je hem zo bij de onderdelen solderen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17

    Standaard

    @cluseau: Bedoel je om een extra gaatje te boren naast de turret en daardoor het draadje vanaf de onderkant omhoog te laten komen naar de bovenkant, om het daarna samen met de andere componenten van bovenaf in de turret te solderen?

    Waarom zit de bedrading bij dit soort layouts eigenlijk aan de onderkant?
    Het zou ook over de bovenkant van het board, onderlangs de componenten kunnen lopen, toch?
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  8. #18

    Standaard

    ik heb volgens mij inderdaad geen 50W maar een 30W of zelfs iets lager, waardoor het wat lastiger gaat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    @cluseau: Bedoel je om een extra gaatje te boren naast de turret en daardoor het draadje vanaf de onderkant omhoog te laten komen naar de bovenkant, om het daarna samen met de andere componenten van bovenaf in de turret te solderen?

    Waarom zit de bedrading bij dit soort layouts eigenlijk aan de onderkant?
    Het zou ook over de bovenkant van het board, onderlangs de componenten kunnen lopen, toch?
    Tuurlijk, er zitten al extra gaatjes in maar indien nodig is er zo een bij geboort. Bedrading kan natuurlijk ook boven maar voor het smoelwerk is dat onder gehouden. Persoonlijk vind ik dat het bovenop het storingzoeken veel makkelijker maakt als de boel eenmaal is ingebouwd. Ook aan de bovenkant is dat netjes te doen. Opendeur?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Lars, ga maar een 50W bout halen, je zal zien dat het solderen veel beter gaat. Een 25 wattertje is voor printwerk nog te doen maar voor dit werk is het echt te weinig. Mijn mening !
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top