Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Versterker aan schaffen

    Hallo allemaal,

    Ik lees vrij weinig over de line 6 spider jam. Ik zag nogal veel mogelijkheden bij deze versterker. Ik speel nog niet zo lang en heb nu een cube 15x.

    Zijn hier mensen die deze spider jam kennen? Is dit handig voor een speler die nog niet zo ver is en kan deze naderhand ( indien van toepasing ) bijvoorbeeld ook mee komen in een oefenruimte met andere muzikanten.
    Of dan beter meteen een bugera v22 of soort gelijk?

    Mij valt op dat er niet zo heel veel over die spider jam te vinden is maar youtube staat vol met filmpjes.

    Groet,

  2. #2

    Standaard

    Het zou denk ik zonde van je geld zijn om een iets uitgebreidere versterker te kopen die nog steeds in dezelfde kwaliteitsklasse zit als je huidige.
    Het is denk ik veel verstandiger om een veel betere (bijvoorbeeld de V22) versterker te kopen, dan telkens iets (met alle respect) matigs te kopen als Cubes en Line6. Dat zijn helemaal geen slechte bakken, maar geef iets meer uit en je hebt iets veel beters.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Het zou denk ik zonde van je geld zijn om een iets uitgebreidere versterker te kopen die nog steeds in dezelfde kwaliteitsklasse zit als je huidige.
    Het is denk ik veel verstandiger om een veel betere (bijvoorbeeld de V22) versterker te kopen, dan telkens iets (met alle respect) matigs te kopen als Cubes en Line6. Dat zijn helemaal geen slechte bakken, maar geef iets meer uit en je hebt iets veel beters.
    Thanks. Duidelijke taal. Die v22 zou ook nog een stuk goedkoper zijn. Ik heb die cube gekocht toen ik van iemand de telecaster over nam. Ik heb van de week een nieuwe gitaar gekocht en nu wil ik nog een fatsoenlijke versterker die dan wel voorlopig genoeg mogelijkheden biedt. Maar gezien mijn niveau zal dat voorlopig nog thuis spelen zijn.
    Die spider jam is trouwens niet echt goedkoop.
    Laatst gewijzigd door debill71; 12 februari 2012 om 20:25

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Het is op dit forum heel populair om alles van Line 6 af te branden; maar ik heb heel bewust er eentje gekocht om na jarenlang zonder e-gitaar te zitten, een handig allround ding te kopen dat vooral een hoop prima backingtracks heeft - in je eentje "freaken" is leuk, maar met begeleiding blijkt al gauw dat je van timing en tellen een potje maakt; er zitten 4 footswitch-oproepbare kanalen in (met de FBV Express, met de Shortboard veel meer) die je individueel af kunt regelen, het geluid is voor een Chinese transistorbak helemaal niet slecht en met die FBV Express samen, ben je voor zo'n 450 euro klaar. De SpiderJam zit ook nog vol met ingebouwde effecten die anders zo'n 90 tot 100 euro per Boss-pedaaltje zouden kosten, en zowel de Express als de Shortboard hebben een volume/wahpedaal.

    Natuurlijk is 't wat anders dan de spullen die ik vroeger had, zie mijn sig. Maar voor thuisgebruik is 't een prima ding - hij kan ook HEEL erg zacht met behoud van volledige distortion. In elk geval ben ik er best tevreden mee tot ik t.z.t. weer geld (over) heb voor een echte buizenbak. De SJ zal, ook dan, blijven!

    Wat je in het begin wel tot wanhoop kan drijven is de bediening. Lees vooral echt de gebruiksaanwijzing en sla 'm open zodra je 'm weer nodig hebt!
    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  5. #5

    Standaard

    Thanks voor de reacties.

    Ik ben flink reviews aan het lezen. De bugera v22 of zelfs een vox 40vt zouden ook een optie kunnen zijn.

    Ik zal ze toch eens moeten proberen. Wat ik graag zou willen is een versterker die ik zowel thuis kan gebruiken maar ook eens met wat meer mensen mee kunnen spelen. Een amp die ook op laag volume mooi klinkt is dus wenselijk. Ook lees ik dat veel amps een optie hebben om middels een switch minder vermogen te schakelen. Wel zo handig voor thuis.

    Kunnen die vox 40 en de v22 wel goed mee in een setting?
    Laatst gewijzigd door debill71; 13 februari 2012 om 22:34

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door debill71 Bekijk bericht
    Thanks voor de reacties.

    Ik ben flink reviews aan het lezen. De bugera v22 of zelfs een vox 40vt zouden ook een optie kunnen zijn.

    Ik zal ze toch eens moeten proberen. Wat ik graag zou willen is een versterker die ik zowel thuis kan gebruiken maar ook eens met wat meer mensen mee kunnen spelen. Een amp die ook op laag volume mooi klinkt is dus wenselijk. Ook lees ik dat veel amps een optie hebben om middels een switch minder vermogen te schakelen. Wel zo handig voor thuis.

    Kunnen die vox 40 en de v22 wel goed mee in een setting?
    De v22 kan je naar 5 watt schakelen, is handig voor thuis. Voor in een band vind ik hem ook ruim toekomen, zolang je geen extreme metal oid gaat spelen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    De v22 kan je naar 5 watt schakelen, is handig voor thuis. Voor in een band vind ik hem ook ruim toekomen, zolang je geen extreme metal oid gaat spelen
    Thanks. Nee ik ben helemaal niet van de metal. Ik hou van blues maar ook van popmuziek.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door debill71 Bekijk bericht
    Thanks. Nee ik ben helemaal niet van de metal. Ik hou van blues maar ook van popmuziek.
    Gain op het od-kanaal laag houden is denk ik prima voor blues (hetgeen totaal niet mijn muziek is, dus ik kan misschien slecht oordelen).

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Ik zeg, beetje doorsparen en kijken voor een Fender Blues Jr. of een tweedehands Hughes & Kettner Statesman Dual 20.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Zo'n Bugera is helemaal niet slecht. Prijs/kwaliteit scoort die voor mij wel goed hoor! Ook was ik wel onder de indruk van Kustom Amps die ook heel betaalbaar zijn en beduidend beter dan zo'n line6. Heb niks tegen Line6, maar die spiders vind ik niet klinken tov de voorgenoemden...

    Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top