Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2009
    Locatie
    Lier
    Berichten
    80

    Standaard ENGL Heads: Savage 120 vs. Invader 100/150

    Ahoy allemaal!

    Gisteren naar Key Music in St-Niklaas (BE) geweest om wat heads te gaan testen. In het verleden de Fireball getest en vond er persoonlijk niet veel soeps uit komen, waarschijnlijk elke 'ball' -amp met ENGL gaan associëren en ervan uit gegaan dat al hun amps even slecht zouden klinken.

    Dom,

    Want ik heb me door onze bassist laten overhalen die ENGL's eens deftig te testen, en wel met name de Invader en de Savage.
    Één woord: WAUW!! De Savage 120 was als eerste aan de beurt en ik heb eigenlijk heel de tijd al met dat ding in mijn hoofd rondgelopen. Keuze genoeg aan sounds, veel mogelijkheden, maar ook eenvoudig (rare combinatie, maar blijkbaar toch mogelijk).
    Prijskaartje voor dit moois €1700

    Daarna de Invader 150W uitgetest en daar was iets meer gepuzzel voor nodig om er sound uit te krijgen die mij beviel. Uiteindelijk ook heel erg van onder de indruk, zeker omdat deze al wel eens 2ehands op het internet verschijnen voor minder dan de Savage.

    Nadeel is echter dat er aardig wat werd toegekeken op lage volumes, m.a.w., ik heb geen een van beide op 'hoger' volume kunnen testen en dus kwamen ze niet volledig tot hun recht.

    Nu zijn er wel wat filmpjes op YT te vinden, maar het blijft toch anders dan 'live', vandaar dat ik in afwachting op een betere kans op testen hier al eens kom horen wat de ervaringen met deze heads zijn?

    De bedoeling is om er Metal-,hard- en deathcore mee te gaan spelen in mijn bandje, maar ook al eens clean te tokkelen thuis, of nog eens wat te oefenen op andere stijlen.

    Dus laat die ervaringen, positieve of negatieve maar komen!

    Alvast bedankt!!

    Mvg,

    Christophe

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    1.252

    Standaard

    Ik vind de Savage 120 "bruter" klinken dan een Invader, heeft precies iets meer korrel in z'n sound. Een andere leuke Engl in dat straatje is de Smolski sig amp, past zeker in het rijtje!
    BlacKat - Diezel - Dean USA - G&L - Rhodes - Siggi Braun
    -> Guitar Candy: BlacKat - Diezel - Driftwood - Engl - Friedman - Kemper - Mayones - Pro Tone - Rhodes - Splawn - Siggi Braun - Strandberg - ...
    http://www.facebook.com/GuitarCandyBelgium

  3. #3

    Standaard

    Mocht de Engl SE budget-technisch gezien een optie zijn, dan zou ik die zeker ook nog eens gaan testen. Hele gave amp! Kan eigenlijk alles wat alle andere Engl versterkers ook kunnen.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    1.252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aikara Bekijk bericht
    Mocht de Engl SE budget-technisch gezien een optie zijn, dan zou ik die zeker ook nog eens gaan testen. Hele gave amp! Kan eigenlijk alles wat alle andere Engl versterkers ook kunnen.
    Feit! Ik probeerde echter rond het budget te blijven
    BlacKat - Diezel - Dean USA - G&L - Rhodes - Siggi Braun
    -> Guitar Candy: BlacKat - Diezel - Driftwood - Engl - Friedman - Kemper - Mayones - Pro Tone - Rhodes - Splawn - Siggi Braun - Strandberg - ...
    http://www.facebook.com/GuitarCandyBelgium

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2009
    Locatie
    Lier
    Berichten
    80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baco Bekijk bericht
    Ik vind de Savage 120 "bruter" klinken dan een Invader, heeft precies iets meer korrel in z'n sound. Een andere leuke Engl in dat straatje is de Smolski sig amp, past zeker in het rijtje!
    Die mening had ik dus ook na de twee te hebben getest! De Invader heeft wel meer 'mogelijkheden' van sounds, maar dan stel je jezelf toch weer de vraag wanneer je die ook werkelijk allemaal gaat gebruiken... Als je dan 2ehands gaat kijken levert het prijsverschil tussen de twee al snel een mooie 4x12 cab op.

    De Smolski heb ik niet kunnen testen, ben ik nu wel wat over aan het bekijken en staat mij tot dusver al wel aan ^^ De SE is te duur in mijn geval en blijft 2ehands ook wat boven het budget.

    Weet er iemand uit BE toevallig nog een shop zijn waar die Savage te testen valt?

    Mvg

  6. #6

    Standaard

    Heb gisteren een band op een Invader horen spelen, moet zeggen dat die érg goed klonk!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Engl invader is een zeer gaaf beestje, heel veelzijdige versterker maar inderdaad iets meer compressie dan de savage.
    De engl SE alles kunnen wat anders engl's kunnen zou ik zeker niet zeggen. Engl SE heeft veel meer compressie dan engl blackmore, invader, savage. Ik heb alleen de rackunit gehoord van de SE met engl eindtrap maar hier zat niet echt een lekkere bite in vond ik zelf. Heel smooth van sound zelfs met de mid edge aan.

    Je zou misschien ook de blackmore eens kunnen proberen. Blackmore gebruikt eerst altijd een savage60 en heeft later zijn eigen sig gekregen. Naast de savage is hij iets anders gevoiced, iets meer richting midden gebied ofzo. Maar 2e hands een stuk goedkoper en beter te krijgen dan de savage.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top