Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    vraagje een nieuwe versterker

    Hallo allemaal
    Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker, maar heb hier weinig verstand van en misschien dat jullie mij kunnen helpen.

    Ik speel vooral old school Blues en jaren '60 bandjes-muziek. Ik heb een hekel aan heel veel effecten en pedals. Ik zoek een versterker met een beetje lekkere (lichte) overdrive. het eerste wat in mij opkwam was een buizenversterker, maar ik heb geen idee welke een beetje goed zijn en een mooi Bluesgeluid hebben. mijn budget is 350 euro, en natuurlijk het liefst minder

    Help me, gitaarnet.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    peavey deltablues

  3. #3

    Standaard

    wat altijd handig is om te vermelden bij dit soort vragen, afgezien van budget, is of het enkel voor thuisgebruik is of ook voor optredens moet dienen, met andere woorden speel je alleen of in band?

    het internetforumcliché wil dat buizenversterkers een lekkere overdrive hebben dus probeer sowieso iets met lampen uit. voor 350 euro en minder vind je vast en zeker iets tweedehands - zoals inderdaad een Delta Blues.

  4. #4

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    wat altijd handig is om te vermelden bij dit soort vragen, afgezien van budget, is of het enkel voor thuisgebruik is of ook voor optredens moet dienen, met andere woorden speel je alleen of in band?

    het internetforumcliché wil dat buizenversterkers een lekkere overdrive hebben dus probeer sowieso iets met lampen uit. voor 350 euro en minder vind je vast en zeker iets tweedehands - zoals inderdaad een Delta Blues.
    Welkom op het forum, Joris. De Delta Blues wordt 2e hands voor 350 lastig. Ik heb er een paar maanden op geaasd, maar meestal gingen ze weg voor 400/450.

    De Bugera V22 is een versterker met buizen binnen het budget. Vintage, dus toepasbaar voor jouw stijlen. Zowel op vol vermogen alswel half vermogen te spelen (switch tussen 22W en 11W).

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    8 september 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    3

    Standaard

    vox is altijd goede kwaliteit

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matsgitaar1 Bekijk bericht
    vox is altijd goede kwaliteit
    Voor dat budget heb je geen buizenvox, maar zn transistor of hybride gevalletje...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2005
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    112

    Standaard

    Hoi Joris,

    Het is (tweedehands) iets boven budget, maar misschien is de Mesa Subway Blues wat voor jou?

    Er staat er toevallig een al een tijdje op gitaarmarkt http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=g...ails&id=151727 , misschien dat je nog wat van de prijs af kan krijgen..

    Youtube:

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    kampen
    Berichten
    50

    Standaard

    heey joris,

    ik was laats ook aan het rond kijken voor een goeie buizen amp.
    ik heb meerdere versterkers geprobeerd en kwam steeds weer terug op de fender hot rod deluxe.
    deze valt nieuw buiten je budget, maar tweedehands voor een goed prijsje te krijgen.
    voor blues is deze ideaal.

    misschien een minpuntje, wel heeft hij een behoorlijk vermogen.
    ik zou zeggen ga eens wat testen in een winkel.

    succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top