Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 70 van 72 EersteEerste ... 20606869707172 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 691 t/m 700 van 717
  1. #691

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    I can't hear @ 0.02 cent
    From my experience, the professionals guitar players are pleased within +/-1% even during recording.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 21 december 2012 om 11:11

  2. #692
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    I can't hear @ 0.02 cent
    Daar heb ik dan ook een tuner voor.

  3. #693

    Standaard

    From my experience, i've never been happier -tuning wise- since i use the turbo tuner.

    Not because i might hear 0.2 cents, there is never enough time (nor the real desire ) to tune 100% spot on anyway, but because the display shows very accurate info in a very 'intuitive readable' way about how much you're off.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #694

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    From my experience, i've never been happier -tuning wise- since i use the turbo tuner.

    Not because i might hear 0.2 cents, there is never enough time (nor the real desire ) to tune 100% spot on anyway, but because the display shows very accurate info in a very 'intuitive readable' way about how much you're off.
    I agree with you it is very intuitive.
    Nevertheless using an external tuner might have still a sound issue.

    Case 1:
    Guitar > Tuner > other effects.

    If the Tuner is true bypass, the equivalent capacitor of tuner jacks+extra patch cable will tune on your guitar coils.
    I have performed several experiments and you might get up to 400pF/500pF of equivalent capacitor.
    This capacitor will affect the tone expecially around 3-4KHz depending on your coil/pickup configuration

    Case 2:
    Guitar > Buffer > Tuner > effects
    The buffer will prevent reading the capacitor changes post buffer.

    Case 3 (eg. PedalPro)
    .....................> Tuner measurement
    Guitar > Buffer > Effects
    .....................> Envelope infos used by effects and noise gate
    Laatst gewijzigd door massi1234; 21 december 2012 om 11:12

  5. #695

    Standaard

    I think that an important part is missing and that is the user experience. No matter how good a tuner is, if you do not recieve realtime visual feedback when tuning a string it may become a complete failure.

    I like the tuner that when i hit a string, it will fluently guide me from coarse grained out-of tune slowly towards a more fine grained tuning. This will give me the possibility to easy adjust strings while looking towards the tuner. It should be also better & quicker than tuning with my ears (flageolet tuning).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 december 2012 om 23:35

  6. #696
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    I think that an important part is missing and that is the user experience.
    Do you think this relates to the tuner in the PedalPro?
    I don't have problems with the visual feedback the Pedalino gives during tuning.

  7. #697

    Standaard

    It was meant as a general remark because musicians also tend to discuss about the best specifications while forgetting the user experience. To answer the question, the tuner of the Pedlino is fine and accurate and i am able to tune my guitar without problems. So accuracy is not a problem and i am glad that i have a good tuner aboard of the Pedalpro.

    With respect to the instant visual feedback i prefer the more graphical feedback of the Peterson tuners (maybe some inspiration for Max to build a strobo tuner ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 23 december 2012 om 10:12

  8. #698
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Funny, I don't like all those moving lights and stuff from those strobe tuners, they make me nervous!

  9. #699

    Standaard

    Zo zie je maar weer....

    Ik houd zelf enorm van een tuner die als het ware een voortschrijdend gemiddelde algoritme hanteert zodat de visuele feedback (readings) wat rustiger worden. Daardoor voorkom je onbedoelde overcompensatie. Zeker als je een hele nauwkeurige tuner hebt zoals op de Pedalino, wordt dit belangrijk. Persoonlijk vind ik de readings van de Pedlino ook iets aan de onrustige kant maar ik kan er wel voldoende mee werken. Het stoorde me niet echt maar aangezien we over de tuner aan het praten zijn, zijn dit mijn 2 cents.

  10. #700

    Standaard

    Zo, we hebben vandaag weer een leuke forum meeting gehad. De Pedalpro is in combinatie uitgeprobeerd met een Ernst Rover preamp in de pre-loop en de uitgang is aangesloten op een Torpedo Power-amp + IR cab simulatie. Het geheel werd uiteindelijk via een monitor box in mono versterkt. Het resultaat was toch verassend goed en dynamisch te noemen waarbij echter wel een duidelijk verschil is te horen tussen een microfoon opname sound (Torpedo) en een directe cabinet sound (Ernst Flieck + PL cabinet). We waren met ons vieren: Peter, Bart en Henri (en ikzelf natuurlijk). Henri had een sixpack herfstbok bier en koeken meegenomen dus ook de innerlijke mens werd goed verzorgd.

    Bart heeft tevens de Pedalpro + Pedalino eens aan de tand gevoeld en ik heb o.a. de werking van het nieuwe Virtual Board uitgelegd waarmee je binnen een preset nu zeer eenvoudig effecten aan en uit kunt zetten of het pedal een regelfunctie (volume, wah etc.) kunt geven.

    @Peter: als je ooit nog in de buurt gaat wonen, neem ik gitaarles ;-)

    Al met al vond ik het een hele leuke en ook ontspannen meeting waarbij iedereen tijd had om e.e.a. te proberen. Ik wil bij deze ook iedereen nogmaals van harte bedanken voor de komst naar mijn studio en hoop dat jullie allemaal goed en gezond zijn thuisgekomen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 december 2012 om 20:10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top