Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 52 van 72 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 717
  1. #511
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Jerome,

    De Pedalino heeft op dit moment 2 modi waarin je deze kunt gebruiken, namelijk browsing mode, en favorites mode.

    Browsing mode:
    De uiterst linkse pad bypass en mute, de 2e pad van links = 1/10/50 presets down (3 pressure levels).
    De uiterst rechtse pad is 1/10/50 presets up (3 pressure levels).
    De 2e pad van rechts gebruik je dan om de preset te loaden.

    Favorites mode:
    In de Pedalpro kun je een lijst van 18 favoriete presets maken. In deze favorietenlijst, staan links naar de werkelijke presets, dus je kunt bijvoorbeeld favoriet #2 verwijzen naar preset 388. en favoriet #9 naar preset 001.
    Zet je de Pedalino in Favorites mode, dan kun je nog kiezen tussen 2 of 3 pressure levels.
    Afhankelijk van 2 of 3 pressure levels, wordt de pedalino onderverdeeld in 3 of 2 banken (want zoals gezegd je hebt 18 favorieten)
    Deze banken selecteer je met de eerste pad.
    Pad 2, 3 en 4 worden gebruikt om de favorieten te selecteren. Hierbij is Pad 2 met de laagste druk het laagste favoriet nummer, en pad 4 met de hogste druk het hoogste favoriet nummer.

    De virtual mode is er -volgens mij- nog niet, maar zo te zien bedoelt Max dat je hierin met een zachte druk op de 4 pads, verschillende effecten binnen 1 preset aan en uit kunt zetten. Met een harde druk op 1 van de 4 pads, ken je functies toe aan het expressiepedaal. Met een medium druk op de pads (of alleen pad 1?) ga je terug naar browse mode.

    Geen idee of dit een duidelijke uitleg is, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd :-)
    Thanx mate!
    Iig een stuk duidelijker!
    Ik moet dat systeem gewoon een keer gaan uitproberen, dan zal het nog een stuk duidelijker worden...
    Laatst gewijzigd door jerome; 25 oktober 2012 om 23:41

  2. #512

    Standaard

    I will try to be more clear.
    Browsing mode and Favourite mode are two distinguished mode of operating . The user can toggle between the two modes using the FAV button on the Pedalino.

    In Browsing mode, using the first pad on the left you can Bypass at the first level, turn on the Virtual Board mode (second level) or turn on/off the Tuner (third level)

    In VB mode the first Level, as Denny understood, is used to switch on/off effect or group of effects. The third level is used for assign Exp. Pedal. The second level is not used exept for disengage the VB mode. For security reason the user will have to old on second level on the first pad for more then 2 sec so that the VB is disengaged.

    For each preset, you can assign different VBs.

    Each VB is set in the Pedalino according to user preference.

    For example:
    Pad 1 =Compressor + Filter 2 +distortion
    Pad 2 =Boost + Pre loop
    Pad 3 =Flanger
    Pad 4 =Delay

    If you want to have a Wah you just press the second pad hard and the Wah will be activated automatically.

  3. #513
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    So if i understand correct, it's:
    1. browsing mode with direct access to virtual board and back, or;
    2. Favourits mode with no direct access to the virtual board

  4. #514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee Bekijk bericht
    So if i understand correct, it's:
    1. browsing mode with direct access to virtual board and back, or;
    2. Favourits mode with no direct access to the virtual board
    Almost there
    Point 1 is fine
    Point 2 Browsing mode (press FAV button works as well with the foot) >> FAV. mode
    Fav MODE (press FAV button works as well with the foot)>> Browsing mode (press pad 1 level 2) >> Virtual Board. So you need to perform two actions to enter VB from FAV. mode

    It may look complicated, but the display is big and informative enough to ensure that you know in which mode you are operating.

    In VB mode the display will also list the effects as connected in the chain.

    As soon as I am ready with the FW upgrades, I will post some screen shoot, so that you can see what I am talking about.
    Laatst gewijzigd door massi1234; 26 oktober 2012 om 11:59

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Can you use the Favorite mode to setup play-lists (sets) from all of the presets available?
    So I have for 35 songs presets programmed in the PP, but now I'm doing a gig and I need a subset of those presets and in a specific order...
    Can you do that with favorites?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #516

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Can you use the Favorite mode to setup play-lists (sets) from all of the presets available?
    So I have for 35 songs presets programmed in the PP, but now I'm doing a gig and I need a subset of those presets and in a specific order...
    Can you do that with favorites?
    There are 18 Fav. sounds that you choose among the 500 presets stored in the memory of the PedalPro, independently from the order.
    You may have even 2 Favorite sounds pointing to the same Preset.

    The Fav. list can be programmed/edited via the PedalPro or by the PedalManager using USB interface
    When the PedalManager extract the list of 500 presets from the PP, it retrieves the Fav. list as well.
    So for each session you can create a new file .vif either in the PC or MAC that contain different presets and Fav, or the same preset list with differend fav. sound list.


    One of the good things about the PP, is that you can creat preset from n#000. That implies that we have no ROM preset but flash RAM preset.
    I personally do not like to buy a device and have to deal forever with presets 000-010 that I do not like.

    One of the feature requested by users was to be able to replace the bypass function with a preset that we would call a clean sound.

    In the new FW (Dennis or Theo may tell more on the matter), the preset 000 can be used as "clean channel sound". So every time you press bypass will load the preset 000 independently if you are in browse or FAV. mode.

    Like this we have 19 FAV sounds and the Preset 000 is always accessable independently from the assigned bank.

    Preset 000 can be anything. Even the no effects and with a MIDI programm change sent (AMP switching) or two midi messages (External reverb and Amp switchng)
    Laatst gewijzigd door massi1234; 26 oktober 2012 om 14:31

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    It's more clear to me now. I really like the added flexibility of the virtual board. When switching between favourites and browsing mode is managable by foot that's a plus. I really like the concept of the extra bypass/base preset. I know that function from my musicom efx mk2 and that is really handy.
    I think i'm about ready to start saving some cash for one. But first i need to decide which gear i'm willing to sell/let go.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  8. #518

    Standaard

    Ik ben vandaag naar het bedrijf Vintage Revolutions zelf in Den Haag geweest om de preamp modificatie uit te laten voeren op de Pedalpro. Hierbij worden de boost & distortion voor de pre-loop geplaats en op deze manier dus voor mijn buizen preamp gezet.

    In de tussentijd had ik mooi de gelegenheid om een aantal gratis upgrades te testen en heb ik ook nog een korte rondleiding door het bedrijf van Max gehad. Ze hebben een test ruimte die volledig als studio is ingericht (geen bijgeluiden) en we hebben de Pedalpro/Pedalino getest over 2 Fender Twin Reverbs met een Gibson ES-347 als testgitaar.

    Over de sound hoef ik niets meer te zeggen want die is nog steeds op het allerhoogste niveau dat er in dit universum bereikbaar is. Dus op naar de improvements ;-) We hebben opeenvolgend de tap-temp functie, de bypass preset en een extra wah curve getest.

    1. De tap tempo functie is een echte aanrader en brengt het apparaat op een hoger niveau. Dat zou je niet verwachten want een tap tempo, dat hebben wel meer effecten. Het geniale van deze tap temp is met name dat je zelf kunt kiezen op welke time-based effecten het werkt en ook met welke veelvoud van het ingestelde tempo (de Adrenalinn had dat vroeger als ook). We hebben als voorbeeld een tremolo op hoog tempo gezet in dan combinatie met een delay laten lopen maar wel volledig gesynchroniseerd. Super want je gaat er gewoon zuiver van spelen.

    2. Preset bypass: Het doel hiervan is dat een een eigen basis bypas preset kan definiëren zoals je dat zelf wil waardoor deze ook bruikbaar wordt als je voornaamste basis sound. Natuurlijk staat het vrij om deze als standaard bypass te kiezen. Gewoon een handige feature.

    3. Extra Wah-curve: VR had een extra waveform gebruikt om een andere wah curve te maken d.w.z. dat de resonantie frequenties dus ander aanspreken als bij bijv. een CryBaby wah. Dit klonk ook zeer overtuigend en nodigde enorm uit tot experimenteren en dat is voor mij meestal het teken dat het de goede kant opgaat.

    Ook op het persoonlijk vlak heb ik een hele fijne dag gehad. Je ontmoet niet vaak een dermate intelligent persoon die zowel goed gitaar kan spelen, een conservatorium opleiding heeft, een masters in elektronica en door toepassing van technologie uit ruimtevaart een compleet analoog multi-effect weet te ontwikkelen dat perfect klinkt, muisstil is, volledig digitaal bestuurbaar & via software upgradable is. Neem daarbij ook nog eens het feit dat hij een verbeterd MIDI protocol ontwikkelt. Dat verdient wel enige respect want dit is dus geen kwestie van simpel wat effect pedalen kopiëren en die aan elkaar knutselen. Ik ben zelf al jaren lead architect voor militaire systemen en weet uit ervaring hoe complex en ingewikkeld het is om een goed betrouwbaar apparaat te onwikkelen. Wat ik hier gezien heb is absoluut van hoge kwaliteit.

    Wat me ook opviel is dat ze erg goed luisteren naar de input uit ons gitaar forum. Dus blijf vooral kritisch en uit je ideeën m.b.t. functionaliteit en sounds.

    Ik moet zeggen dat ik zelf enorm onder de indruk ben van de professionaliteit van dit bedrijf en heb het bezoek dan ook als zeer prettig ervaren. We mogen als Nederland echt blij zijn dat dit hier wordt ontwikkeld.

    Als ik morgen de unit thuis heb aangesloten zal ik eens kijken wat de pre-loop modificatie heeft gebracht.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 oktober 2012 om 01:25

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik begrijp wat je bedoelt Theo, Max is niet alleen erg professioneel ingesteld en onderbouwd, maar is ook nog 's zeer enthousiast over z'n eigen product.
    Ik kreeg echt de indruk, toen ik hem ontmoette bij jou thuis, dat ie het niet (alleen) voor de centen doet, en dat heeft ie ook zo verteld kan ik me nog herinneren. Hij baalde gewoon enorm van het feit dat er altijd wel iets mis was als je losse pedalen via patchkabeltjes en dc-chains e.d aan elkaar knoopt. Ik denk dat elke gitarist dat wel irritant vindt.
    Dat er dan nu iemand zoals Max "opstaat", met deze unieke capaciteiten, is een mooi gegeven denk ik.

    Oh ja, hoe beviel de ES-347?

  10. #520

    Standaard

    De ES had een geweldige blues sound maar was eerlijk gezegd wel wat noisy. Ik hoorde namelijk een zacht hiss bijgeluid dat archteraf duidelijk van deze elementen afkwam. Omdat de Pedalpro zo stil is ga je jezelf hier wel aan storen. Max wist dit natuurlijk al en toonde me aan de hand van wat instellingen dat het van de gitaar kwam. De sound van een ES335 achtige gitaar is meer een wat hollow-body les paul (echt mijn sound).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 oktober 2012 om 01:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top