Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 51 van 72 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 717
  1. #501
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Die schakelaars die veel herrie (een harde klik) maken zijn inderdaad behoorlijk irritant
    Maar ik moet zeggen dat de schakelaars van de Roland FC100 en FC200 foot controllers zeer goed zijn.
    Nu je het zegt...inderdaad. Dit zijn denk ik dezelfde schakelaars als in de Boss footswitches, en die zijn inderdaad ook wel lekker stil!

  2. #502

    Standaard

    Ik denk eigenlijk dat op het moment dat je pads precies zo gaat gebruiken zoals een on/off switch, dat je eigenlijk de ideale switch hebt gevonden omdat hij identiek werkt maar het voordeel heeft dat de pads een groter oppervlak hebben, geen bijgeluiden geven, een langere levensduur kent en gekalibreerd kan worden m.b.t. de instel druk.

    Ofwel, als je nou een pedalboard ontwikkeld met meer pads, met de layout van een bekende footcontroller die via MIDI werkt dan heb je volgens mij een "best of both" worlds oplossing waar we allemaal blij van worden.

    - 10+ multiple pads
    - Bank up/down switch
    - Preset (lower row)
    - Effect on/off (upper row), incl. solo boost functie
    - Selectie volume/wah t.b.v. Expressie Pedaal
    - MIDI compatible

    ???

  3. #503
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je van elke pad een afzonderlijke switch zou maken, zie ik het voordeel van zo'n pad niet meer zo, op een eventueel slijtage voordeel na. Ik vind de huidige kleine footprint met toch relatief veel functies wel een mooi concept.
    Als het dan ook nog een standaard midi pedaal zou zijn, ben je de voordelen toch helemaal kwijt, of zie ik dat verkeerd?

    Ik zou me nog wel kunnen vinden in meer pads, maar dan niet met een vaste verdeling zoals onderste rij fixed voor presets.
    Wat me dan wel wat lijkt is een display per pad, waar dan in staat wat je aktiveert als je de betreffende pad indrukt.
    En als we dan toch bezig zijn dan liefst nog met een tweede expressiepedaal aansluiting.

    Maar goed, ik weet niet wat zoiets dan zou moeten gaan kosten, maar ik persoonlijk zou niet graag 800 euro voor alleen een controller betalen, zoals bv de mfc 101 van Fractal Audio.

  4. #504

    Standaard

    Zo zie je maar weer, iedereen denkt er anders over. De MIDI optie is dus inderdaad handig voor mensen die het net iets anders willen qua functie of uitvoering.

    De huidige Pedalino werkt op dit moment prima voor mij en met de virtual pedaal board heb ik wel ongeveer wat ik zou willen hebben. Ik bedacht me nog wel dat het misschien wel handig zou zijn als iedere pad of switch programmeerbaar zou zijn qua functie. Je zou dan een bestaand functie aan een pad toe kunnen kennen en daarmee eenvoudig je eigen pedalboard kunnen ontwerpen. (bijv. pad 1, 2, 3 is preset, pad 4 wordt solo boost).

  5. #505
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je van elke pad een afzonderlijke switch zou maken, zie ik het voordeel van zo'n pad niet meer zo, op een eventueel slijtage voordeel na.
    Mee eens. Dan kan je een standaard midi floorboard naar keuze aansluiten (als Midi klaar is).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wat me dan wel wat lijkt is een display per pad, waar dan in staat wat je aktiveert als je de betreffende pad indrukt.
    En als we dan toch bezig zijn dan liefst nog met een tweede expressiepedaal aansluiting.
    Lijkt me cool om de functie van elke switch (pad) te kunnen programeren. Welke switches bank up/down zijn etc.
    Dan kan iedereen zijn eigen layout maken - freedom for all. Standaard komt-ie natuurlijk met een voor de hand liggende instelling...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #506

    Standaard

    Hi there,
    I see the different point of view of forum members.

    The Pedalino is designed to work in 3 different situations.

    Browsing mode:
    Accessign time=Slow.
    Operating @ 3 pressure level
    Functionality= 12 different commands

    Favourite mode
    Accessing time=Fast
    Operating @2 or 3@ pressure level.
    Functionality= 9 or 12 different commands


    Virtual Mode
    Accessing time=Fast
    Operating @2/3 pressure level

    ........................PAD 1 ......................PAD2........................ ..PAD3.......................PAD4
    Level 1=....ON/OFF EFFECT/S...... ON/OFF EFFECT/S.......ON/OFF EFFECT/S............ON/OFF EF.
    Level 2=.....Return to browse
    Level 3=...Exp. pedal ->Tap tempo...Exp.Pedal= Wah.......Exp.Pedal=Ades param......Exp= Volume
    Laatst gewijzigd door massi1234; 25 oktober 2012 om 10:47

  7. #507
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Mee eens. Dan kan je een standaard midi floorboard naar keuze aansluiten (als Midi klaar is).....
    Ik heb alleen begrepen dat het expressiepedaal met midi niet meer werkt.
    Dat zou wel heel erg jammer zijn!

  8. #508
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massi1234 Bekijk bericht
    Hi there,
    I see the different point of view of forum members.

    The Pedalino is designed to work in 3 different situations.

    Browsing mode:
    Accessign time=Slow.
    Operating @ 3 pressure level
    Functionality= 12 different commands

    Favourite mode
    Accessing time=Fast
    Operating @2 or 3@ pressure level.
    Functionality= 9 or 12 different commands


    Virtual Mode
    Accessing time=Fast
    Operating @2/3 pressure level

    ........................PAD 1 ......................PAD2........................ ..PAD3.......................PAD4
    Level 1=....ON/OFF EFFECT/S...... ON/OFF EFFECT/S.......ON/OFF EFFECT/S............ON/OFF EF.
    Level 2=.....Return to browse
    Level 3=...Exp. pedal ->Tap tempo...Exp.Pedal= Wah.......Exp.Pedal=Ades param......Exp= Volume
    I wish that I do understand your explanation...

  9. #509
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Jerome,

    De Pedalino heeft op dit moment 2 modi waarin je deze kunt gebruiken, namelijk browsing mode, en favorites mode.

    Browsing mode:
    De uiterst linkse pad bypass en mute, de 2e pad van links = 1/10/50 presets down (3 pressure levels).
    De uiterst rechtse pad is 1/10/50 presets up (3 pressure levels).
    De 2e pad van rechts gebruik je dan om de preset te loaden.

    Favorites mode:
    In de Pedalpro kun je een lijst van 18 favoriete presets maken. In deze favorietenlijst, staan links naar de werkelijke presets, dus je kunt bijvoorbeeld favoriet #2 verwijzen naar preset 388. en favoriet #9 naar preset 001.
    Zet je de Pedalino in Favorites mode, dan kun je nog kiezen tussen 2 of 3 pressure levels.
    Afhankelijk van 2 of 3 pressure levels, wordt de pedalino onderverdeeld in 3 of 2 banken (want zoals gezegd je hebt 18 favorieten)
    Deze banken selecteer je met de eerste pad.
    Pad 2, 3 en 4 worden gebruikt om de favorieten te selecteren. Hierbij is Pad 2 met de laagste druk het laagste favoriet nummer, en pad 4 met de hogste druk het hoogste favoriet nummer.

    De virtual mode is er -volgens mij- nog niet, maar zo te zien bedoelt Max dat je hierin met een zachte druk op de 4 pads, verschillende effecten binnen 1 preset aan en uit kunt zetten. Met een harde druk op 1 van de 4 pads, ken je functies toe aan het expressiepedaal. Met een medium druk op de pads (of alleen pad 1?) ga je terug naar browse mode.

    Geen idee of dit een duidelijke uitleg is, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd :-)

  10. #510
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    De virtual mode is er -volgens mij- nog niet, maar zo te zien bedoelt Max dat je hierin met een zachte druk op de 4 pads, verschillende effecten binnen 1 preset aan en uit kunt zetten. Met een harde druk op 1 van de 4 pads, ken je functies toe aan het expressiepedaal. Met een medium druk op de pads (of alleen pad 1?) ga je terug naar browse mode.
    Het zou mooi zijn als je vanuit de virtual mode ook naar favourite mode kunt ipv. alleen browsing mode.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top