Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 72 EersteEerste ... 234561454 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 717
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Verder ben ik enigzins benieuwd naar de basismodellen waaromheen de verschillende effecten gebouwd zijn. Uiteindelijk zullen er toch een aantal klassiekers als basis zijn gebruikt om de effecten van af te leiden. phasing in de fet (MXR stijl) of OTA (smallstone) stijl bijvoorbeeld. Idem de vraag op welke BBD's de delay's gebaseerd zijn. MN320x's/V3205's/BL3208's (beter verkrijgbaar) of MN300x's (meer headroom). etc etc. Dat soort vragen dus.
    Ik quote mezellef even. Speciaal voor Roger die ik net een PM heb gestuurd met de vraag wat meer te reageren op alle vragen/opmerkingen die in dit draadje voorbij zijn gekomen sinds z'n laatste bezoek.

    Oh Roger,
    Is er ook nog iets kritisch te melden of is echt alles helemaal waanzinnig?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Neee!!!!
    Doe dat vergelijk nou met de betere standaardpedalen. De stock tubescreamers, MXR flangers, Iba chorus, EH muffs en wat dies meer zijt. Met referenties dus. Niet met pedalen waar een blije soldeerder z'n kwakkie overheen heeft geflatst. Dan is elke referentie weg en is je vergelijk dus appels met peren geworden.,

    Daarnaast,
    Leuk dat je weer even langskomt. Regareer ook eens op de andere vragen/opmerkingen in dit draadje ;-)
    Hoi Dirk,
    goed idee. Ik heb nog wat standaardpedaaltjes liggen en qua referentie zou dat inderdaad beter zijn. Wel is het zo dat andere mensen vragen hoe de PedalPro sounds zich verhouden tot de verschillende boutique/snoepje-van-de-maand/blije-soldeerder pedalen en dat wil Vintage Revolution dus ook laten horen. Ze hebben een hele rits van die dingen in huis gehaald, ik weet niet precies welke (Diamond Memory Lane en Zendrive o.a.). Ze zijn heilig overtuigd dat ze hier makkelijk tegenop kunnen met de PedalPro, maar de kracht van een hoge kwaliteit video is natuurlijk dat iedereen z'n eigen mening kan vormen.
    groetjes
    Rogier

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik quote mezellef even. Speciaal voor Roger die ik net een PM heb gestuurd met de vraag wat meer te reageren op alle vragen/opmerkingen die in dit draadje voorbij zijn gekomen sinds z'n laatste bezoek.

    Oh Roger,
    Is er ook nog iets kritisch te melden of is echt alles helemaal waanzinnig?
    Hoi Dirk-Hendrik,
    wat betreft die basismodellen, dat kan ik niet beantwoorden, hoofdontwerper Max heeft eindeloze technische verhalen hierover waar ik meestal niet alles van begrijp.

    Puntjes van kritiek: - op de effecten zelf heb ik die niet. Mijn eigen pedalen, waar ik toch altijd wel blij mee was, klinken een stuk minder dan de equivalente sounds in de Pedalpro, bij een A-B vergelijking (ik gebruik oa. Keeley TS Plus mod, Eventide Modfactor en Vox wah).
    - functionaliteit. Veel mensen op de diverse fora zouden willen dat je de Pedalpro zelf ook kan besturen met een externe MIDI switcher. Dat zou inderdaad nog een goede toevoeging zijn. Maar van mij hoeft het niet, ik doe geen MIDI. Daarnaast werkt de besturing via de Pedalino perfect.

    Oh ja, hier is een goed voorbeeld van de overdrive: http://www.vintage-revolution.com/pr...es/distortion/
    Luister naar de bovenste sample 'Dynadrive', die heb ik ingespeeld
    Zoals je kan horen kun je qua dynamiek alle kanten op, van clean naar een flinke dot vervorming. Dit kan je doen met je aanslag, met de gitaar volumepot of zoals in deze opname met gebruik van de expressionpedal voor de hoeveelheid gain.

    groetjes
    Rogier
    Laatst gewijzigd door Roger Axetrample; 9 maart 2012 om 15:27

  4. #34

    Standaard

    Thanks Roger!!!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Oh ja, hier is een goed voorbeeld van de overdrive: http://www.vintage-revolution.com/pr...es/distortion/
    Luister naar de bovenste sample 'Dynadrive', die heb ik ingespeeld
    Zoals je kan horen kun je qua dynamiek alle kanten op, van clean naar een flinke dot vervorming. Dit kan je doen met je aanslag, met de gitaar volumepot of zoals in deze opname met gebruik van de expressionpedal voor de hoeveelheid gain.
    Ik moet zeggen, dat klinkt wel echt goed! Maar goed, de versterker zelf speelt natuurlijk ook altijd een grote rol!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Verder ben ik enigzins benieuwd naar de basismodellen waaromheen de verschillende effecten gebouwd zijn. Uiteindelijk zullen er toch een aantal klassiekers als basis zijn gebruikt om de effecten van af te leiden. phasing in de fet (MXR stijl) of OTA (smallstone) stijl bijvoorbeeld. Idem de vraag op welke BBD's de delay's gebaseerd zijn. MN320x's/V3205's/BL3208's (beter verkrijgbaar) of MN300x's (meer headroom). etc etc. Dat soort vragen dus.
    Hoi Dirk Hendrik,
    ik heb dit voorgelegd aan Max, hier mijn vertaling van zijn antwoord:
    'De PedalPro bevat ongeveer 2000 topkwaliteit componenten waaronder 9 Neutrik connectors, 21 relays, 13 opto-resistors, 5 BBD's, 14 matched pair transistoren en een toroidal power supply die een vergrote headroom en minder ruis oplevert.

    Er zijn 3 MN3005's gebruikt voor de delay en 1 MN3007 voor de chorus en 1 MN3007 voor de flanger. De delay heeft 3 afzonderlijke circuits, voor korte, middellange en lange delay (tot 614 ms) voor verschillende analoge sounds.

    De phaser bevat 6 custom-gemaakte optische componenten. En, de phaser is gebaseerd op de Mu-Tron Phasor, maar met betere componenten en meer modulatie functies.

    Andere basismodellen die als uitgangspunt dienden zijn ADA flanger, Boss Chorus CE-1, Cry Baby wah. Wederom met betere kwaliteit componenten en meer parameters.'

    Iets anders wat hij vertelde is dat de od/dist sectie alleen FETs bevat, geen chips.

    groetjes
    Rogier

  7. #37

    Standaard

    Hoi Demolition,

    dank je. De gebruikte versterker is een Fender Twin Reverb afgesteld op een clean geluid.
    groetjes
    Rogier

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    Hoi Demolition,

    dank je. De gebruikte versterker is een Fender Twin Reverb afgesteld op een clean geluid.
    groetjes
    Rogier
    Ja, zo'n gevoel had ik al. Mooie attack van de noot door het heldere karakter van de Twin. Maar goed, dit laat zien dat een bepaald overdrive model in dat ding van jullie leuk is, voor de rest ben ik (nog?) niet overtuigd, en nee, ik kom niet naar een beurs.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ja, zo'n gevoel had ik al. Mooie attack van de noot door het heldere karakter van de Twin. Maar goed, dit laat zien dat een bepaald overdrive model in dat ding van jullie leuk is, voor de rest ben ik (nog?) niet overtuigd, en nee, ik kom niet naar een beurs.
    Hoi Demolition,
    je hoeft ook niet naar de beurs te komen, want we hebben vorige week weer wat video-opnamen gemaakt van een hoop presets. Zo gauw de video's online staan zal ik hier linken.
    groetjes
    Rogier

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roger Axetrample Bekijk bericht
    hoi Tnijland,
    we staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op zaterdag 31 maart (zie http://vintageveenendaal.eu/showmrt2012nl.html, dus als in de buurt bent kun je 'm zelf checken!
    groetjes
    Rogier
    Hallo Rogier,

    Hartelijk dank voor je informatie. Het lijkt me erg interessant om dit een keertje in de praktijk te beluisteren op de beurs in Veenendaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top