Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 72 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 717
  1. #21

    Standaard

    Ik heb een maxon AD999 liggen die is gemodificeerd voor dubbele delaytijd. (DMV 2048 stage BBD chips ipv de originele1024 stages) Da's dus 1.8 sec ipv 900mS. Wat me vnl opviel is dat als je zo'n lange scheiding krijgt tussen droog en repeat de repeats ineens knap beroerd, kaal, droog en kunstmatig klinken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik heb een maxon AD999 liggen die is gemodificeerd voor dubbele delaytijd. (DMV 2048 stage BBD chips ipv de originele1024 stages) Da's dus 1.8 sec ipv 900mS. Wat me vnl opviel is dat als je zo'n lange scheiding krijgt tussen droog en repeat de repeats ineens knap beroerd, kaal, droog en kunstmatig klinken.
    Wat ook verklaard waarom er niet vaak boven de 1000ms gegaan wordt qua analoge delays. Ik vind 1 sec eigenlijk al vrij brak met analoge delays.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #23

    Standaard

    Nou, ik vind het wel een uiterst boeiend apparaat vooropgesteld dat ie echt een stukje puurder klinkt dan de digitale generatie. Veel mensen op het forum vinden deze sounds kennelijk een koud kunstje. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is met exact welke effecten (met naam graag) je dit had willen realiseren. Ofwel wat zijn de beste effecten voor een dergelijke sound?

    Hoop alleen dat het niet teveel off-topic is...

  4. #24

    Standaard

    Heeft al iemand dit ding uitgeprobeerd?

  5. #25

    Standaard

    OK. anders geformuleerd, zou de vintage revolution beter in een rack setup passen dan een G-Force? Ben namelijk wel benieuwd of mijn Groove Tubes Trio preamp samen met die vintage revolution effect unit en een stereo 6L6 (Simul Class 295of een EL34 eintrap Traveller) tot een stukje pure chocolade zou leiden....

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Één ding weet ik zeker; die TC phaser van jou verslaat de phaser van dit apparaat met verve.....
    Bovendien, wat is er nou leuker dan zo af en toe een leuk nieuw c.q. ander pedaal aan te schaffen?

    Ik heb trouwens een paar maanden geleden een Ibanez Swell Flanger van degene die dit apparaat op de markt heeft gebracht, gekocht.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Één ding weet ik zeker; die TC phaser van jou verslaat de phaser van dit apparaat met verve.....
    Bovendien, wat is er nou leuker dan zo af en toe een leuk nieuw c.q. ander pedaal aan te schaffen?

    Ik heb trouwens een paar maanden geleden een Ibanez Swell Flanger van degene die dit apparaat op de markt heeft gebracht, gekocht.
    Kijk da's nou precies wat mij doet twijfelen over het concept van dit apparaat. Wat is het leuke van dit ding? De analoge effects. Dus pedalen. Als we een goede delay, reverb of chorus willen kopen we wel een Eventide, GForce of Lexicon e.d.
    Dus naast voornoemde helden verslaan zal het ding ook nog analoge pedals moeten verslaan. Dat wordt een uiterst lastige!
    Daarnaast, wat doet de gemiddelde pedal freak het liefst? Expirimenteren met pedals. Dus wisselen en veranderen. Hoezeer ik het initiatief ook waardeer, de geluidskwaliteit zal van een dermate hoog niveau moeten zijn dat het veel mensen definitief tot tevredenheid zal gaan stemmen, en daar heb ik - afgaande op de soundclips- een hard hoofd in.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Heeft al iemand dit ding uitgeprobeerd?
    hoi Tnijland,

    we staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op zaterdag 31 maart (zie http://vintageveenendaal.eu/showmrt2012nl.html, dus als in de buurt bent kun je 'm zelf checken!
    groetjes
    Rogier

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Kijk da's nou precies wat mij doet twijfelen over het concept van dit apparaat. Wat is het leuke van dit ding? De analoge effects. Dus pedalen. Als we een goede delay, reverb of chorus willen kopen we wel een Eventide, GForce of Lexicon e.d.
    Dus naast voornoemde helden verslaan zal het ding ook nog analoge pedals moeten verslaan. Dat wordt een uiterst lastige!
    Daarnaast, wat doet de gemiddelde pedal freak het liefst? Expirimenteren met pedals. Dus wisselen en veranderen. Hoezeer ik het initiatief ook waardeer, de geluidskwaliteit zal van een dermate hoog niveau moeten zijn dat het veel mensen definitief tot tevredenheid zal gaan stemmen, en daar heb ik - afgaande op de soundclips- een hard hoofd in.

    Morris
    Hoi Morris,
    binnenkort gaan we een vergelijkingsvideo doen waarin we de effecten van de PedalPro A-B vergelijken met de betere 'boetiek' analoge pedalen.
    Het wisselen van pedalen is juist wat de PedalPro mogelijk maakt: je hebt 2 effectloops zodat je je eigen pedalen op 2 plaatsen in de signaalketen kan opnemen en in de presets kan programmeren. Tel daarbij op de MIDI out waarmee externe effecten mee kunt bedienen vanaf de footcontroller en je krijgt een idee.
    Als je twijfelt aan de kwaliteit van de geluiden dan zou je 'm eigenlijk zelf eens moeten bespelen. We staan op de Vintage Veenendaal gitaarbeurs op za. 31 maart dus als je tijd hebt...
    groetjes
    Rogier

  10. #30

    Standaard

    Neee!!!!
    Doe dat vergelijk nou met de betere standaardpedalen. De stock tubescreamers, MXR flangers, Iba chorus, EH muffs en wat dies meer zijt. Met referenties dus. Niet met pedalen waar een blije soldeerder z'n kwakkie overheen heeft geflatst. Dan is elke referentie weg en is je vergelijk dus appels met peren geworden.,

    Daarnaast,
    Leuk dat je weer even langskomt. Regareer ook eens op de andere vragen/opmerkingen in dit draadje ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top