Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 72 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 717
  1. #11

    Standaard

    Was een hoop leesvoer op HRI . Maar al met al toch wel een vet ding. Een stapel pedalen, kabels en een router/switcher kosten ook niet weinig en dit concept biedt daarnaast extra (bruikbare) functionaliteit.
    Het is alleen al leuk dat de keus er is.

  2. #12

    Standaard

    Hoewel ik moeite heb met het anti-digitaal standpunt van de ontwerpers, je gebruikt technieken tenslotte daar waar ze het beste inzetbaar zijn ben ik best benieuwd om eens met deze doos te mogen spelen.

    Verder ben ik enigzins benieuwd naar de basismodellen waaromheen de verschillende effecten gebouwd zijn. Uiteindelijk zullen er toch een aantal klassiekers als basis zijn gebruikt om de effecten van af te leiden. phasing in de fet (MXR stijl) of OTA (smallstone) stijl bijvoorbeeld. Idem de vraag op welke BBD's de delay's gebaseerd zijn. MN320x's/V3205's/BL3208's (beter verkrijgbaar) of MN300x's (meer headroom). etc etc. Dat soort vragen dus.

    etc. etc.
    Mooi produkt maar ik kan me voorstellen dat het, niet onrealistische, prijskaartje kritische vragen oproept.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #13

    Standaard

    Ik heb het filmpje ook bekeken en de audio presets beluisterd. Wauw, wat een mooi apparaat en een prachtige sounds. Volgens mij is dit echt iets voor de vintage gitarist die mooie en pure uitgebalanceerde sounds belangrijk vindt. Ik zou er zo wel eentje willen hebben ware het niet dat de prijs wat aan de hoge kant is.

    Maar wat een geweldige innovatie van Nederlandse bodem. Ik ben er wel een beetje trots op!
    Laatst gewijzigd door tnijland; 11 februari 2012 om 15:49

  4. #14

    Standaard

    Ik heb me nog eens wat verder verdiept in de pedalpro en denk dat het om een goede plaats in de markt te veroveren, de volgende kwaliteiten zou moeten hebben:

    1. De pedalpro zou zich sowiso moeten onderscheiden in een analoge kwaliteit/ervaring die voor de liefhebbers superieur moet zijn t.o.v. digitale alternatieven zoals de Axe-Fx, TC Electronics, Lexicon. Dit zou gewoon het selling feature van de pedalpro moeten zijn (ik hoop dat het ook zo is ;-)
    2. De stereo delay en chorus effecten zouden eigenlijk via een insert preamp loop achter de preamp moeten kunnen worden geschakeld (kijk bijv. naar de Lexicon MPX G2). Veel puristen gebruiken delay in de loop van hun versterker.
    3. De pre-effect fx routing zou standaard en niet optioneel moeten zijn zodat je altijd een eigen pedaal mee kunt schakelen. Er zouden bij voorkeur 2 of 3 loops met 9V voeding (denk aan de GigRig/TC G-System concept) in moeten zitten.
    4. Ik ben het met HRI forum eens dat de footcontroller leuk maar proprietary is. MIDI was misschien handiger geweest en had de vraagprijs omlaag kunnen brengen.

    Desondanks ben ik blijk met deze nieuwe ontwikkeling. Ik heb heel veel respect voor de firma die een dergelijk complex apparaat kan maken en dat ook nog eens via een overtuigende demo's weet over te brengen op het publiek. Ik ga hem zeker nog wel een keertje uitproberen (hopelijk een aantal dealers waar het uit te proberen is?). Ben namelijk erg benieuwd naar de kwaliteit en de sound samples klinken veelbelovend.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 12 februari 2012 om 22:30

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Ziet er wel veelbelovend uit. Ik wil meer zien/horen van dat apparaat zelf. Die footcontroller is leuk maar ik geloof er niet in. Ok, 3 presets met 1 "knop"? Maar die "knop" is net zo groot als 3 knoppen op rij van een conventionele MIDI-controller. Dit gaat mij echt niet lukken live.... Ik trap altijd te hard op mn pedalen...dan weet ik tenminste zeker dat ie aanstaat :-)
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Die footcontroller is inderdaad kansloos. Naast het feit dat hij mij totaal onbruikbaar lijkt live onstage, zie ik er weinig heil in om nog een trapdoos op het podium erbij te hebben. Hadden ze zich beter niet zo op kunnen focussen, een uitgebreide midi implementatie is toch wel een vereiste voor een 19" FX doos.
    Overigens heb ik mijn delay en reverb liever (parallel) achter de preampsectie. Zoals ik dit apparaat zie staat nu alles altijd voor de preamp?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mooi apparaat. Samples klinken ook wel lekker voor zover ik kan beoordelen a.h.v. van die korte fragmenten. Ik vind de delay tijd van 614ms wel erg mager. dat moet toch minimaal 8 seconden zijn, liefst nog veel meer.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mooi apparaat. Samples klinken ook wel lekker voor zover ik kan beoordelen a.h.v. van die korte fragmenten. Ik vind de delay tijd van 614ms wel erg mager. dat moet toch minimaal 8 seconden zijn, liefst nog veel meer.
    8 seconden analoog? Toe maar ... haha
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ja weet ik, maar goed op de Axe II kan het wel, zij het een digitale simulatie natuurlijk.
    Met 614 ms kan ik toch veel dingen niet doen die ik zou willen. Maar goed, waar maak ik me druk om, ik koop deze VR toch niet.

    Wat is eigenlijk de maximale delaytijd die met analoog te bereiken is, theoretisch gezien?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ja weet ik, maar goed op de Axe II kan het wel, zij het een digitale simulatie natuurlijk.
    Met 614 ms kan ik toch veel dingen niet doen die ik zou willen. Maar goed, waar maak ik me druk om, ik koop deze VR toch niet.

    Wat is eigenlijk de maximale delaytijd die met analoog te bereiken is, theoretisch gezien?
    Je beantwoord je eigen punt eigenlijk al: de Axe-FX is een emulator. Dit ding is geheel analoog. 8 seconden analoog lijkt me onhaalbaar. Het maximale? 1000 tot 1200ms, volgens mij - of althans, het maximale wat op de markt is uitgebracht.

    Anyways, ik vind deze unit, persoonlijk, niet echt boeiend, o.a. al door de voorgenoemde punten. Daarbij vind ik hem ook gewoon niet echt heel boeiend klinken. Erg leuk dat hij geheel analoog is en digitaal aanstuurbaar is, dat vind ik dan wel weer een plus, maar qua geluid heb ik nog niets boeiends gehoord. Heeft die delay overigens een LFO die geregeld kan worden voor modulatie? Dat zou wel een plus zijn, anders is het een vrij saaie delay, voor mij dan.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top