Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 11 van 72 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 717
  1. #101

    Standaard

    Goed nieuws. Mijn unit is klaar en ik krijg hem binnenkort ;-)

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ah, da's idd goed nieuws!

    Heb je die ene cleane jazz amp nog, die "speciaal" voor pedalen is ontworpen?
    Welke was dat ook alweer?

  3. #103

    Standaard

    De Fuchs "Clean Machine". Waanzinnige amp die echt subliem klonk maar ik heb hem toch verkocht omdat ik 'm juist wat minder goed vond met pedalen. Hij was fantastisch als Jazz amp want je kon met een zeer uitgebreide equalizer de sound zodanig bijwerken dat ie precies de juiste sound had. Maar met pedalen vond ik het na een tijdje wat minder omdat alles ietwat te compressed klonk. Als je alleen clean speelt dan is de Fuchs imo onverslaanbaar. De reverb is de mooiste spring-reverb die ik tot nog toe heb gehoord. Als ik goed Jazz kon spelen, dan wist ik het wel.

    In plaats daarvan heb ik uiteindelijk een een Groove Tube Soul-O-45 aangeschaft die het beter met pedalen doet omdat ie redelijk veel headroom heeft. Deze is overigens clean minder goed dan de Fuchs maar klinkt wel opener en eerlijke met pedalen wat ik graag wilde (beetje Ampeg achting karakter en kleurt vrijwel niet). De Soul-O-45 is overigens ook speciaal ontworpen voor pedalen (ik meen me te herinneren dat Peter er ook eentje heeft gehad) Tevens heeft hij een peralelle loop om een delay/reverb/chorus in te schakelen. Misschien heb ik gewoon een zwak voor Groove Tubes?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 19 mei 2012 om 23:33

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    ....Misschien heb ik gewoon een zwak voor Groove Tubes....
    Ik weet het wel zeker!

    Ik voor MARSHALL.

  5. #105

    Standaard

    Is die anniversary serie dan niet wat voor jou? Een 1W JTM1 versterker ;-) op volle toeren?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Haha, geen idee. Ik ben erg wijs met mijn huidige Marshalls (JMP en JCM 800), en met mijn Mesa(-Marshall) Stiletto.
    Die klinken alle drie op zowel hoog als laag volume erg goed, dus ik zie de noodzaak van zo'n mini-amp absoluut niet.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    De Soul-O-45 is overigens ook speciaal ontworpen voor pedalen (ik meen me te herinneren dat Peter er ook eentje heeft gehad) Tevens heeft hij een peralelle loop om een delay/reverb/chorus in te schakelen. Misschien heb ik gewoon een zwak voor Groove Tubes?
    Ik heb iig een zwak voor gt.

    Maar ik heb dus geen o-45, ook nooit gehad, wel de soul-o-single en die heb ik nog steeds. Die is class A, single ended, eenkanaals en in mijn geval een 1x12 combo. Heerlijke kleine amp waar je zo'n beetje iedere eindpit in kunt zetten zonder te hoeven biassen -plug&play- maar in de praktijk zit er eigenlijk altijd een 6l6 in. Mooi spul!
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 20 mei 2012 om 11:31
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #108

    Standaard

    Jongens, ik heb vandaag een hele leuke dag gehad. De hoofdontwerper van Vintage Revolution had namelijk besloten om de PedalPro + Pedalino persoonlijk bij me langs te brengen om eens kennis te maken met een gitaarnet forumlid en wat toelichting te geven op de gedachtengang achter dit apparaat. Zijn naam is Max (het is een Italiaan) en het is een ras techneut die zijn kennis van Europese ruimtevaart techniek, NASA en EMC heeft gebruikt om een effect pedaal voor professionals te ontwerpen. Hij heeft daarnaast zelfs een conservatorium opleiding en zijn uitgangspunt was om een apparaat te ontwerpen dat opgebouwd is met de beste analoge componenten ever, aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet en ultra low noise is met de hoogst mogelijke kwaliteit. Verder moest het goed samengaan met andere analoge of digitale (voornamelijk Reverb) apparatuur. Het was dus (gelukkig) geen sales-man. Zijn statement was dat het aan dezelfde hoge eisen moest voldoen als in de ruimtevaart equipment. We zullen zien ;-)

    Hij heeft dus vanmorgen persoonlijk het apparaat aangesloten en in detail uitgelegd hoe het werkte. We hebben de PedalPro aangesloten op mijn Ernst Flieck stereo 2x50W power-amp en hebben tevens wat geëxperimenteerd met de GT Trio preamp en zelfs de Axe-Fx II gecombineerd. Ik wil er verder niet te diep op ingaan want anders maai ik het gras weg voor onze geplande forum meeting. Bovendien zijn demo's niet illustratief voor een goede impressie. Ik ben dus van plan om de komende tijd te besteden aan het goed inleren op het apparaat. Wel kan ik beamen dat ik onder de indruk was van de geboden kwaliteit en dat Max de ontwerper echt een serieuze vakman is die luistert naar commentaar maar en er vervolgens ook wat mee doet in de vorm van upgrades. In ieder geval hebben ze alvast mijn complimenten voor de geboden service.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 mei 2012 om 18:23

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Zo, da's wel een goeie service inderdaad! Proficiat Theo.

    We horen het wel wanneer de meeting is, take your time....

  10. #110

    Standaard

    Ik zat zelf te denken aan een vrijdag avond, zaterdag- of zondag morgen in Juni. Laat maar weten wat de voorkeur is (Henri, heb je Gerben en Willem al benaderd?)

    Het mag dan wel een multi-fx heten, ik heb overigens na vandaag al wel in gaten dat de individuele effecten domineren in deze unit. Over the top effecten zoals de Axe-Fx zul je niet echt aantreffen ondanks de vele routing mogelijkheden. Er worden meestal zo'n 1 tot max. 3 effecten gecombineerd. Het zijn dus voornamelijk redelijk praktische gebruikers presets die worden aangeboden.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 mei 2012 om 22:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top