Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Fender Mustang II of een Fender Super Champ

    Momenteel ben ik zoek naar een gitaarversterker te gebruiken bij repetities.
    Zelf beschik ik tijdens optredens over een Fender VM De Luxe 40 W Buizenbak, die me overigens prima bevalt. Nu ben ik dus op zoek naar een in gewicht iets lichtere versterker. Ik twijfel tussen een Super Champ buizenbak van 15W van Fender of een Mustang II, 40 W.

    Het voordeel van de Mustang is: een versterker met veel presets en de mogelijkheid nieuwe presets via je PC vast te leggen. Plus de aanschafprijs van ca. € 160,00. Nadeel: het is geen buizenversterker.

    Voordeel van de Super Champ is dat het een buizenversterker is. Klinkt wel lekker vind ik. Nadeel is de prijs: ca. € 320,00.

    Heeft iemand ervaring met beide versterkers en waarop zou je keuze vallen?

    Ik ben benieuwd naar reacties.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stones2011 Bekijk bericht
    Momenteel ben ik zoek naar een gitaarversterker te gebruiken bij repetities.
    Zelf beschik ik tijdens optredens over een Fender VM De Luxe 40 W Buizenbak, die me overigens prima bevalt. Nu ben ik dus op zoek naar een in gewicht iets lichtere versterker. Ik twijfel tussen een Super Champ buizenbak van 15W van Fender of een Mustang II, 40 W.

    Het voordeel van de Mustang is: een versterker met veel presets en de mogelijkheid nieuwe presets via je PC vast te leggen. Plus de aanschafprijs van ca. € 160,00. Nadeel: het is geen buizenversterker.

    Voordeel van de Super Champ is dat het een buizenversterker is. Klinkt wel lekker vind ik. Nadeel is de prijs: ca. € 320,00.

    Heeft iemand ervaring met beide versterkers en waarop zou je keuze vallen?

    Ik ben benieuwd naar reacties.

    Alvast bedankt.
    Ik kom de Super Champ XD regelmatig tegen op marktplaat voor 200 euro of net iets meer. Scheelt toch wel weer aardig wat centjes.

    http://link.marktplaats.nl/525671638

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Heb de XD gehad en nu een Mustang II.
    Voordeel van de XD is het buizenkanaal. Het buizenkanaal is gewoon lekker, werkt ook goed met pedaaltje ervoor. Het modelingkanaal van de XD vind ik qua Fenderachtige sounds ook meer dan OK, maar de zwaardere geluiden echt een stuk minder overtuigend.
    De Mustang II heeft dat naar mijn smaak veel beter voor elkaar. Mustang is idd een stuk veelzijdiger, vooral dankzij de software. Als practice/recording amp voor thuis zou ik absoluut de Mustang prefereren, de vraag is wat jij nodig hebt tijdens repetities. Tis toch een beetje appels en peren in dat opzicht.

    De VM die je hebt ken ik verder niet, behalve de clips in je andere post. Vraag me af of je, behalve het lagere gewicht, er je veel mee opschiet door voor een XD of Mustang te kiezen, aangezien je verder tevreden lijkt met de VM.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 9 februari 2012 om 11:30

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Heb de XD gehad en nu een Mustang II.
    Voordeel van de XD is het buizenkanaal. Het buizenkanaal is gewoon lekker, werkt ook goed met pedaaltje ervoor. Het modelingkanaal van de XD vind ik qua Fenderachtige sounds ook meer dan OK, maar de zwaardere geluiden echt een stuk minder overtuigend.
    De Mustang II heeft dat naar mijn smaak veel beter voor elkaar. Mustang is idd een stuk veelzijdiger, vooral dankzij de software. Als practice/recording amp voor thuis zou ik absoluut de Mustang prefereren, de vraag is wat jij nodig hebt tijdens repetities. Tis toch een beetje appels en peren in dat opzicht.

    De VM die je hebt ken ik verder niet, behalve de clips in je andere post. Vraag me af of je, behalve het lagere gewicht, er je veel mee opschiet door voor een XD of Mustang te kiezen, aangezien je verder tevreden lijkt met de VM.
    Ik snap ook niet waarom de ts een slechtere versterker wil aanschaffen als je een goeie hebt ? Enkel voor het gewicht ? Btw hoeveel weegt die VM ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    VM 18 kg
    Gaat nergens over vind ik. Tenzij die op de bagagedrager mee moet.

  6. #6

    Standaard

    Als je het kunt lijden, dan zou ik iets meer betalen en gaan voor de Mustang III. Je hebt dan als voordeel: meer power (100W, niet te vergelijken met buizen wattage, maar zeker genoeg voor band repetities), beter tone. Heb de II en III naast elkaar gehad, maar de III klonk beduidend beter. Je hebt een display die de II niet heeft. Hoewel je via Fuse je presets kunt maken, is het toch fijn om ff snel wat tweaks te doen als je in de oefenruimte staat. Dan is zo'n display verdomd handig. Plus, het blijft nog steeds een redelijk licht versterker.
    Al met al een betere keuze voor het geld

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    wat hij ^^ zegt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top