Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Zo zie je maar weer, als ik een warme dikke jazz tone zou zoeken die natuurlijk compressed bij wat gas is een jazz chorus wel de laatste keus.
    Clean... nou en of maar ook hard, steil en steriel.

    Mooi oude Ampeg, Schaller... dat werk...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zo zie je maar weer, als ik een warme dikke jazz tone zou zoeken die natuurlijk compressed bij wat gas is een jazz chorus wel de laatste keus.
    Clean... nou en of maar ook hard, steil en steriel.

    Mooi oude Ampeg, Schaller... dat werk...
    Daar heb je wel een punt! Ik focuste misschien iets te veel op "clean"...!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #13

    Standaard

    Zo, alle reacties gelezen tot mij genomen. Dank hiervoor. Om even een praktisch punt naar voren te brengen: ik moet de versterker 2x per week van zolder en terug sjouwen. da's een behoorlijk obstakel. Twin en Roland 120 JC is in dat opzicht dus eigenlijk geen optie. Al zal dit voor het geluid natuurlijk geweldig zijn.... Ik ben inmiddels aan het rondneuzen en stuit een paar keer op een Fender Princeton Reverb. Schijnt onder jazzgitaristen nogal geliefd te zijn. Wat is dit voor een versterker? Ik heb begrepen dat hij een 10" speaker in zich draagt. Klinkt natuurlijk anders dan een 15"speaker. En de buizentypes? 3 x 12AX7 and 1 x 12AT7 in de voorversterker en 2 x 6V6 in de eindtrap. Wat zegt dat? Valt deze versterker nou te gebruiken voor het spelen in een Bigband? Oftewel: hij moet zich staande houden tussen een hoop blazers. Het is een éénkanaals versterker en in gewicht, geloof ik, zeer wel draagbaar. Er zit een Jensen speaker in, die zijn over het algemeen wel goed, voor zover ik weet.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Tussen een paar kopers heb je weinig te vertellen met een Prince. Volgens mij is ie al een keer genoemd maar een Peavey Delta Blues is een mooie allrounder.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Tussen een paar kopers heb je weinig te vertellen met een Prince. Volgens mij is ie al een keer genoemd maar een Peavey Delta Blues is een mooie allrounder.
    Pepe, plus dikke één!!! Ik ken een gitarist die in een bigband speelt en die heeft aardig wat nodig om gehoord te worden én dan clean te blijven. Met mijn Delta Blues was dat een eitje voor hem...! Niet superlicht qua gewicht, maar zeker te doen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    111

    Standaard

    Hoi,

    Ik speel ook voornamelijk (oude) Jazz en inderdaad ook ik heb een oude Fender Princeton Reverb versterker als mijn favorite versterker. Echt toppie om lekker Jazz op te spelen. btw voor de late avonduren en om mijn buren niet tot overlast te zijn speel ik s avonds met een Headphone op een Blackstar HT-1(R) ook een klein lekker buizen versterkrtje.

    Groet
    Tux2
    Like Jim Campilongo and early Jazz players, Wes, Charlie, ...;-)

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tux2 Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik speel ook voornamelijk (oude) Jazz en inderdaad ook ik heb een oude Fender Princeton Reverb versterker als mijn favorite versterker. Echt toppie om lekker Jazz op te spelen.

    Groet
    Tux2
    Blijft ie een beetje clean als je het volume iets opschroeft of zit je snel tegen de grens aan?
    Ik blijf toch ook wel gecharmeerd van zo'n Silverface. Lijken mij mooier dan de reissues.

    Overigens ben ik ook getipt voor de Egnater Tweaker. Vanwege het feit dat je daarmee de "toonwarmte" kunt regelen door het instellen van de buis eigenschappen. En daarmee kom ik ook weer op mijn eerste vraag: welke rol in de klankkleur spelen de diverse buizentypes?

    Over die Egnater Tweaker: als head met losse speaker lijkt hij goed hanteerbaar.
    Verder is ook de Fender Hot Rod Deluxe regelmatig aan mijn aandacht voorbij gekomen.
    Maar daar hoor ik dan ook weer slechte ervaringen mee. Is die nou zo onbetrouwbaar of valt dat wel mee?

  8. #18

    Standaard

    Misschien tijd om eens de winkel in te duiken en een aantal dingen te proberen?

    De Egnater Rebel 30 heeft 2 verschillende eindbuisparen (6V6, EL84) waartussen je de balans kunt regelen waardoor je kunt horen wat ze doen qua klank. Die 30W is ook mooi voldoende in een Live setting waar een Princeton misschien tekort schiet.
    http://www.thomann.de/nl/egnater_rebel30.htm
    Laatst gewijzigd door flo123; 12 februari 2012 om 14:05
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Misschien tijd om eens de winkel in te duiken en een aantal dingen te proberen?

    [/url]
    Da's precies wat ik ga doen. Binnenkort wil ik eens naar Amsterdam (Sacksioni heeft beide staan). Maar een beetje voorkennis kan geen kwaad.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2010
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luctor Bekijk bericht
    Blijft ie een beetje clean als je het volume iets opschroeft of zit je snel tegen de grens aan?
    Ik blijf toch ook wel gecharmeerd van zo'n Silverface. Lijken mij mooier dan de reissues.
    Ik zou inderdaad voor een oude (goeie) Princeton Reverb Silverface gaan zijn nog best goed te verkrijgen als je ff zoekt.
    (ga hem in elk geval even uitproberen, in Zoetermeer kan je hem eventueel wel even komen uitproberen ;-)
    Met volume op 10, tja dat is dan net effe anders, wel hard maar ...
    succes
    Jazz groeten van Tux2
    Laatst gewijzigd door tux2; 12 februari 2012 om 18:50
    Like Jim Campilongo and early Jazz players, Wes, Charlie, ...;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top