Een tijdje geleden zat ik er al aan te denken om een kleinere amp te kopen. Ik heb nu een 5150II op een 2x12 GenzBenz en ben het gesleep best zat. Het past allemaal maar net in de auto en met het verslepen ben ik al meerdere malen tegen deurposten gestoten en heeft mijn auto ook al wat pitjes opgelopen. Hoewel ik nu een 4x12 cab in onze oefenruimte heb staan zit ik er toch aan te denken te gaan down sizen..

Omdat ik een 5150II heb zou de EVH 5150III 50w misschien een logische stap zijn maar er zijn ook nog wat andere ampjes te koop in dat segment. Heb wat van ENGL, Mesa en Orange gezien en vraag me af waar ik me pijlen eens op kan richten.

Wat zoek ik: Liefst 2 kanalen, redelijk clean en een lekkere open maar wel stevige rock scheur die als het moet ook goed kan beuken.

Ik speel in een cover bandje, we spelen classic rock zoals Deep Purple maar ook wat steviger werk zoals Queens of the stone age en Alice in chains...

Ik speel met een Charvel en een Ibanez met tonezone's in de brug en heb een LTD EC 1000 vbk met een super distortion in de brug. Mijn budget is ongeveer de waarde van mijn 5150II met GenzBenz 2x12 (beiden in flightcases) + misschien zo'n 200 euri.