Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Hier nog een paar filmpjes van dezelfde dude als een paar posts terug:




  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Klinkt allemaal vet die clips maar no way dat je in the room zo een resultaat krijgt ...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Tuurlijk heeft ie er achteraf waarschijnlijk een EQ en compressor overheen gegooid plus het feit dat de sound ondersteund wordt door een dik basgeluid, maar het idee is er.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Laatst heb ik die mini recto geprobeerd, echt een VET ding. Als ik geld over had kocht ik hem meteen en trapte ik mijn F50 de deur uit.

    Compact, Recto en hij gaat knikkerhard. Daar hou ik wel van

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    De ENGL's, ik vermoed dat je het dan over de Gigmasters hebt, zijn alles behalve "metal", wat men normaal van ENGL gewend is, daarom worden de Gigmasters ook vaak afgeschilderd als niet echt geweldige versterkers, maar juist in tegendeel, ze zijn meer gevoiced als Marshall amps, Orange weet ik niet waar je dan op doelt..
    In de winkel raadden ze me de Mesa Transatlantic ook af, weet niet waarom.. Terwijl ze weer helemaal ondersteboven waren van de mini Rectifier, die heb ik helaas niet kunnen testen..
    Tja, EVH, ik heb er zelf een, ik zou zelf zeker zeggen; koop die! Maar ga vooral af op wat je zelf het beste lijkt
    Ik weet niet wat jouw referentiekader is, maar als die Gigmaster nou ergens niet op lijkt, dan is het wel een Marshall. Dat ding is echt maar voor één ding bedoeld en dat is gain. Gewoon de zoveelste moderne high gain versterker in het klein. Niks mis mee, maar erg goed kan ik de Gigmaster niet noemen. Het clean kanaal is niet bruikbaar, simpelweg te weinig headroom en de scheur is alleen standje modern met een, voor mij, raar klinkend middengebied. Het zag er uit als een koektrommel en zo klonk die ook.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Ik heb wielen onder de kist van mijn cab, leuk voor buiten en in de zaal maar een hel om in de auto te krijgen. Ik moet de kist optillen dan met de onderkant eerst de auto in zien te krijgen. Het past net maar als de wielen verkeerd zitten, bijvoorbeeld met de geremde wielen onder, dan is niet makkelijk om goed in de auto te krijgen zonder dat ik de kofferbak bekleding scheur of met m'n vingers ergens klem kom te zitten.

    We spelen ook vaak een soort van mini festivalletjes, 5 a 6 bandjes die ieder een half uurtje spelen. Meestal staat er dan een backline met enkele combo's voor de gitaristen. Uit een Fender blues deluxe haal ik geen AC/DC of Queens of the stone age scheur dus neem ik steeds mijn hele zooi mee omdat ik mijn scheur uit de 5150 haal. Dat moet anders, ik zit er dus aan te denken om een Xotic BB- preamp plus te kopen voor de scheur als niet over mijn eigen 5150II kan spelen. Met de tijd wil ik toch eens kijken voor iets wat beter handbaar is dan wat ik nu heb. Ik ben redelijk tevreden met mijn geluid dus de sound moet in de buurt komen van wat ik nu heb, alleen mag de clean een stuk cleaner...

    Heeft iemand enig idee waar ik meerdere van die kleine ampjes kan testen, liefst niet al te ver van Amsterdam.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  7. #27

    Standaard

    Volgens mij speelt die gast mee met een backing track waar ook al gitaar op zit kijk ook bij orrange terror op 0:33. Inderdaad zit daarbij ook nog een heel vette basgitaar. Het is voor mij een clipje van niks want hoe moet je hierop beoordelen wat er voor geluid uit die amp komt? En dan nog te zwijgen van eventuele bewerking van de opnames achteraf.
    " Great minds think alike"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top