Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 oktober 2007
    Locatie
    Zuienkerke, België
    Berichten
    140

    Standaard Hofner icon club bass - iemand ervaring?

    Hoi

    Höfner introduceert een Icon-reeks. Deze Club Bass intrigeert me wel; maar is momenteel nog niet te vinden waar ik m'n dingen haal. Iemand toevallig ervaring met dit model? Ik twijfel tussen deze en de Höfner Ignition Beatles Bass (dit laatste ter info, want natuurlijk moet je ze voelen).

    Thnx!

    Epiphone Emperor Swingster / Epiphone EL-00 Pro / VOX Pathfinder 10 / Fender Mustang III v2

    What happened here? David Sylvian

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ken een meisje die daarop speelt. Als ik me niet vergis een short scale. Dat maakt het voor mij on aantrekkelijk. Wel een leuk geluid wat echt heel anders is dan andere bassen die ik ken. M.a.w. past het bij je, dan heb je er een goede bas aan. Inmiddels ook CNC gemaakt dus hemelshoog verheven boven de toenmalige voorbeelden.

    Paul MCarthney heeft diverse malen laten weten dat zijn "beatles-bas" snel ontstemde. (De nieuwe exemplaren met trussrods en op tiende van milimeters geCNCde exemplaren doen dat natuurlijk niet meer....). (CNC= computer gestuurde draai en freesbank)

    Als je trouwens rondkijkt naar Schaller & hohner effecten, dan zul je zien dat het makkelijk is van die vintage effecten te scoren. En die dingen zijn altijd goed gemaakt...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 3 februari 2012 om 09:09
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top