Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Amp ! Direct Out transistorversterker

    Ik heb even een simpele vraag wat betreft direct out, wat ik neit kan vinden via de zoekfunctie.

    Ik heb een 100w (mono)/200w transistor versterker top en daarop zitten naast de gewone speaker outputs ook 2 direct outputs op (XLR)
    Nu heb ik thuis geen beschikking over een cab dus kan ik thuis niet spelen.

    Kan ik de direct out gebruiken over m'n mengpaneel? Het mengpaneel is aangesloten op een simpele CD/stereo toren versterker (zo'wn oude, volgens mij ook 100 watt)

    Kan ik dit zonder gevaar aansluiten? misschien wel handig om te weten is dat de handleiding van de top zegt dat er niet perse een speakercabinet aangesloten hoeft te zijn om de direct out te gebruiken. (anders dan wat bij buizentops het geval is had ik al gevonden via de zoekfunctie)

    Nog even voor de duidelijkheid, m'n setup is mengpaneel 6 kanaals ---> stereotoren versterker ---> via tulp bevestigde speakers van B&W.

    Ik dacht ik vraag het maar ff, voordat ik iets kapot maak.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja als dat in de handleiding staat moet het geen punt zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_Redd Bekijk bericht
    Nog even voor de duidelijkheid, m'n setup is mengpaneel 6 kanaals ---> stereotoren versterker ---> via tulp bevestigde speakers van B&W.

    Ik dacht ik vraag het maar ff, voordat ik iets kapot maak.
    Ik ben toch bang dat wanneer je stevig en/of distorted speelt die mooie hifi B&W'tjes (en zeker hun tweeters) heel snel de geest geven
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dan zouden er dus ook talloze (thuis)studio monitors gesloopt moeten worden dagelijks

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Ik ben toch bang dat wanneer je stevig en/of distorted speelt die mooie hifi B&W'tjes (en zeker hun tweeters) heel snel de geest geven

    Ja, ik wilde het alleen ff doen om em te testen, ik ga het niet permanent gebruiken als "speakers voor mn versterker" want daar zijn ze iets te duur voor.

    daarbij heb ik het volume + de trim knop zo laag mogelijk gezet. wat ik natuurlijk ook kan doen is met koptelefoon.

    Wat de fucntie van een Direct out eigenlijk?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    dan zouden er dus ook talloze (thuis)studio monitors gesloopt moeten worden dagelijks
    Vergeet niet dat er natuurlijk heel wat wordt af-gelimit en gecompressed en m.n. de (te) grote dynamiek kan in dit geval een hifi-speaker nog wel eens slopen. Voorzichtigheid is zeker geboden!
    Qua sound zou ik er ook niet direct vertrouwen in hebben, maar da's een ander ding!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #7

    Standaard

    Punt is gewoon dat je het volume dat uit je speakers komt in deze setup regelt vanop het mengpaneel. Al was het een 1000 watt gitaarversterker dat heeft er niets meer mee te zien.

    Als je op je mengpaneel het volume (vu meters en clip ledjes) goed in het oog houdt is er geen vuiltje aan de lucht.

    De functie van de direct out is inderdaad om hem rechtstreeks, en gebalanceerd aan een mengtafel of interface kan hangen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Vergeet niet dat er natuurlijk heel wat wordt af-gelimit en gecompressed en m.n. de (te) grote dynamiek kan in dit geval een hifi-speaker nog wel eens slopen. Voorzichtigheid is zeker geboden!
    Qua sound zou ik er ook niet direct vertrouwen in hebben, maar da's een ander ding!
    line level heeft toch al veel minder dynamiek?

    ik heb het hier al zo vaak gedaan, uit een pocketpod, een Vamp, sinds een tijd uit de mustang.. alles leeft nog

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Dat verhaal over een groot dynamisch bereik die je speakers kan slopen is echt waar.. M.n. bij een mismatch bij +4dbu en gewone lijningangen.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    Ik heb het zojuist uitgeprobeerd op heel laag volume, en inderdaad zoals jullie al zeggen; erg weinig dynamiek, en veel harder als normaal "spreekniveau" kan ie niet want dan gaat ie clippen.

    maargoed goed genoeg om ff wat dingetjes uit te proberen. Maar ga het niet standaard gebruiken.

    bedankt voor de antwoorden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top