Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard Software, gitaren, effecten...anyone?

    Sinds we een kleine meid hebben rondlopen merk ik dat ik minder gitaar speel. Ook logisch, maar toch. Als ik 's-avonds speel ben ik bijna constant aan het luisteren of ze niet wakker wordt, da's niet relaxed.

    Nu ben ik me al een tijd aan het inlezen om het via de pc te gaan doen, met een koptelefoon. Maar ik kom er niet uit wat ik nu precies nodig heb.

    Wat ik wil:
    - via een koptelefoon,
    - met mp3's meespelen, backingtracks, etc.
    - mijn pedalen blijven gebruiken als dat kan.

    Wat is dan de slimste oplossing? De VOX ampplug? De Pod Express? Iets anders? Ik hoor het graag!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Hier hetzelfde verhaal, vanwege zoontje van 2 jaar al enige tijd fervent gebruiker van:

    Line6 Toneport UX1 (Met Line6 Gearbox software)
    Icemat Audio koptelefoon
    Netbook of Notebook
    Solidbody electrische gitaar

    Backing tracks en MP3 kan je met line6 Gearbox doen, en er zit ook een metronoom en stemapparaat in.

    Daarnaast gebruik ik Guitar Pro en soms ook lesmateriaal van Rockhouse.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Paar jaar geleden op vakantie sloeg 70 meter naast onze tent de bliksem in, inclusief bijbehorende, oorverdovende knal. Mijn vrouw en ik zaten rechtop in (lucht)bed. Onze kids (toen 1, 3 en 5 jaar) sliepen gewoon door.
    M.a.w. gewoon lekker blijven knallen met je gitaaramp, ze slapen er toch wel doorheen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard

    Ah okay, duidelijk verhaal. Ze wordt ook niet wakker, maar het is meer voor m'n eigen gemoedsrust zullen we maar zeggen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    mee eens.. Piet - mijn pa- blies gewoon 's avonds trompet als de kleintjes al in bed lagen. het is zelfs gebeurd dat de overbuurvrouw kwam klagen, want haar kinderen zouden wakker kunnen worden. Piet wilde het niet snappen.. want zijn kinderen lagen immers gewoon te slapen..?

    Ik heb dus altijd gewoon gitaar gespeeld. Mijn zoon is er niet slechter van geworden. Integendeel: hij is gitarist!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  6. #6

    Standaard



    Palmer Pocket Amp. Laatst ook al eens in een topic voorbij gekomen maar dit lijkt me de beste oplossing.

  7. #7

    Standaard

    Ik vind de Line6 pocket POD met koptefoon, op een clean model met een scheurpedaaltje ervoor, 's avonds laat best goed te doen. Er zit ook een AUX ingang op voor je backing tracks.
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  8. #8

    Standaard

    Zo'n Carl Martin rockbug doet geloof ik precies wat je wil. Kun je pedalen voorzetten, zit een input voor je iPod oid op, koptelefoonuitgang. Ook een prima backup on stage voor als je versterker het begeeft.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tidalwave_sideburns Bekijk bericht
    Zo'n Carl Martin rockbug doet geloof ik precies wat je wil. Kun je pedalen voorzetten, zit een input voor je iPod oid op, koptelefoonuitgang. Ook een prima backup on stage voor als je versterker het begeeft.
    Voor die prijs heb je bijna 2 palmer pocket amps die exact hetzelfde doet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    mee eens.. Piet - mijn pa- blies gewoon 's avonds trompet als de kleintjes al in bed lagen. het is zelfs gebeurd dat de overbuurvrouw kwam klagen, want haar kinderen zouden wakker kunnen worden. Piet wilde het niet snappen.. want zijn kinderen lagen immers gewoon te slapen..?

    Ik heb dus altijd gewoon gitaar gespeeld. Mijn zoon is er niet slechter van geworden. Integendeel: hij is gitarist!
    Ah, de mijne saxofoon..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top