Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 56

Discussie: In dubio - Axe Fx

  1. #31

    Standaard

    Toch wel verassend deze conclusies. Ik vind zelf namelijk de mengtafel sound voor live gebruik het grote voordeel en vind thuis dat mijn buizen amp weer beter klinkt. Meestal zijn de buizen amps live maar matig uitversterkt (tenzij je zelf een hele goed cab/mic gebruikt).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 februari 2012 om 21:16

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    De mannen van Periphery speelden in het voorprogramma van Dream Theater. Periphery speelde met 3 gitaristen (alledrie met custom made gitaartjes) over drie AxeFx's. En dat klonk als een scheet vergeleken met Petrucci over z'n Mesa rig.
    Zeker niet de rol van de mixer onderschatten. Volgens mij DE belangrijkste man op een optreden. je klank kan nog zo goed zijn thuis en op het podium (lampen of digitaal, maakt niet uit), het is toch uiteindelijk de mixer die het verschil gaat maken.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde ook heel even overwogen, maar gisteren is mijn twijfel toch wel weggegaan.
    De mannen van Periphery speelden in het voorprogramma van Dream Theater. Periphery speelde met 3 gitaristen (alledrie met custom made gitaartjes) over drie AxeFx's. En dat klonk als een scheet vergeleken met Petrucci over z'n Mesa rig. Ja, ik kan ook een legioen redenen opnoemen waarom dat zo was, maar ik denk dat een deel van de schuld bij de AxeFx lag. Bij symfonische metal moet je een flinke duw hebben en ik denk dat je dat uit een goed gemicte buizenamp wel gaat krijgen en minder makkelijk met een AxeFx.
    Opname, sure. Live? No way.
    .
    Ik dacht dat Petrucci toch ook live met een Axe fx speelt? er staat tenminste wel een foto op de site van Axe fx.
    Verder vind ik je conlusies wel erg voorbarig ahv 1 optreden van twee totaal verschillende bands.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Petrucci gebruikt de Axe voor de effecten (volgens mij).

  5. #35

    Standaard

    Tijdens live shows gebruikt hij de Axe Fx inderdaad voor effecten. Bij het schrijven van het nieuwste album van DT heeft hij de Axe gebruikt om demo's op te nemen. Hiervan is een (klein) gedeelte ook op het uiteindelijke album beland.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik dacht dat Petrucci toch ook live met een Axe fx speelt? er staat tenminste wel een foto op de site van Axe fx.
    Verder vind ik je conlusies wel erg voorbarig ahv 1 optreden van twee totaal verschillende bands.
    Zoals Hole en Aikara al aangeven, gebruikt Petrucci alleen de effecten van de AxeFx live. Conclusies zijn gebaseerd op +16 jaar gitaar spelen (zowel in band, thuis als live), >10 buizenamps gehad, de nodige ampsimulators en >20 live optredens meegemaakt in de metal/prog/rock kant. Niemand hier heeft gelijk, maar op basis van mijn redelijke ervaring kan ik zeggen dat ik de AxeFx op prog metal front niet overtuigend vind. Ik weet dat ik mijn Mesa (mits juist gemiced) en Petrucci's geluid wel overtuigend vind. Ik wil ook wel een AxeFx om te oefenen thuis, maar live laat ik het aan mn Mesa over. Simple as that.

    Als jullie de AxeFx allemaal willen gebruiken voor symphonische live-optredens, be my guest. Het maakt mij niet zoveel uit, maar er werd om meningen gevraagd en die worden dan gegeven.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  7. #37

    Standaard

    dream theater zijn ook al jaren hun live geluid aan het perfectioneren, en hebben geld genoeg om een goeie geluidsman die hun door en door kent meer op tour te nemen, lijkt me wel normaal dat ze beter klinken dan hun voorprogramma.

    meshuggah klinkt anders wel super live met hun modellers... Devin Townsend ook.

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Als jullie de AxeFx allemaal willen gebruiken voor symphonische live-optredens, be my guest. Het maakt mij niet zoveel uit, maar er werd om meningen gevraagd en die worden dan gegeven.
    En ik ben blij met je mening hoor, daardoor blijf ik kritisch nadenken/luisteren. Ik ben net als Pol wel geneigd te denken dat Periphery niet helemaal representatief is voor wat betreft live situaties met de Axe. De voorbeelden die Pol noemt had ik ook al bedacht. Beiden klinken live meer dan overtuigend met hun Axe Fx.
    Maar nogmaals ik ben blij met kritische meningen, want daardoor blijf ik dat ook (enigszins ).
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Heren : al met al gaat het erom wat JIJ uit een bepaalde gear kunt halen met je eigen spel en geluid afstellen / programmeren............!

    Ik ken genoeg mensen die met een bijv Mesa spelen en super klinken , terwijl een ander die met een Mesa speelt , echt bagger klinkt.........zelfde geldt voor Marshall : de meesten vinden het niks , terwijl de grootste gitaristen er mee hebben gespeeld en klonken als geen ander.............
    De Axe FX is ook gewoon weer een ander gear , helemaal afhankelijk van wat JIJ ermee doet vanwege die enorme hoeveelheid keuze die je hebt en niet perse hoeft te gebruiken.............en natuurlijk voor alle soorten gear ben je afhankelijk van bepaalde factoren :

    Buizenamps : goede mic techniek van je hopelijk vaste geluidsman etc.......,
    Axe FX : goede programmeer techniek van de gitarist zelf en bijna een eitje voor de geluidsman in de zaal.............

    Prog metal of niet metal of symphonic : ik heb ze allemaal gespeeld en ikzelf kan met de Axe FX veel meer en klink beter dan mijn oude gear :
    Mesa Single Recto met 3 weg systeem van 3 Koch 12inch boxen met een 10 he rack waarin o.a de TC 2290 , Lexicon PCM70, Yamaha SPX90 etc etc zaten............

    Dus kort verhaal hahahah : het gaat er nu helemaal om wat JIJ ermee kunt en de AXE FX is inmiddels zover dat het er allemaal inzit............evt kleine minpuntjes zul je altijd hebben , maar dat zul je ook met ieder ander bijv Mesa gear hebben met een 10 he rack met FX :
    - zwaar sjouwen , bekabeling rack , moet vaak hard open gedraaid worden , kun je thuis niet makkelijk open draaien , opname mogelijkheden is lastiger , vaak maar een beperkte hoeveelheid karakter geluid.....

    In ieder geval succes !
    A+

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Eindelijk een e-mail binnen. De Axe FXII is leverbaar over een weekje of 2. Hmmm, zit nu toch wel zwaar te twijfelen tussen de Kemper en de Axe. De Axe FXI was het niet voor mij omdat deze bij (de voor mij) vette sounds continu op 100% zat te pieken. Ik ga er vanuit dat dit met de Axe FXII niet meer het geval is. Echter, de Kemper wordt inmiddels verscheept met een hele vrachtlading aan vette profiles en kost een slordige 1000euro minder. Daarnaast kan ik mijn huidige amps capturen in de Kemper. Nog zwaar in dubio dus .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top