Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56

Discussie: In dubio - Axe Fx

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Ik heb hetzelfde ook heel even overwogen, maar gisteren is mijn twijfel toch wel weggegaan.
    De mannen van Periphery speelden in het voorprogramma van Dream Theater. Periphery speelde met 3 gitaristen (alledrie met custom made gitaartjes) over drie AxeFx's. En dat klonk als een scheet vergeleken met Petrucci over z'n Mesa rig. Ja, ik kan ook een legioen redenen opnoemen waarom dat zo was, maar ik denk dat een deel van de schuld bij de AxeFx lag. Bij symfonische metal moet je een flinke duw hebben en ik denk dat je dat uit een goed gemicte buizenamp wel gaat krijgen en minder makkelijk met een AxeFx.
    Opname, sure. Live? No way.

    Wat ik doe: Sjouwen en genieten. Anders een stereo Mesa 2x12 ipv een 4x12. Dan is het niet veel meer sjouwen dan een AxeFx.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Opnemen via PC? Kan via Guitar rig. Is een stuk goedkoper dan een AXEFX.
    Bedankt voor die waardevolle toevoeging ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincedepooh Bekijk bericht
    Ik neem mijn axe fx altijd mee naar de oefenruimte en speel daar over de monitoren. Het geluid is mooi maar zodra je op volume speelt met de band dan mis ik echt die punch.
    Dat is voornamelijk dan ook de feel factor. Dat is ook de grootste reden waarom ik live gewoon met poweramp en cab speel. Axe-FX tone, maar nogsteeds die 'live feel'.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde ook heel even overwogen, maar gisteren is mijn twijfel toch wel weggegaan.
    De mannen van Periphery speelden in het voorprogramma van Dream Theater. Periphery speelde met 3 gitaristen (alledrie met custom made gitaartjes) over drie AxeFx's. En dat klonk als een scheet vergeleken met Petrucci over z'n Mesa rig.
    Periphery is ook wel anders. Kan ook aan het geluid liggen. Periphery is vrij mid-ranged en daarbij spelen ze ook 7-string. Dat hele geluid is ook strak en gated, bijna klinisch. Ik denk dat dat geluid van Petrucci en Periphery van zichzelf al vrij anders is. Voor de rest: ik denk dat een gemicte cab sowieso al minder ballen heeft dan de meeste denken, er zit sowieso een natuurlijke low-end cut op veel van die dynamic mics (en nog maar niet te spreken van de plaatsing), dus, dat de Axe een andere feel-factor heeft, live, dat is zo, maar uiteindelijk zou dat geluid wat uit de PA komt hetzelfde kunnen zijn als een gemicte cab.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Omdat het ook over opnemen gaat, hier een clipje dat ik vandaag ff snel (5 min.) maakte voor iemand op het forum.

    Axe-Fx > USB > Logic op Mac. Geen eq-ing enz. Had iets meer hoog in mogen zitten, maar ach...

    http://members.ziggo.nl/alexandervanengelen/balance.mp3
    Laatst gewijzigd door Yek1; 2 februari 2012 om 22:05
    Alexander van Engelen

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Voor de rest: ik denk dat een gemicte cab sowieso al minder ballen heeft dan de meeste denken, er zit sowieso een natuurlijke low-end cut op veel van die dynamic mics (en nog maar niet te spreken van de plaatsing),
    Zo waar, wat betreft de mic's. Ik snap ook niet dat iedereen maar blijft zweren bij de SM57. Ik neem altijd mijn eigen mic mee waarvan ik zeker weet dat 'ie het laag goed doorgeeft.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Voor de rest: ik denk dat een gemicte cab sowieso al minder ballen heeft dan de meeste denken, er zit sowieso een natuurlijke low-end cut op veel van die dynamic mics (en nog maar niet te spreken van de plaatsing)
    Gelukkig wel. Mic'en/Mixen is de kunst van optimale plaatsing van instrumenten in het sonische spectrum, niet van harder/zacht en van veel bas in het gitaargeluid. Sinds ik het effect van het gebruik van low-cut en hi-cut ontdekte, ligt mijn gitaargeluid veel duidelijker in de mix, en is het ook steviger.
    Alexander van Engelen

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde ook heel even overwogen, maar gisteren is mijn twijfel toch wel weggegaan.
    De mannen van Periphery speelden in het voorprogramma van Dream Theater. Periphery speelde met 3 gitaristen (alledrie met custom made gitaartjes) over drie AxeFx's. En dat klonk als een scheet vergeleken met Petrucci over z'n Mesa rig. Ja, ik kan ook een legioen redenen opnoemen waarom dat zo was, maar ik denk dat een deel van de schuld bij de AxeFx lag. Bij symfonische metal moet je een flinke duw hebben en ik denk dat je dat uit een goed gemicte buizenamp wel gaat krijgen en minder makkelijk met een AxeFx.
    Opname, sure. Live? No way.

    Wat ik doe: Sjouwen en genieten. Anders een stereo Mesa 2x12 ipv een 4x12. Dan is het niet veel meer sjouwen dan een AxeFx.

    Tja, Meshuggah speelt live ook met de Axe Fx en die hebben toch zeker een dik geluid!

    Zijn er misschien gebruikers die binnenkort een keer met hun band optreden in de buurt van Eindhoven? Kan ik eens gericht komen luisteren naar een Axe Fx in een livesituatie.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Gelukkig wel. Mic'en/Mixen is de kunst van optimale plaatsing van instrumenten in het sonische spectrum, niet van harder/zacht en van veel bas in het gitaargeluid. Sinds ik het effect van het gebruik van low-cut en hi-cut ontdekte, ligt mijn gitaargeluid veel duidelijker in de mix, en is het ook steviger.
    Dat is mijn punt, dus. Die live feel heeft altijd meer 'ballen' gevoel dan een gemikte cab. Ik gebruik het zelf ook hoor, altijd een mate van low en hi-cut om de goede plaatsing te vinden (moet ook wel, in een 6-mans formatie met 3 gitaren, meerdere toetsen/samples).
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Gelukkig wel. Mic'en/Mixen is de kunst van optimale plaatsing van instrumenten in het sonische spectrum, niet van harder/zacht en van veel bas in het gitaargeluid. Sinds ik het effect van het gebruik van low-cut en hi-cut ontdekte, ligt mijn gitaargeluid veel duidelijker in de mix, en is het ook steviger.
    per patch PEQ, GEQ of algemeen de output equalizer?
    Welke freqs gebruik je?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Op de II heeft het Cab block lowcut en hicut parameters, erg handig.
    Lowcut/highpass) heb ik op 120hz -150hz staan, hicut/lowpass op 5.5-6 khz. Werkt ook voor FR monitoring.
    Alexander van Engelen

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Bedankt voor die waardevolle toevoeging ...


    Dat is voornamelijk dan ook de feel factor. Dat is ook de grootste reden waarom ik live gewoon met poweramp en cab speel. Axe-FX tone, maar nogsteeds die 'live feel'.


    Periphery is ook wel anders. Kan ook aan het geluid liggen. Periphery is vrij mid-ranged en daarbij spelen ze ook 7-string. Dat hele geluid is ook strak en gated, bijna klinisch. Ik denk dat dat geluid van Petrucci en Periphery van zichzelf al vrij anders is. Voor de rest: ik denk dat een gemicte cab sowieso al minder ballen heeft dan de meeste denken, er zit sowieso een natuurlijke low-end cut op veel van die dynamic mics (en nog maar niet te spreken van de plaatsing), dus, dat de Axe een andere feel-factor heeft, live, dat is zo, maar uiteindelijk zou dat geluid wat uit de PA komt hetzelfde kunnen zijn als een gemicte cab.
    Dat van je mics klopt wel, ik moet ook altijd goed op de plaatsing letten. Micen is sowiezo heel belangrijk. Maar Periphery klinkt op het album redelijk lomp en dik, live: not so much. Petrucci klinkt op het album niet altijd even dik, live: sick.
    Een groot gedeelte zal aan de instellingen liggen en de geluidsman van Periphery was ook niet top.
    En als ik live speel met mn Mesa rig (TriAxis, 2:90, G-system) dan heb ik met een SM57/Beta58 een heel erg dikke sound. Daar ben ik zeker van, die AxeFx blijft voor mij live (voor Prog/Power metal) niet overtuigend. Just my 2 cents...
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top