Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 56

Discussie: In dubio - Axe Fx

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Als je redelijke (studio)monitors hebt thuis, dan hoef je alleen voor thuisspelen echt geen floormonitor te kopen (sowieso zou je die dan 2 moeten hebben als je stereo wilt spelen)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    430

    Standaard

    Hoi,
    Gezien je huidige setup en hetgeen je wilt , kan je makkelijk overstappen naar de Axe 2 ....zou de Ultra dan niet nemen
    - ten eerste je huidige setup : dit zal door de PA makkelijk of nog beter gaan klinken met de Axe , alles AFHANKELIJK van je eigen vaardigheden mbt programmeren etc....
    - scheelt aardig wat sjouw werk , helemaal als je helemaal Full range gaat , ook op het podium..........ik doe dit zelf ook met mijn eigen rock / metal band....ik gebruik altijd de monitoren wat de PA bedrijf meeneemt voor oa. zang etc......heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee ondervonden....krijg 2 monitoren , stereo blaast echt en een hele wijde sound !
    Wel handig als je een vaste geluidsman hebt ! maar zelfs dan, kunnen de meeste geluidsmannen veel makkelijker overweg met een stereo DI , dan 2 guitar cabs GOED uit versterkeren , en dan echt een hele dikke nadruk op GOED uitversterken

    - thuis programmeer ik gewoon op 2 simpele KRK6 monitoren , gewone normale kwaliteit.......komt bij mij tenminste altijd overeen met wat ik uit de PA hoor en op opnames etc...........

    Dus al met al ga ik met 1 gitaar , 1 tas met Axe 2 en 1 tas met de midi controller naar een optreden en ben met 5 minuten opgesteld

    Wel een belangrijk punt : het maakt mij niet uit of mijn sound altijd hetzelfde is , dit was het ook nooit met mijn vorige buizen setup............zolang ik mezelf hoor en de anderen ook , kan ik spelen wetende dat de PA sound dik vet is ....!

    Succes,
    A+

  3. #13
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Als ik dit topic lees, dan zie ik voornamelijk iemand die een GAS-aanval heeft en hulp wil bij het rationaliseren van zijn GAS om de aankoop goed te praten. Niks mis mee, het overkomt ons allemaal

    Je huidige setup is voor 80% prima voor wat je doet, stel dan eens de vraag wat er mis is met die set voor de andere 20%. Ik ken die E570, daar kan je toch behoorlijk wat vette sounds uitkrijgen. Wat mis je dan voor die 20% en waarom denk je dat er met de AxeFX wel te krijgen? Vergeet niet dat je bij aankoop van de AxeFX ook voor die 80% weer vanaf 0 zal moeten beginnen. Als je die AxeFX wil voor instant gratification, dan zou dat wel eens dik kunnen tegenvallen, je moet er sowieso tijd in stoppen om hem nr jou vingers/sound te tweaken.

    Als je voor de all-in-one set KAN gaan, dan is het zeker het overwegen waard, anders moet je de echte voordelen en nadelen afwegen, blijf je met de power amp en cab spelen, dan vervalt bv het sjouw-argument.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  4. #14

    Standaard

    Thanks voor de 'kritische' noot.
    Mijn belangrijkste redenen om eventueel voor een Axe Fx te gaan zijn:
    - uit praktische overwegingen
    - de mogelijkheden om zelf op te gaan nemen via pc

    Bijkomend voordeel voor mij is de diversiteit aan overtuigende geluiden die er uit de Axe te halen is. Ik ben het echter wel met je eens dat mijn preamp erg goed is, en dat er heel erg veel uit te halen is.

    Het feit dat ik alles weer vanaf 0 op moet bouwen is voor mij niet zo'n nadeel en zelfs wel een uitdaging: lekker een beetje tweaken aan m'n sound.

    Ik begin steeds meer overtuigd te raken eigenlijk: een Axe Fx 2 en voor thuis 2 studio monitoren erbij, en klaar ben ik. Wat Analie zegt (met 1 gitaar, 1 Axe en 1 midi pedaal naar een optreden) klinkt me als muziek in de oren (alhoewel het bij mij wel met een stuk of 5 gitaren is ) als ik daarbij qua soundkwaliteit niets tot misschien een klein beetje moet inleveren.

    Als geld geen issue was dan kwam er gewoon een Axe bij, maar dat is helaas niet he geval. Ik denk dan ook dat ik m'n spullen binnenkort op marktplaats heb staan .
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Als je het budget hebt, zou ik gewoon je spullen houden en die Axe kopen. Misschien eerst een Ultra, die zijn nu steeds goedkoper. Kun je kijken of je het iets vindt....Het is echt wennen. Als je met in ear speelt maakt het niet zo heel veel uit maar zonder in ear is het wezenlijk anders op het podium..! Voor thuis kun je dan lekker opnemen en bij grote gigs waar je wilt blazen neem je je 4x12 mee....
    Later kun je altijd nog overstappen op een Axe II.... dat verschil in de Ultra en de II gaat niet uitmaken of je de feel zonder versterker gaat waarderen.
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Opnemen via PC? Kan via Guitar rig. Is een stuk goedkoper dan een AXEFX.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #17

    Standaard

    Heb links en rechts anders gehoord dat de kwaliteit daarvan niet geweldig is. Ik vind de video's en geluidsfragmenten van Axe Fx gebruikers daarentegen zeer overtuigend klinken. Als ik lees dat bijvoorbeeld Petrucci een aantal stukken op de nieuwe CD van Dream Theater heeft opgenomen met de Axe Fx dan geeft dat wat mij betreft in ieder geval aan dat de kwaliteit van de Axe gewoon erg goed is.
    Zijn daarnaast de mogelijkheden van de Axe Fx niet veel groter dan Guitar rig?
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 januari 2006
    Locatie
    almere
    Berichten
    153

    Standaard

    Ik neem mijn axe fx altijd mee naar de oefenruimte en speel daar over de monitoren. Het geluid is mooi maar zodra je op volume speelt met de band dan mis ik echt die punch. Ik had de axe fx ook een keer naar een Jam meegenomen (kleine zaal) en daar over de monitoren gespeeld ook hier was het geluid weer netjes maar ik vond het echt verschrikkelijk, voor mijn gevoel bleef er niets van mijn geluid over ook omdat er nog een andere gitarist was die wel over een amp speelde.
    Ik ga nog wel eens naar die Jam en plug mijn axe dan in een Marshall (jvm) in de eindversterker. Heb hier speciale patches gemaakt zonder cab sims en eindsim. Op deze manier kan ik toch nog een beetje genieten van mijn axe.

    In het live gebruik is de axe mij dus een beetje tegengevallen maar voor recording echt subliem, vergeet Guitar rig.
    Don`t eat that yellow snow.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Zoals Anand aangeeft, gaat het spelen met de Axe over een of meer monitoren die naar jezelf zijn gericht, hartstikke goed. Ik heb vaak staan hard rocken op een podium met een of twee van mijn monitoren. Als backline-oplossing, waarbij het geluid ook de zaal instraalt, of bij repetities waarbij de rest van de band jou ook moet horen, verkies ik de methode van poweramp+gitaarspeaker. Die heeft inderdaad meer punch. Het ligt er dus maar aan wat je doel is.
    Alexander van Engelen

  10. #20

    Standaard

    @Vince, ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je met een 2e gitarist speelt die wel via een 'normale' amp speelt dat je een beetje ondergesneeuwd raakt. Ik ben de enige gitarist in onze band, dus daar is dat probleem denk ik veel minder aanwezig, aangezien we dan allemaal (drums uitgezonderd) over de PA spelen.

    Tijdens repetities speel ik op een combo van de studio/repetitieruimte dus daar heb ik dat probleem ook niet zo. Bovendien speelt onze drummer tijdens repetities op een electronisch drumstel, dus ons volume is zeer beperkt. Denk dan ook dat repeteren met de Axe over 1 of 2 monitoren ook geen probleem zou moeten zijn.
    Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top