Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    vraagje Alhambra 4P tegen José Rodrigez R2

    Beste gitaarliefhebbers,

    Ik ben hier nieuw en val direct met de deur in huis

    Ik heb momenteel een 4P Alhambra en ben er zeer tevreden over, doch de klank mag voor mij nog iets warmer zijn.
    Ik overweeg om eventueel een José Ramirez R2 te kopen, maar weegt deze wel op tegen mijn 4P Alhambra?
    Ok, ik weet dat je dit eerst moet horen, doch heeft hier iemand enige ervaring mee?
    De JR R2 wordt deze nog in het atelier gebouwd of is dit eerder een fabrieksgitaar?
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    Met vriendelijke groeten,

    Hotshot.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je dat zelf eens moet gaan beluisteren! Bijv. Bij guitarra buena in A'dam. Hebbenze veel kennis en kun je alles op je gemak beluisteren!

    Wat ook bepalend is voor je klank is je aanslag, ik weet niet hoe je nu speelt, maar met nagels krijg je een veel mooiere klank dan met je vingertoppen...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomgun Bekijk bericht
    Ik denk dat je dat zelf eens moet gaan beluisteren! Bijv. Bij guitarra buena in A'dam. Hebbenze veel kennis en kun je alles op je gemak beluisteren!

    Wat ook bepalend is voor je klank is je aanslag, ik weet niet hoe je nu speelt, maar met nagels krijg je een veel mooiere klank dan met je vingertoppen...
    Bedankt voor uw reactie.
    Voor rechtzetting in tegenstelling tot de hoofding, het betreft wel degelijk RAMIREZ....

    En wat de klank betreft, zit nog maar in eerste jaar dus ik speel nog niet veel met mijn nagels, moet daar echt aan wennen...

  4. #4

    Standaard

    Die Alhambra 4p heeft toch een bovenblad van sparren? Dat klinkt nu eenmaal helder en fel. Onder de nylon strings zijn dat dan ook vaak flamenco gitaren.

    Voor een klassieke gitaar met een warm geluid moet je een ceder bovenblad hebben. Je zou ook eens een Alhambra met ceder bovenblad kunnen proberen om dat verschil te horen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    De 4P heeft een massief ceder bovenblad.
    Mvgr. Dirk Jan

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2011
    Locatie
    010
    Berichten
    212

    Standaard

    Aan spelen met je nagels zul je dan toch moeten gaan wennen. Ik deed dat na een week al, in 1980 (ze moesten eerst lang genoeg zijn!). Er is 99,9% zeker geen enkele (top-)klassieke gitarist die met z'n vingertoppen speelt. Je zult dan ook aan de nagelvijl en diverse korreldiktes schuurpapier moeten, tot en met 1500 aan toe...

    Ik schrijf dit allemaal omdat je de klank van een klassieke gitaar, zonder goede nagels met gepolijste randen, gewoon niet kunt beoordelen. Dan heeft de koop van een nieuwe ook nog weinig zin.
    Vroeger: SG Standard, Marshall 8080, BluesDeVille 2x12, Matchless HotBox, Taylor 512, Lowden S35J. Nu/nog: Klassieke zelfbouw o.l.v. Johan Rebergen, Manuel Raimundo, LP Classic Custom Antique Natural, Line 6 Spider Jam.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt aan iedereen voor de reacties.
    Ik weet nog niet of ik de aankoop zal doen, uiteindelijk zijn ze identiek aan bouw, dus logischer wijze zou de klankproductie toch niet ver uit mekaar mogen liggen.

    En wat spelen met de nagels betreft: heb al de nodige veiltjes en schuurelementjes aangeschaft

    Groetjes.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2007
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    174

    Standaard Alhambra

    Ik ben persoonlijk gecharmeerd van Vincent Quiles gitaren ('t Speeltuygh). Nog echt gebouwd in Spanje en zeer veel waar voor je geld, prachtige klank, bespeelbaarheid e.d.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top