Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: DV Mark versterkers

  1. #31

    Standaard

    ik vind het een beetje onzin om een markbass met een buizenampeg te vergelijken. (en dan zijn nog enkel de oude indrukwekkend)

    markbass is trouwens geen klasse D, de little mark 250 en 500 zijn. gewoon klasse AB
    wel met geschakelde voeding.

    de 800 watt versies zijn wel klasse D

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Natuurlijk niet. Dat totaalgeluid wordt gemaakt door bijv. een actief gefilterd 4-weg systeem, Line Array, noem maar op. Je wil mij niet vertellen dat je voor het laag geen dynamiek (en ja, vooral vermogen) nodig hebt en dat de pieken en dalen daar kleiner zijn dan van een gitaaramp.

    Sowieso natuurlijk vreemd dat je een systeem zou wensen dat minder dynamiek heeft terwijl je zelf met een naar jouw mening dynamische gitaaramp staat te blazen waar dus in het totaalgeluid niets meer van over zou blijven.

    Klopt, uiteindelijk gaat het erom dat je zelf met een smile van oor tot oor en een dikke plassert op het podium staat.
    I love my Triple Recto
    Die dynamiek en power in de gitaaramp heb je nodig om hoorbaar te zijn in de mix, veel van de nuance gaat vaak verloren in het totaalbeeld.
    Natuurlijk moet een PA veel meer vermogen leveren en veel meer aankunnen als het ware, maar het heeft naar mijn idee ook een zekere logheid/traagheid die het geluid rustiger en evenwichtiger maakt, iets wat je in een gitaaramp juist niet wil hebben omdat je zoals gezegd dan niet meer door de mix komt.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polviggen Bekijk bericht
    ik vind het een beetje onzin om een markbass met een buizenampeg te vergelijken. (en dan zijn nog enkel de oude indrukwekkend)

    markbass is trouwens geen klasse D, de little mark 250 en 500 zijn. gewoon klasse AB
    wel met geschakelde voeding.

    de 800 watt versies zijn wel klasse D
    Ik had het niet eens over een buizen Ampeg, in een Gallien Krueger zitten ook geen buizen, niet in de eindtrap in ieder geval.
    Zoals ik begrepen heb is klasse D niet altijd digitaal, dus of de 'solid state power' amps klasse A/B zijn kan ik niet zeggen.

    Ach ja, het maakt ook niet uit, ik ben best benieuwd naar wat die DV Mark versterkers doen als je ze live aan de tand voelt.
    Vooralsnog vind ik op het filmpje het cleane kanaal okee klinken (heeft ook nog een beetje warmte en crunch), het tweede kanaal wel aardig (heeft al erg veel gain en klinkt enigszins dichtgesmeerd), en het derde kanaal een grote brei.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Ik had het niet eens over een buizen Ampeg, in een Gallien Krueger zitten ook geen buizen, niet in de eindtrap in ieder geval.
    Zoals ik begrepen heb is klasse D niet altijd digitaal, dus of de 'solid state power' amps klasse A/B zijn kan ik niet zeggen.

    Ach ja, het maakt ook niet uit, ik ben best benieuwd naar wat die DV Mark versterkers doen als je ze live aan de tand voelt.
    Vooralsnog vind ik op het filmpje het cleane kanaal okee klinken (heeft ook nog een beetje warmte en crunch), het tweede kanaal wel aardig (heeft al erg veel gain en klinkt enigszins dichtgesmeerd), en het derde kanaal een grote brei.
    Denk eraan dat het ook aan de settings en gitaar kan liggen. Bij het derde kanaal heeft hij EMG's erin, die hebben sowieso wel een beetje hun eigen sound.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ja, dat snap ik, op het tweede kanaal heeft hij de gain ook vrij hoog staan zag ik al in het filmpje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top