Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35

Discussie: DV Mark versterkers

  1. #1

    Standaard DV Mark versterkers

    Iemand die ervaring heeft met deze versterkers? Is het gitaardeel van de beter bekende Mark Bass amps. Heb een aantal filmpjes op youtube gezien en was enorm overtuigd van (met name) de Badboy 120.


    Klinkt clean erg lekker, heeft een lekkere 70's/80's sound en het derde kanaal kan ook de wat modernere metal aan. Daarnaast zijn ze ook erg licht, 20 kilo totaal voor de head en een 2x12. Drie kanalen met allen hun eigen eq, gain, presence en volume, en toch niet meer dan nodig.

    Lijken mij in ieder geval erg goede versterkers, iemand die me hier meer over kan vertellen

    (Kon hierover geen topic vinden, wellicht omdat de zoektermen kort en veelvoorkomend zijn)

  2. #2

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd, dus daarom even een bumpje...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ik zeg: quanta costa?

    edit: gewoon bij thomann

  4. #4

    Standaard

    is van Markbass.

    het gewicht is wel interessant, nog geen 20 kg voor een 4 x 12.

  5. #5

    Standaard

    De spullen van Markbass zijn altijd érg licht, wel een voordeel!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    De spullen van Markbass zijn altijd érg licht, wel een voordeel!
    Voel je al GAS opkomen? Nee geintje hoor, Roel, veel plezier met je nieuwe versterker!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Voel je al GAS opkomen? Nee geintje hoor, Roel, veel plezier met je nieuwe versterker!
    Oh nee hoor.. Ik heb wel eens wat Markbass versterkers getild, valt heel erg mee vergeleken met andere versterkers qua gewicht.
    DV Mark heb ik overigens geen ervaring mee..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Leuk ding, niet goedkoop. Geen ervaring maar ben benieuwd naar commentaar hier. Ik geloof dat hun bas spullen wel goed zijn, heb ik ergens gelezen (Gitarist of zo?).

    Overigens 120 W uit 2x KT88's lijkt me sterk. Heb gevonden dat die buizen ca. 40-44 W moeten kunnen doen (vandaar KT88 = 2x44) of je moet een speciale versie hebben van TungSol de KT120.

    Maar vooruit 80W is nog steeds meer dan zat of er is iets serieus mis met je oren.

    Wel slim om eens op het gewicht te letten, dat zullen dan wel speciale ringkerntrafo's zijn. En die 212 kast is dan dun hout met neodymium magneet speakers zeker?
    Laatst gewijzigd door crapton; 1 februari 2012 om 07:49
    Me Crapton, you ...

  9. #9

    Standaard

    ze gebruiken een hele lichte soort multiplex, niet dunner als andere merken, wel lichter.
    en allemaal neo speakers van B&c

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crapton Bekijk bericht
    Wel slim om eens op het gewicht te letten, dat zullen dan wel speciale ringkerntrafo's zijn. En die 212 kast is dan dun hout met neodymium magneet speakers zeker?
    Ik denk dat ze, net als bij hun basversterkers, geschakelde voedingen gebruiken. Scheelt gewicht, warmteontwikkeling en ruimte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top