Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Basgitaar aan de versterker ophangen

    Hallo,

    Ik ben pas een paar middagen aan het hobbyen geweest en heb toen voor mijn ashdown kabinet en hartke versterker 2 flightcase's gemaakt. De hartke zit in een 19" rack met daarboven ene korg dtr-2 en daaronder een racklade. Ik heb nu nog 1 HE over waar ik een heel mooi HARTKE bordje heb hangen .

    Maar nu het probleem. Ik speel in een bigband en op de meeste podiums (of podia?) waar wij spelen blijft er weinig ruimte over voor een standaard of iets dergelijks waar ik mijn bas in kan zetten. Nu heb ik een paar van die wandhaken over, en dacht kan ik deze niet in mijn rack hangen? Maar die gaten komen natuurlijk net niet lekker overeen dus dat gaat niet en ik wil hem er wel makkelijk af kunnen halen voor transport .

    Is er misschien een handige klusmeneer of mevrouw die hier een handige oplossing voor weet?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    ik heb vroeger wel eens een heel handig dingetje gekocht, genaamd "jack stand". Het is een u-vormige plastic gitaar standaard met een jack plug eraan, die in de jack plug ingang van je versterker kun stoppen. Je kunt dan je gitaar dan in de u-vorm zetten. Dan ding was een tientje (gulden). Helaas zijn ze nergens meer te krijgen. Ik kan er zelfs geen fotootje meer van vinden op internet....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #3

    Standaard

    ik zou in ieder geval geen wandhaak aan je kast schroeven, dat is vragen om ellende bij het laden en lossen.

  4. #4

    Standaard

    Dat was ik ook niet van plan.

    Ik dacht als ik kooimoertjes in m'n laatste rack unit maak, en de gaten van de wandhaak overeen komen schroef ik ze er bij t opbouwen ff op en klaar is kees. Kan ik hem tijdens het transport in de racklade gooien en heb ik alles bij elkaar in m'n case. Maar helaas gaat dat niet..

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Deze vind ik wel slim.

  7. #7

    Standaard

    @Mr.fingers, dat is wel een goeie maar ik heb maar 1 kabinet, dus dat is te laag om aan te schroeven.

    @Brewskie, Bij mij gaat dat niet omdat er geen handvat bovenop de versterker zit..

    zie hier foto's:






  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    ik heb vroeger wel eens een heel handig dingetje gekocht, genaamd "jack stand". Het is een u-vormige plastic gitaar standaard met een jack plug eraan, die in de jack plug ingang van je versterker kun stoppen. Je kunt dan je gitaar dan in de u-vorm zetten. Dan ding was een tientje (gulden). Helaas zijn ze nergens meer te krijgen. Ik kan er zelfs geen fotootje meer van vinden op internet....
    Lijkt me een gevaarlijk product, je kan zo je jack-ingang slopen en nmeer van je versterker, afhankelijk van hoe deze in elkaar zit...
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #9

    Standaard

    Ik heb zelf goede ervaringen met de mark bass basskeeper.

    Geen idee of deze nog verkocht worden.

    Het idee is dat een deel met velcro rond het hanvat van de cab gaat, het andere deel gaat rond de hals van de bas terwijl deze op de grond blijft steunen. Er komt zo niet veel gewicht aan de stack hangen, maar je bas blijft wel steeds rechtop.

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top