Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard Cygnus- SFO5 Metal, alternative, ambience

    Korte song gemaakt met de nieuwe pod hd (desktop)

    http://www.soundclick.com/bands/page...?bandID=686762

    Laat weten wat je er van vind en of het wat degelijk klinkt op sound systemen.

    gr glenn
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Music

    So Glenn, heftig! Vette sound hoor. Zal wel het genre zijn maar je hebt wel veel bas in je gitaargeluid. Een basgitaar wordt op die manier bijna overbodig. Maar overall een goeie sound en balans.

  3. #3

    Standaard

    Hi
    Keer of wat geluisterd. En dan krijg je vanzelf eelt op je trommelvliezen.
    Eerst dacht ik dat ik op een optreden van Pink Floyd uit 1967 terecht was gekomen, maar dat werd vlot rechtgezet.

    Mijn Wharfdale Isodynamic Headphones die ik in 1975 heb aangeschaft trokken het niet meer en ik heb nieuwe moeten kopen.

    De eigenschap van die koptelefoon is dat ie moet worden aangesloten op de eindtrap van een versterker.
    Op die manier jaag je eenvoudig 50 watt door dat ding. Bij SF05 werden de schelpen helemaal warm aan de buitenkant. Dat gebeurde vaker, maar dit was 1x te vaak kennelijk.

    Ik heb een bericht gezonden dat ik een beroep doe op garantie. Kijken of ze wat creativiteit waarderen. Krijg ik die niet toegewezen, dan klop ik bij jou aan.

    Ik hoopte voor jou dat er nog meer gasten zouden reageren die een beetje van wanten zouden weten, maar dat lijkt niet te gebeuren. Eens kijken of ik, door mijn onkunde op dit vlak, toch nog wat ter zake kundige commentaren los kan weken.

    Mijn mening: Een originele bak herrie.
    Helemaal mijn soort muziek is het niet. Maar de herhaling geeft toch als resultaat dat je de logika erachter steeds beter doorkrijgt.

    Naar mijn smaak is het knap in elkaar gezet dit muziekje en ook heel knap gespeeld. En weet er zo weinig van dat ik mij afvraag of het aan mij ligt dat ik (ten opzichte van de rest) de gitaren wat hard in de mix vind staan. Pascal maakte al een opmerking over de hoeveelheid bas in je geluid, dus voilà, daarover hoef ik al niks meer te zeggen.

    Ik ga mijn eigen muziek wat meer waarderen als ik meer naar jouw muziek luister (wat een zakkenstreek hè, zo'n opmerking), dus alleen al daarom hoop ik dat je doorgaat. Binnen het genre een originele nieuwe tak aan de boom. Ik vind het eigenlijk leuker dan ik dacht!
    Vriendelijek groet, Gus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    So Glenn, heftig! Vette sound hoor. Zal wel het genre zijn maar je hebt wel veel bas in je gitaargeluid. Een basgitaar wordt op die manier bijna overbodig. Maar overall een goeie sound en balans.

    Bedankt pasqual,

    Ik heb een tijdje geleden voordat ik de mp3 poste de tracks in cubase nog ééns gecontroleerd. Het is vooral bass in de gitaar die doorkomt in de ge-mute parts, een ander ding is ik heb een ez mixer op de tracks gezet dat de gitaarklank wat dikker maakt en high pass. In de preset zelf heb ik een eq gebruikt waarvan de bass ook redelijk hoog staat dus met die 2 ga ik wat meer experimenteren.

    Bass zelf is de 4front bass die lekker laag gaat, de volgende update voor de hd die in deze 3 maanden gepland staat gaat een bassversterker met verschillende mics toevoegen: Ampeg en nog iets. Mss dat ik dan wel een bassgitaartje erbij ga nemen. Ik zie wel

    gr
    glenn
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    Keer of wat geluisterd. En dan krijg je vanzelf eelt op je trommelvliezen.
    Eerst dacht ik dat ik op een optreden van Pink Floyd uit 1967 terecht was gekomen, maar dat werd vlot rechtgezet.

    Mijn Wharfdale Isodynamic Headphones die ik in 1975 heb aangeschaft trokken het niet meer en ik heb nieuwe moeten kopen.

    De eigenschap van die koptelefoon is dat ie moet worden aangesloten op de eindtrap van een versterker.
    Op die manier jaag je eenvoudig 50 watt door dat ding. Bij SF05 werden de schelpen helemaal warm aan de buitenkant. Dat gebeurde vaker, maar dit was 1x te vaak kennelijk.

    Ik heb een bericht gezonden dat ik een beroep doe op garantie. Kijken of ze wat creativiteit waarderen. Krijg ik die niet toegewezen, dan klop ik bij jou aan.

    Ik hoopte voor jou dat er nog meer gasten zouden reageren die een beetje van wanten zouden weten, maar dat lijkt niet te gebeuren. Eens kijken of ik, door mijn onkunde op dit vlak, toch nog wat ter zake kundige commentaren los kan weken.

    Mijn mening: Een originele bak herrie.
    Helemaal mijn soort muziek is het niet. Maar de herhaling geeft toch als resultaat dat je de logika erachter steeds beter doorkrijgt.

    Naar mijn smaak is het knap in elkaar gezet dit muziekje en ook heel knap gespeeld. En weet er zo weinig van dat ik mij afvraag of het aan mij ligt dat ik (ten opzichte van de rest) de gitaren wat hard in de mix vind staan. Pascal maakte al een opmerking over de hoeveelheid bas in je geluid, dus voilà, daarover hoef ik al niks meer te zeggen.

    Ik ga mijn eigen muziek wat meer waarderen als ik meer naar jouw muziek luister (wat een zakkenstreek hè, zo'n opmerking), dus alleen al daarom hoop ik dat je doorgaat. Binnen het genre een originele nieuwe tak aan de boom. Ik vind het eigenlijk leuker dan ik dacht!
    Vriendelijek groet, Gus

    Wel Gus
    Men intro's zijn dikwijls wat aan de rare kant zodat je meestal niet verwacht wat de rest gaat worden. Ik denk daar niet te veel over na, je kunt stellen dat ik in een fun-modus was. T'zelfde met de vocals, ik pluk er één uit van een reeks op men pc en zie of het werkt, zonodig verhoog of verlaag ik de stem zodat het past op de goede toonhoogte. Meestal heb ik dan nog maar een klein stukje gehoord maar als ik het dan helemaal afspeel is het van waauw past goed. Na 200 keer of meer beluisterd te hebben gaat het mooie er een beetje van af en begin je je te concentreren op bepaalde punten van de gitaar heeft precies een beetje teveel bass bij die part, die intro kan veranderd worden, dikker gemaakt worden enz...
    Zelfde voor de effecten en mastering tis allemaal wel snel gedaan, mss een punt om langer aan te werken voordat ik iets post.


    Het spijt me van je hoofdtelefoon gus echt oprecht
    Als je wilt ik heb hier nog tweetal supergoedkope htelefoon liggen (wat een rotstreek he hahaha) Peace brother

    Ik neem het je helemaal niet kwalijk hoor dat je je eigen muziek meer gaat waarderen als je naar mijn muziek luistert, het geeft aan wat je wel wilt in je eigen muziek en wat niet. Dat is bij mij mij juist hetzelfde als ik naar andere muziek luister. Ik kan daarbij songs van andere heel goed waarderen tot het punt dat ik retejaloers word omdat het zo goed in elkaar zit ook emotioneel.

    Wel als laatste want de berg begint weer te groeien. Ik hou van origineel zijn maar ik wil tegelijkertijd ook als anderen een song maken die gemakkelijker identificeerbaar is. Waar ik vooral men eigen identiteit daarbij ook niet wil verliezen.

    gr
    glenn
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    O ja als er nog willen reageren doe maar, maar doe het alleen als je het echt goed vind klinken, niet omdat ik perse feedback wil en commentaren verwacht om mezelf goed te voelen

    Piece brothers
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    ............................. Waar ik vooral men eigen identiteit daarbij ook niet wil verliezen.

    gr
    glenn
    Ben je goed mee bezig!
    Maak vooral veel. Dan wordt het steeds makkelijker afscheid te nemen van de dingen die je niet bevallen.
    Ik ga er de volgende keer weer effe rustig voor zitten!
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Thumbs up

    Is helemaal in he korte nummers Bij mijzelf blijven de nummer altijd kort als ik toch niet genoeg basis of inspiratie heb om het verder uit te werken.

    Klinkt apart met de vocalen. Heeft wel een lekker underground sfeertje. Experimenteel en vuig. Over de mastering ben ik persoonlijk minder te spreken maar dit is tegenwoordig een beetje de standaard 'HARD'.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2006
    Locatie
    berchem is mijn thuis
    Berichten
    766

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Is helemaal in he korte nummers Bij mijzelf blijven de nummer altijd kort als ik toch niet genoeg basis of inspiratie heb om het verder uit te werken.

    Klinkt apart met de vocalen. Heeft wel een lekker underground sfeertje. Experimenteel en vuig. Over de mastering ben ik persoonlijk minder te spreken maar dit is tegenwoordig een beetje de standaard 'HARD'.

    Yep mastering heb ik random gekozen (preset izot-ozone) en klein beetje afgesteld. Het is goed dat mensen
    die punten naar voren brengen. Ik ben hier aan een aantal songs bezig waar ik meer aandacht aan besteed op alle punten, electronic ambient songs en metal. Dit kort nummerke is voor de fun, anderen zullen wel wat langer zijn maar ook niet te, ik hou liever van een korte krachtige, luchtige, emotionele ervaring dan van een lang uitgebreid stuk. Rush is daar erg goed in. Het experimenteel en vuig noemen is een compliment voor mij

    Veel plezier met je eigen muziek ook, ik ben een grote fan van je werk en ik geef niet veel commentaren maar je mag gerust zijn dat er velen hier zijn waarnaar ik luister en intens geniet
    Gear: Ibanez gitaren: Rgr321exbk en Rgd421bkf

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennshred Bekijk bericht
    Veel plezier met je eigen muziek ook, ik ben een grote fan van je werk en ik geef niet veel commentaren maar je mag gerust zijn dat er velen hier zijn waarnaar ik luister en intens geniet
    Dankjewel, dat waardeer ik enorm!

    Ik gebruik trouwens ook iZotope Ozone 4 voor mastering. Heel erg prettig all-in-one pakket voor de minder ervaren masteraar die ik ben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top