Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard Geld voor een nieuwe Amp

    Zoals de meeste gitaristen ben ik dus op zoek naar iets nieuws , in dit geval een nieuwe amp, even specificieren

    -Ik heb de laatste jaren altijd gespeeld met een Roland Bluescube 3x10" 60W.
    de speakers zijn 3x45W wat voor mij mooi was omdat ze op clubniveau balanceren tussen voldoende clean en licht overstuurt. (ik zeg oversturen van speakers, de kenners kennen wellicht speakerdistortion)

    -Omdat ik iets nieuws wil, ik dacht aan top+cabin, omdat dit vooral het gesleur verlicht, was ik aan het denken aan een Orange TH30 met passende cabin.(2 x 12")?
    Als je echter begint te surfen kom ik uiteindelijk bij merken als DR.Z en Matchless uit.

    - Het zou mooi zijn als de amp goed op pedalen reageert.
    -Ik speel hoofdzakelijk met ene Fender Telecaster.

    Iemand een oplossing ivm. een geschikte amp voor iemand die:
    - Meer het Tweed type als het Blackface type amp zoekt
    - Zich geen hernia wilt sleuren?
    - Budget 1000€-2000€
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je inderdaad zoekt in het hogere segment ga dan eens kijken bij bv vd Haar. Die heeft meerdere highend merken staan.
    Ik heb zelf een Marble staan ( Clubreverb met een 15inch) en een Victoria Golden Melody.
    Deze amps gebruik ik voor verschillen zaken. De Vic is fenomenaal met een tele. 2 x 12 inch met de beste tremelo die ooit is uitgevonden en een reverb om te verdrinken.
    De Marble is op z`n mooist met een hele goede strat of Gretsch.
    Als je alleen de tele gebruikt denk dan aan kleine speakers ( 10-12 inch die doen recht aan het felle van een tele.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ooit eens aan The Valve gedacht? Ik kom ze steeds vaker tegen bij optredens en ik vind ze erg mooi klinken.

    http://www.the-valve.com/home.html

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Als je inderdaad zoekt in het hogere segment ga dan eens kijken bij bv vd Haar. Die heeft meerdere highend merken staan.
    Ik heb zelf een Marble staan ( Clubreverb met een 15inch) en een Victoria Golden Melody.
    Deze amps gebruik ik voor verschillen zaken. De Vic is fenomenaal met een tele. 2 x 12 inch met de beste tremelo die ooit is uitgevonden en een reverb om te verdrinken.
    De Marble is op z`n mooist met een hele goede strat of Gretsch.
    Als je alleen de tele gebruikt denk dan aan kleine speakers ( 10-12 inch die doen recht aan het felle van een tele.
    Leuke tips Eko, ga ik zeker ns uittesten die Victoria, ook leuke tips ivm de kleine speakers, misschien daaarom dat de 3x10" die ik nu gebruik zo goed meevallen in combinatie met men Tele...
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Ooit eens aan The Valve gedacht? Ik kom ze steeds vaker tegen bij optredens en ik vind ze erg mooi klinken.

    http://www.the-valve.com/home.html
    The Valve, dat is die gekke Italiaan die zen amp door het raam kijlt

    Ik ga ze zeker eens uitchecken..
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Hoeft niet per se een Marble of Victoria te worden. Als je echt een tonemonster wilt horen test dan eens een Toneking Imperial. Heeft 2 kanalen, reverb en tremelo. Prachtige cut-knop ( net als Dr. Z ) en daar staan zeer mooie films van op youtube. Enkele 12inch voor hele mooie tele sound.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Hoeft niet per se een Marble of Victoria te worden. Als je echt een tonemonster wilt horen test dan eens een Toneking Imperial. Heeft 2 kanalen, reverb en tremelo. Prachtige cut-knop ( net als Dr. Z ) en daar staan zeer mooie films van op youtube. Enkele 12inch voor hele mooie tele sound.
    Wel even de bright caps eruit slopen dan, anders verga je van de icepicky sound..... Hoezo Cut-knop?? Zit er echt niet op hoor!
    Wel een mooi ampje hoor, voor zo'n 1800 euro.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Klopt is een mid-bite. Werkt wel zeer mooi. Er zit een toneregeling op dus echt bright hoeft niet.
    Kan het niet helpen, als een amp goed ontworpen en gebouwd is hoeft er niet meteen in gesloopt te worden. Mag je met een amp van 500,- nog wel doen , maar met highend moet het niet hoeven.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Vandaag nog wat amps gaan testen: (eigen gitaar Tele custom shop)

    Orange TH-30 combo: Mooie clean klank maar blijft een beetje steriel klinken naar mijn mening.
    Orange TH-30 head met 4 x 10" cab: Hier komt de donkere kant van de Orange sterk naar boven.
    Orange TH-30 head met 2 x 12" cab: Meer mid bij deze combinatie.

    Dr Z Carmen Ghia combo: klinkt erg "harsh" naar mijn mening, had meer verwacht van deze veel besproken amp
    Dr Z Mini Z: Attenuator van stand 4 naar 1, volume pot van min. tot max in elke stand, amp klinkt, neigt naar overdrive te gaan.
    Waarschijnlijk zijn er betere modellen van de DR Z amps maar ik heb de indruk dat ze nogal gemaakt zijn of verlangen om hard bespeeld te worden, met veel drive, niet mijn ding...

    Fender Supersonic: Sorry maar ECHT een kut amp, klinkt cheap zeker op het 'crunch' kanaal, valt echt uit de boot..

    Fender Bassman RI: Prachtige klank maar met de Bass pot op minimum nog altijd te bassig voor mij, idd Bassman what's in a name

    Fender Deluxe Reverb RI: Prachtige klank en reverb, de beste amp naar mijn mening van de dag.

    Weet iemand nog een leuke store in België/Nederland waar men kwaliteit amps kan testen?
    Laatst gewijzigd door dacrow; 5 februari 2012 om 00:23
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Dacrow,
    Als je de sound van een deluxe echt mooi vindt wordt het tijd eens te kijken naar een zelfde amp maar dan met goede materialen. Dan kom je inderdaad richting Tubeking / Marble / Victoria.
    Een Bassman heeft trouwens de neiging bij hogere volumes nogal wat hoog er bij te krijgen. Vaak moet je dan de treble aardig knijpen om nog een goede sound over te houden. En er zitten verschillen kanalen op......de normal is inderdaad wat warmer , maar op hogere volumes heel aangenaam.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top