Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 42
  1. #21

    Standaard

    Ow, das helemaal super. Als je er ook een koptelefoon op kan aansluiten is het helemaal mooi.

    Ben wel flink onder de indruk van die versterker

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Nee hij zegt niet dat je er een koptelefoon op kan aansluiten. Hij maakt gebruikt van zijn line6 toneport + koptelefoon. Is wat anders.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #23

    Standaard

    Kijk zo kan je gelijk zien dat ik er de ballen verstand van heb....

    Moet nog een hoop leren

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Als je specifiek met koptelefoon wil kunnen spelen, vind ik dat je beter gelijk voor een softwarematig ding kunt gaan. Toneport van line6 heb je al voor 100 euro ofzo. Als je een 'real life' amp wil kopen, met het budget wat je hebt, en geen uber high gain wil, kan ik vooral die Bugera aanraden. Als je geen lawaai mag maken, is zelfs 1 watt vaak al te veel. Ivm spelen op een laag volume, de v22 klinkt beter als hij luid mag, maar met de volumeknop op 1 klinkt hij ook prima.

    Over Bugera lees je verder ook heel wat slechte verhalen. De eerste series die ze uitbrachten, hadden problemen met componenten die het voor bekeken hielden als de amp warm werd, maar die problemen zouden ondertussen opgelost moeten zijn. De mijne is een aantal weken geleden plots stuk gegaan, maar dit was gewoon door een kapotte lamp, kan in principe met de duurste en beste versterkers gebeuren.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    Marshall teert op een naam ...die ze gezien de fenomenale verkoop, meer dan waar maken...
    Fenomenale verkopen?
    Je moet maar eens naar bv een lijst van een megastore als Thomann zien, wat een vrij goede barometer is voor de verkoop van amps.
    - Bij de tube heads prijken er van de tien 4 amps van Bugera, één van Marshall. meer nog, de tweede best verkochte Marshall staat pas op plaats 32.
    - Bij de tube combo's worden in de top 10 de eerste 7 plaatsen bezet door Bugera (het lijkt wel op de Belgen WK veldrijden ) Marshall staat er nog niet eens in.
    - Bij de modeling combo's en heads doen ze natuurlijk nog niet eens mee.
    Het is momenteel een complete walkover door Bugera. Marshall heeft dit aan zichzelf te danken. Slappe tube heads, geen pion op modelingvlak en op de markt van brooddoosamps zijn er een bos merken die momenteel iets cooler in huis hebben. Dat merk is gewoon aan het uitdoven door de concurrentie. Wel vreemd, vroeger toen er weinig concurrentie was, maakte ze wereldamps, en nu ze zich moeten bewijzen tussen die wildgroei aan merken...

    Daarom durf ik net als Caliban ook een Bugera aan te raden. Spotgoedkoop, komt voor geen geld al met lampen management systeem, en in Duitsland nog eens drie jaar garantie. Ben je gerust dat je drie jaar lang al voor geen geld speelt.
    Zo'n 22 en 55 reeks zijn zeer lekkere rock amps. Door de transfo's klinken ze mss iets te proper en hi-fi, maar dat valt op termijn ook op te lossen.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 1 februari 2012 om 18:24

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Goeie transformatoren zitten vaak zelfs in duurdere merken niet eens. Ik vind mijn ENGL heel erg goed klinken, maar voor het geld zien de transformatoren er zwakjes uit. Voor wat het kost, kunnen we niet van bugera klagen daarover .
    Ik heb een keer zo een MA van marshall getest, kost nog het dubbele van bugera, en klonk niet aangenaam vond ik. Lag misschien aan de speaker in de combo, geen idee... Ik snap marshall niet, je kan perfect een goeie amp in het verre oosten laten maken, je hebt gewoon een goed klinkend design nodig, er zit misschien minder QC op of zo, en hij zal misschien kwalitatief minder zijn dan de UK/US/GER...-versie, maar hij gaat wel goed klinken. Als je begint met een amp die niet goed klinkt, maar het niet uit waar dat je hem laat maken, hij zal slecht klinken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    ja absoluut de bugera v22 bevalt mij nog steeds heeel erg goed

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    V22 van Bugera kan ik aanraden voor wat je zoekt. Overdrive kanaal kan beter (laatst aan het circuit zitten prutsen, en is een pak beter nu),
    Wat heb je gedaan dan?
    On topic, ik kan op zich de V22 aanraden, heb er zelf ook één, maar een upgrade is altijd interessant!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    jaaaa hier ook vol op intresse in die upgrade, wat doe je dan?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Fenomenale verkopen?
    Je moet maar eens naar bv een lijst van een megastore als Thomann zien, wat een vrij goede barometer is voor de verkoop van amps.
    - Bij de tube heads prijken er van de tien 4 amps van Bugera, één van Marshall. meer nog, de tweede best verkochte Marshall staat pas op plaats 32.
    - Bij de tube combo's worden in de top 10 de eerste 7 plaatsen bezet door Bugera (het lijkt wel op de Belgen WK veldrijden ) Marshall staat er nog niet eens in.
    - Bij de modeling combo's en heads doen ze natuurlijk nog niet eens mee.
    Het is momenteel een complete walkover door Bugera. Marshall heeft dit aan zichzelf te danken. Slappe tube heads, geen pion op modelingvlak en op de markt van brooddoosamps zijn er een bos merken die momenteel iets cooler in huis hebben. Dat merk is gewoon aan het uitdoven door de concurrentie. Wel vreemd, vroeger toen er weinig concurrentie was, maakte ze wereldamps, en nu ze zich moeten bewijzen tussen die wildgroei aan merken...
    .MS
    je hebt gelijk: bugera is inderdaad DE concurrent van marshall en toonaangevend als het gaat om buizenversterkers...
    ook is thomann de standaard als het gaat om goede verkoopcijfers wereldwijd
    en verder is onze brit volledig aan het uitdoven door de concurrentie...

    dus die vent die mij de rondleiding gaf 2 maanden geleden, was blijkbaar volledig uit zijn kont aan het lullen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top