Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11

    Standaard

    Voor 260 euro heb je een nieuwe Bugera V22, volledig buizen en schijnt een erg goed ding te zijn.

  2. #12

    Standaard

    Dit maakt het allemaal niet echt veel makkelijker voor iemand die er (nog) niet echt veel verstand van heeft.

    Ik zal om te beginnen eens op youtube kijken of ik wat van deze versterkers kan vinden en een beetje vergelijken.

    Bedankt in ieder geval voor de tips

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welferus Bekijk bericht
    Dit maakt het allemaal niet echt veel makkelijker voor iemand die er (nog) niet echt veel verstand van heeft.

    Ik zal om te beginnen eens op youtube kijken of ik wat van deze versterkers kan vinden en een beetje vergelijken.

    Bedankt in ieder geval voor de tips
    Heel begrijpelijk dat dit je keuze niet makkelijk gaat maken.
    Wat mij handig lijkt is na te gaan wat je het liefst speelt qua genre/ artiesten. Mocht je nog niet echt weten welke kant je op wilt, of je wilt juist heel veel verschillende stijlen willen spelen dan is een modeling versterker misschien de beste keuze. Op die manier kun je elk soort klank benaderen, en op den duur een keuze maken voor een eventuele volgende versterker in een hogere prijsklasse die overeenkomt met jouw smaak.

    Mocht je al wel een goed beeld hebben welke stijl je graag speelt kan dat de keuze nu natuurlijk ook mooi beperken.

    Dus wat speel je graag/ zou je willen spelen?

  4. #14

    Standaard

    Luisteren doe ik bijna alles. En qua spelen ga ik toch meer één richting op. En dat is de southern rock. Ben dol op the black crowes en nog meer op Lynyrd Skynyrd. Dat is toch wel de muziek die ik de hele dag wil spelen.

    Al ben ik nu nog met alles aan het tobben....... met wel wat vooruitgang

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welferus Bekijk bericht
    Luisteren doe ik bijna alles. En qua spelen ga ik toch meer één richting op. En dat is de southern rock. Ben dol op the black crowes en nog meer op Lynyrd Skynyrd. Dat is toch wel de muziek die ik de hele dag wil spelen.

    Al ben ik nu nog met alles aan het tobben....... met wel wat vooruitgang
    mooi, dan kan je gelijk voor een 5w lampenversterker gaan.
    het voordeel aan digitale stuff zoals een roland cube is dat je er veel klanken uit kan halen, maar als je al weet wat je ding is kan je die stap overslaan.

    Schrap de lower end marshalls en line 6 maar van je lijstje.
    te koop !
    niets.

  6. #16

    Standaard

    ik zeg peavey vyper 30 met sanpera footswitch.

    Je hebt dan meerdere versterkertypes , verschillende effecte en je kan je ze ook nog besturen met de footswitch.

    anders misschien een Blackstar HT5 of HT1.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    V22 van Bugera kan ik aanraden voor wat je zoekt. Overdrive kanaal kan beter (laatst aan het circuit zitten prutsen, en is een pak beter nu), maar klinkt zo wel al beter dan die op bijvoorbeeld de goedkopere fender lampen-amps. Clean daarentegen vind ik perfect klinken. Pedaal voor, en scheuren. Dan heb je voor 260 euro een nieuwe buizenversterker waarmee je makkelijk kan repeteren en optreden, maar zeker dankzij de 5-watt optie ook heel goed thuis kan gebruiken.
    Laatst gewijzigd door caliban; 31 januari 2012 om 04:18

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ...die ze gezien de fenomenale verkoop, meer dan waar maken...

    moet het marshall zijn, heb je met dat budget een nette tweedehands valvestate...
    Inderdaad, voor 250 euro zou ik zonder aarzelen een tweedehands valvestate 8080 proberen te vinden
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  9. #19

    Standaard

    Ik heb die laatste versterkers bekeken en klinken allebei super. Alleen zit ik wel in een kleine woning met tig buren om me heen. Klinken deze wel goed als je ze mega zacht hebt staan?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Welferus Bekijk bericht
    Ik heb die laatste versterkers bekeken en klinken allebei super. Alleen zit ik wel in een kleine woning met tig buren om me heen. Klinken deze wel goed als je ze mega zacht hebt staan?
    Ik zit op kot (kamer voor de Nederlanders), en voor 22u is hier geen enkel probleem om met de v22 te spelen. Na 22u schakel ik over op toneport en hoofdtelefoon . Er zijn hier nog een aantal mensen op het forum die er eentje hebben, dus als je zegt waar je ongeveer woont, ga je die zeker kunnen testen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top