Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard vraag over hals bouw en hoe de uitsnede voor de topkam te maken?

    Ik ben bezig met een telecasterhals.Alles lukt me behalve de uitkeping voor de gitaarnut/topkam....hoe maak ik die het beste?Ik bedoel 2 zaagsnedes zijn snel gemaakt maar dan moet het hout nog verwijdert worden...Hoe doe ik dat het makkelijkst zodanig dat hij ook kaarsrecht wordt?

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Met een smal, vlijmscherp beiteltje, 4mm ofzo.. Moet redelijk precies te doen zijn. Afwerken met een schuurstokje..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Gaat dat niet met een bovenfrees/dremel?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iesiediesie74 Bekijk bericht
    Gaat dat niet met een bovenfrees/dremel?
    beiteltje is toch iets veiliger lijkt me
    no life without music

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Beiteltje is wel een goeie optie. Ik heb het laatst gedaan door twee zaagsnedes te maken en de ruimte weg te vijlen met de vijl die op de Leatherman Wave zit. Mensen die dat ding kennen weten wat ik bedoel. De smalle kant van de vijl heeft ook tanden en is ideaal voor dit soort klusjes. Mocht je zo´n ding hebben, dan gaat het daarme ook prima en behoorlijk veilig.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Als je geen klein beiteltje hebt kun je een horlogemakers schroevendraaiertje vlijmscherp slijpen, werkt perfect. Zorg ervoor dat je van buiten naar binnen steekt zodat je geen risico loopt dat het uitbrokkelt. Let op dat de bodem van de groef mooi vlak is of met de toets meeloopt als je een holle nut gebruikt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Met een smal, vlijmscherp beiteltje, 4mm ofzo.. Moet redelijk precies te doen zijn. Afwerken met een schuurstokje..
    aha...ik heb laatst eens zo`n setje beiteltjes gekocht...en een schuurstokje....niet aan gedacht....soms is het zo simpel...
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top