Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2007
    Locatie
    Houten
    Berichten
    161

    Standaard cabinet bij vox ac30cch: nieuw cabinet of speakers vervangen?

    beste gitaarnetters,

    sinds kort ben ik trotse eigenaar van de vox ac30cch. Ik wil echter het echte vox ac30 geluid te pakken krijgen zoals in de combo. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de speakers in de london city 2x12 hornet cabinet te vervangen door alnico blues speakers? Of is het beter om een ander cabinet te kopen in verband met het materiaal waarvan de kast gemaakt is.

    Daarnaast heb ik het gevoel dat de vox of de speakers de fulldrive 2 ovedrive niet lekker oppakt en het nogal kraserig klinkt in vergelijking met de fender hot rod deluxe.

    Tenslotte vroeg ik me af of ik 1 of 2 speakerkabels moet verbinden naar de london city aangezien die twee jack-ingangen en speakers heeft Ik kan helaas geen info over de london city kast vinden.

    Alvast bedankt voor reacties

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Eén amp, één kast, één kabel.

    De speakerkast moet je gewoon in zijn geheel verkopen. Blues moet je sowieso niet in een closed back cab zetten, da's één van de slechtste sounds die ik ooit gehoord heb. Pinnig tot de tiende macht.
    Een closed back cab met V30s of M25s, M20s, klinkt prima onder een CCH.

    Over het Normal channel zou de fulldrive niet krasserig moeten klinken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2007
    Locatie
    Houten
    Berichten
    161

    Standaard

    dank voor de informatie. Ik ben nieuw in de top+cabinet wereld dus ik vroeg me af wat het verschil kwa geluid is tussen closed en open back bij een cabinet? dus de alnico blues komen het beste tot hun recht bij een open back? waarom klinken die v30 dan wel weer goed in een closed back?

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Heeft met het hoog, laag en de verhouding daartussen te maken. Tenminste, qua gevolgen van het verschil open of dicht. Voor de exacte verschillen moet je bij de natuurkundigen zijn
    Ik ben normaal niet zo'n fan van V30s, maar onder een CCH heb ik ze uitstekend horen klinken. Blues vind ik mooi maar wel erg 'distinct', om een fijne Engelse term te gebruiken. Vrij specifiek, maar echt ongeschikt voor een dichte kast, wordt te scherp in het hoog dan. Mijn eigen kast kan gedeeltelijk open gebruikt worden. Zitten nu M20s in; klinken uitstekend als de kast dicht is, maar komen een beetje druk en laag te kort als de kast 1/3 open staat.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    IK heb zelf ook zo'n CCH gehad, en vond hem uiteindelijk toch het lekkerst klinken met een Celestion V30 in een half open kast. Heb hem lang bespeeld met een gesloten kast met 2 M20's, maar bleef het te pinnig vinden. Ben wel later overgeschakeld naar het gebruik van slechts het Normal kanaal. Het Topboost kanaal ben ik nooit vriendjes mee geworden. Dus ongelinked in het Normal kanaal met de Brilliance switch aan, en de Cut knop wat open gedraaid (dus treble eruit draaien). Deed het uitstekend met pedalen ook.

    edit: heb overigens wel zelf de bright cap eruit gesloopt... daarvoor klonken mijn drivepedalen ook te krasserig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2007
    Locatie
    Houten
    Berichten
    161

    Standaard

    mijn kast is achter op de onderkant een stuk open ongeveer 10 cm hoog is dit nou open of closed back dan:P? is het waard om er celestion v30 er dan in te stoppen? ik twijfel nu vooral tussen de alnico blues en celestion v30 maar ik weet niet of mijn cabinet als open cabinet beschouwd mag worden wat blijkbaar een pre is voor alnico blues. dank voor reacties!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulusstrat Bekijk bericht
    mijn kast is achter op de onderkant een stuk open ongeveer 10 cm hoog is dit nou open of closed back dan:P? is het waard om er celestion v30 er dan in te stoppen? ik twijfel nu vooral tussen de alnico blues en celestion v30 maar ik weet niet of mijn cabinet als open cabinet beschouwd mag worden wat blijkbaar een pre is voor alnico blues. dank voor reacties!
    Tja volgens mij kun je niet verkeerd gaan met die V30's. Je weet dat die Blues zo'n 3 x zo duur zijn?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2007
    Locatie
    Houten
    Berichten
    161

    Standaard

    ja haha maar die zitten ook in de vox ac30cc x enzo en de handwired versies dus ik dacht dat zal ook wel een mooie keuze zijn. alleen ik weet dus niet of die goed tot hun recht komen in me london 2x12 hornet cabinet die alleen aan de onderkant open is. maarja de v30 houd ik er zeker in bij de keuze!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulusstrat Bekijk bericht
    ja haha maar die zitten ook in de vox ac30cc x enzo en de handwired versies dus ik dacht dat zal ook wel een mooie keuze zijn. alleen ik weet dus niet of die goed tot hun recht komen in me london 2x12 hornet cabinet die alleen aan de onderkant open is. maarja de v30 houd ik er zeker in bij de keuze!
    Sorry, ik durf niet te voorspellen hoe die Blues zullen gaan klinken in dat kastje van je met open onderrand....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    IK zou zelf die LC kast verkopen, om dan een knap kastje te kopen, om die Blues erin te zetten. Als het wat mag kosten, dan meteen alles up to par!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top