Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21

    Standaard

    Om terug te komen op het linkshandigheid gedoe:
    Ikzelf schrijf met links en doe denk ik alles met links, buiten gitaar spelen.
    In de winkel hadden ze me vroeger aangeraden om een rechtshandige te kopen, vooral om het feit dat er dan veel meer keuze is.

    Welke kant je ook kiest in het begin, het is altijd even wennen. Ik heb zeker geen spijt van die keuze. Ondertussen is dat ongeveer 9 jaar geleden en geef ik zelf ook gitaarles.
    Wanneer je luchtgitaar speelt en je je gitaar linkshandig vastpakt, zou ik wel overwegen om een linkshandige gitaar te nemen... Klinkt gek, maar heb toch al enkele mensen zien voorbijkomen die wanneer ze losgaan op een nummer () een ingebeelde linkshandige gitaar vasthebben, en maar niet aan een echte rechtshandige gitaar wennen. Denk dat het ergens met de coördinatie in je hersenen te maken heeft

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elmet Bekijk bericht
    Hallo allemaal,
    na al jullie tips wil ik even laten weten dat ik deze week een klassieke gitaar,
    linkshandig, heb aangeschaft. Een Martinez mtc 080. Simpel ding maar
    voor mij goed genoeg om te beginnen. Het linkshandig spelen (nou ja, spelen) voelt direct al heel natuurlijk. Ik heb de gitaar een paar keer omgedraaid maar
    dat voelt toch minder. Volgens mij ben ik er al uit.
    Gisteren en vandaag begonnen met lessen via www.joice.dds.nl.
    In het begin was het even abacadabra, maar ik begin het nu door te krijgen.
    Als ik wat verder ben en / of vragen heb horen jullie mij weer.
    Tot die tijd: veel speelplezier allemaal.
    Gefeliciteerd! Heb ff zitten googelen op je gitaar, maar weet je zeker dat hij linkshandig is? Niet dat de snaren zomaar zijn omgedraaid? Voor de rest: veel plezier!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elmet Bekijk bericht
    Hoi RogerRabbit,

    bedankt voor de tip. Ik had zomaar een site uitgekozen die ik op het forum
    voorbij had zien komen in die mij wel wat leek. Nu gaat het er mij niet om zo snel mogelijk een liedje te kunnen spelen. Ik vind vooral belangrijk eerst goed de basisvaardigheden te leren. Misschien is dat bij 'justinguitar' wel beter dan bij 'joice.dds', daar heb in niet zo'n zicht op. Kan je daar misschien iets over zeggen?.
    'Joice' zou je beter houden voor ' later', voor de theoretische achtergrond.
    Justin heeft videolessen, en dat is een voordeel IMO.Justin heeft ook een een hele rits beginnerssongs waarmee je al vroeg kan beginnen.
    Songs leren = echt muziek maken dus , begin daar zo vroeg mogelijk mee.

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2010
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    40

    Standaard

    Helemaal eens met terrasbeest. Zo zag ik ook op de site van Joice dat in les 2 behalve de open majeur akoorden A, C, D, E en G ook al de barré akkoorden B-majeur en F-majeur voorbij komen (terwijl de mineur akkoorden pas in les 4 aan bod komen?). Zelfs de barré akkoorden in les 2? Alsof dat allemaal zo gemakkelijk gaat! Dat moet allemaal veel rustiger worden opgebouwd en daar krijg je bij Justin maanden de tijd voor (en die heb je ook nodig IMO).

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RogerRabbit Bekijk bericht
    Helemaal eens met terrasbeest. Zo zag ik ook op de site van Joice dat in les 2 behalve de open majeur akoorden A, C, D, E en G ook al de barré akkoorden B-majeur en F-majeur voorbij komen (terwijl de mineur akkoorden pas in les 4 aan bod komen?). Zelfs de barré akkoorden in les 2? Alsof dat allemaal zo gemakkelijk gaat! Dat moet allemaal veel rustiger worden opgebouwd en daar krijg je bij Justin maanden de tijd voor (en die heb je ook nodig IMO).
    Voor een beginner is het niet belangrijk om akkoorden in te delen in majeur en mineur akkoorden, dat is een zorg voor later, wanneer de meest essentiële theorie aan bod komt. Zorgen dat je het resultaat van je inspanningen kan ' horen' is belangrijker, en dat doe je door nummers te spelen.

    ('Schrik' voor barré akkoorden is evenmin onnodig).
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 6 februari 2012 om 13:34

  6. #26

    Standaard

    @plankston, @rizz,
    heb vroeger best veel luchtgitaar gespeeld. Het kwam niet in me op dit rechts te doen. Natuurlijk is alles aan te leren maar ik denk dat je ook op
    je gevoel moet afgaan wat het beste bij je past.
    Ik heb nu een rechtshandige gitaar waarvan de snaren zijn omgedraaid. Het idee is om eerst een aantal weken links te spelen en daarna rechts om dan
    te beslissen wat het wordt. Ik ben nu bijna al overtuigd van links.

    @terrasbeest, @rogerrabbit,
    ik heb het idee dat als direct geleerd wordt hoe liedjes te spelen, er een deel
    van de basis wordt overgeslagen. Net als autorijden, zonder dat je weet
    waarvoor de versnelling dient.
    Of is dat een kronkel van mij?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Het ging er mij meer om dat de gitaar ook bv een andere topkam en zadel moet hebben om echt linkshandig te zijn. Nu weet ik niet hoe dat zit bij dit soort goedkope beginnerssetjes.. Als je zometeen echt geld uit gaat geven voor een gitaar, laat je dan geen rechtshandige gitaar aansmeren en die linkshandig maken! Al heb ik hier ook al verhalen gelezen dat er van de fabriek uit aangepaste rechtshandige gitaren als linkshandig aangeboden worden, om vervolgens een aantal zaken "vergeten" aan te passen..

    Wat je doet met links/rechtshandig spelen moet je helemaal zelf weten! Als jij er maar overtuigd van bent!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elmet Bekijk bericht
    @plankston, @rizz,
    heb vroeger best veel luchtgitaar gespeeld. Het kwam niet in me op dit rechts te doen. Natuurlijk is alles aan te leren maar ik denk dat je ook op
    je gevoel moet afgaan wat het beste bij je past.
    Ik heb nu een rechtshandige gitaar waarvan de snaren zijn omgedraaid. Het idee is om eerst een aantal weken links te spelen en daarna rechts om dan
    te beslissen wat het wordt. Ik ben nu bijna al overtuigd van links.

    @terrasbeest, @rogerrabbit,
    ik heb het idee dat als direct geleerd wordt hoe liedjes te spelen, er een deel
    van de basis wordt overgeslagen. Net als autorijden, zonder dat je weet
    waarvoor de versnelling dient.
    Of is dat een kronkel van mij?
    Het is een kronkel, omdat je niet beseft wat de omvang van de muziektheorie is .
    Beide dingen gaan samen.De ' basis' en 'eenvoudige nummers ' kan je ong. tegelijkertijd aanpakken, maar nummers is het beste om de basis te oefenen.
    (Het verkeersreglement/autotechniek heb je ook niks als je niet leert rijden).

    http://www.justinguitar.com/en/BC-00...nersCourse.php

    Begrijp me niet verkeerd : ik ben een pleitbezorger op dit forum voor ' het verwerven van kennis', maar het is belangrijk dat je HOORT wat je doet en waarom.Ik pleit niet om de basis te vergeten, enkel om ZSM nummers te proberen.Alleen jij weet wanneer je daar klaar voor bent, maar : aarzel niet te lang. Dit is ook best handig :

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ieleer-en-meer
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 6 februari 2012 om 16:31

  9. #29

    Standaard

    @rizz,
    bedankt voor je inbreng. Ik wil eerst voor mezelf uitvinden of ik
    rechts- of linkshandig gitaar ga spelen, vandaar deze gitaarkeuze. Als
    ik weet wat het wordt wil ik graag een fraaie Western. Als het een linkshandige wordt, moet het ook een 'echte' zijn, ook al is de keuze misschien beperkter.

    @terrasbeest,
    bedankt voor de verhelderende uitleg, hier kan ik wat mee.

  10. #30

    Standaard

    Hoi Elmet,
    Goed dat je begonnen bent met gitaarspelen.
    Ik adviseer je ook een Western Gitaar op den duur.

    Speel ook altijd met een plectrum en zeker in het begin.
    Consequent spelen is ook het belangrijkst om "stappen" te maken.

    Ik ben benieuwd of je nu links of rechtshandig bent uiteindelijk.
    Vraagje? Wat is je snelste hand?
    En wanneer ga je beslissen of je links of rechtshandig bent?

    Succes!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top