Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Cornford Carrera

  1. #1

    chicken Cornford Carrera

    De Cornford Carrera: 5 tot 8 watt buizenversterker, reverb, effects loop, hand-wired, 12" Celestion Vintage 30, 8 pin en 9 pin sockets voor verschillende buizen en prachtig afgewerkt. Helemaal wat 'k zocht...
    Nou had ik eindelijk een winkel gevonden die aan Cornford kon geraken, liet hij me vandaag weten dat zen leverancier had meegedeeld dat Cornford failliet is! Ze weten nog niet of ze een doorstart gaan maken. Weet iemand hier iets meer van? (tweedehands zijn ze niet te vinden)

    Kent iemand alternatieven? Ik speel uitsluitend thuis. Maximum budget is 1200 EUR. De Blackstar HT-5 & HT-1 heb 'k al eens getest, best goed voor het geld, maar ik zoek het toch een categorie hoger, geen compromissen. Ibanez TSA-15 heb 'k ook getest, stond mij wel aan, maar in niks te vergelijken met de Cornford. De meeste écht leuke versterks zijn veel te luid voor thuis.

    EDIT NOTE 16u02:
    Na Cornford zelf te hebben gecontacteerd blijkt dat ze niét failliet zijn en nooit zijn geweest (wel is het een tijdje iets minder gegaan).
    Laatst gewijzigd door BartBlackMagic; 26 januari 2012 om 16:03

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartBlackMagic Bekijk bericht
    De Cornford Carrera: 5 tot 8 watt buizenversterker, reverb, effects loop, hand-wired, 12" Celestion Vintage 30, 8 pin en 9 pin sockets voor verschillende buizen en prachtig afgewerkt. Helemaal wat 'k zocht...
    Nou had ik eindelijk een winkel gevonden die aan Cornford kon geraken, liet hij me vandaag weten dat zen leverancier had meegedeeld dat Cornford failliet is! Ze weten nog niet of ze een doorstart gaan maken. Weet iemand hier iets meer van? (tweedehands zijn ze niet te vinden)

    Kent iemand alternatieven? Ik speel uitsluitend thuis. Maximum budget is 1200 EUR. De Blackstar HT-5 & HT-1 heb 'k al eens getest, best goed voor het geld, maar ik zoek het toch een categorie hoger, geen compromissen. Ibanez TSA-15 heb 'k ook getest, stond mij wel aan, maar in niks te vergelijken met de Cornford. De meeste écht leuke versterks zijn veel te luid voor thuis.

    Er zijn alternatieven genoeg. Maar voordat iedereen je daarmee gaat vervelen, want het wordt een wedstrijdje merknamen gillen straks...weet ik dat Ieme (hier ook op het forum te vinden) een Cornfordcombootje te koop heeft staan.

    Ga daar eerst eens naar luisteren, wellicht is het helemaal je ding...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3

    Standaard

    Die heeft waarschijnlijk de Harlequin MKI als ik het mij goed herinner (al zie ik hem nergens te koop). Laat het mij zo zeggen: ik heb de Carrera nooit gehoord, wél de Harlequin, het is eigenlijk gewoon de Harlequin met enkele leuke opties (nl. reverb, effects loop, 8 & 9 pin socket). En dat wil 'k er toch wel op hebben. Andere vereiste: nieuw en via een Belgische winkel te koop (heeft met kortingen te maken).
    Zelf kan 'k geen enkel alternatief opnoemen dat zo goed klinkt en geen bakbeest is met veel te veel vermogen voor thuis.. Dus ben wel benieuwd naar de alternatieven ;-)
    Laatst gewijzigd door BartBlackMagic; 26 januari 2012 om 13:44

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    De Hughes en Kettner tubemeister 18. Is dat iets?


    Conford website is nog steeds online;

    http://www.cornfordamps.com/

    Ik zou ze even mailen. Waarschijnlijk kunnen ze direct leveren. Jij betaalt via de bank vooruit en vervolgens staat er een postbode moeilijk te kijken voor je deur met een zwaar pakketje...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 26 januari 2012 om 13:04
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5

    Standaard

    Al getest, was het nu de 18 of 5 watt, weet het niet meer juist. Maar was niet echt onder de indruk. Vond de Ibanez TSA-15h toen beter (met Custom Shop Strat). Misschien dat er handelaren op dit forum zitten die kunnen zeggen hoe het precies met Cornford zit?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Musik-Schmidt OHG
    Hanauer Landstraße 338
    60314 Frankfurt am Main
    Germany
    Tel: 069 / 29 70 29 70
    www.musik-schmidt.de

    http://www.musik-schmidt.de/gb-Cornf...ouse-30-H.html

    Hier een Cornford Roadhouse top voor 900 euro.... En dan een Koch loadbox. Heb je iets moois voor een koopje.

    http://www.feedbackmusic.com/gitaar/...5513/FBR102269

    Koch dummy box home voor 169 euro...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 26 januari 2012 om 13:49
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Naar wat voor sound zoek je? Wat is je stijl?
    Ik zag zo snel geen soundfile van de Carrera namelijk..
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #8

    Standaard

    @Muziekschuur: het moet via een Belgische winkel (op factuur).
    Ik heb ze al gemaild. Op het nieuws of ze failliet zijn hebben ze nog niet gereageerd, wel zeiden ze me dat 'k moest proberen via Musik Schmidt of Andertons maar daar ben 'k dus niet veel mee (wegens factuur).

    @marc_o: Guthrie Govan (Erotic Cakes album: Waves) is precies wat 'k zoek. Oversturing halen uit de eindtrap waardoor de amp begint te "zingen"... is dat de juiste uitleg voor dit geluid?
    Voor de rest: David Gilmour, Eddy van Halen, AC/DC (in mindere mate), ... Geen moderne metal.
    Voor het blues en SRV werk koop 'k me later nog wel een Blues Junior III ofzo.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    Marc, mijn cornford is niet te koop, is m'n main recording amp geworden, marshall sound op "normaal nivo"
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Je kan ze vragen te bemiddelen via Music Smidt. Die willen wel van die Cornford af...
    Iets anders......hmmm.... Rivera?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top