Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    kampen
    Berichten
    50

    Standaard fender hod rod deluxe III

    heey allen,

    ik ben vandaag bij bigone music in zwolle geweest om een aantal versterkers te proberen.
    ik heb de laney LH50 met 2 soorten cabs geprobeerd de Vox Night Train 15W de tech 21 en de fender hot rod deluxe 40watt.

    over de fender ben ik erg enthousiast.
    hij heeft de clean sound waar ik naar opzoek ben (vooral doordat er een mooie attack in zit).

    wat ik graag zou willen weten of deze versterker ook goed te gebruiken is in mijn slaapkamer van 6 bij 4.
    in de winkel heb ik hem namelijk geprobeerd in een anti-akoestieke ruimte en kan niet helemaal bepalen hoe dat zou klinken op mijn eigen kamer.

    als iemand ervaring heeft met deze versterker zou die mij ook misschien min punten van deze versterker kunnen geven?
    en wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding?

    alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik vind de hotrod geweldig maar ik vind de hotrod thuis niet te gebruiken. Op zacht volume klinkt het niet mooi. Ik gebruik de amp alleen voor repetities. Thuis gebruik ik een kleinere fender, de superchamp xd.

  3. #3

    Standaard

    Iedere versterker is thuis te gebruiken. Iedere versterker kan je zachtjes zetten. Iedere versterker zal echter wel beter klinken als je hem hard zet. Bij iedere versterker is dat te hard voor thuis.....tenzij je op Rottummerplaat woont.
    Doen dus die Fender ;-)
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    jaja, iedere versterker is thuis te gebruiken. Nou zo simpel is dat dus niet.
    Ik had eerder een 100 Watt buizen top met een 4x12 eronder. Die klonk thuis ook op laag volume echt goed. Maar de hot rod klinkt gewoon echt niet niet lekker hoor op laag volume. En de volume knop een tikkie verder staat op standje "alle buren kunnen meegenieten".
    zoals gezegd, ik vind het ding echt prachtig klinken, maar bij mij thuis staat ie in een hoekje met de stofhoes er omheen.

  5. #5

    Standaard

    Dat die volumeknop dramatisch is daar ben ik het mee eens. Om dat enigzins te ondervangen heb ik een volumepedaaltje in de loop gezet waarmee het war subtieler af te stellen is. De HRIII schijnt een andere/betere pot te hebben, las ik ergens.
    A good amp will treat you better than any girlfriend, because it's easier to pick up, it screams louder and it shuts up when you take your plug out.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik70 Bekijk bericht
    Dat die volumeknop dramatisch is daar ben ik het mee eens. Om dat enigzins te ondervangen heb ik een volumepedaaltje in de loop gezet waarmee het war subtieler af te stellen is. De HRIII schijnt een andere/betere pot te hebben, las ik ergens.
    Dat is natuurlijk wel een optie, daar heb ik zelf nog niet bij stil gestaan. Fender zou er inderdaad wel goed aan gedaan hebben om andere potmeter te gebruiken. Ik heb zelf een Hot Rod deluxe white lighting, das is meen ik niet een uit de III serie (zal wel 2e generatie zijn ofzo). Maar ik weet niet of er een groot verschil is m.b.t. de potmeter.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    kampen
    Berichten
    50

    Standaard

    bedankt,

    wat ik nog wel was vergeten te zeggen is dat ik hem eventueel wil gebruiken in combinatie met de me 70 van boss.
    zoizo kan ik dan een koptelefoon gebruiken, maar daar zit ook een volume pedaal op.
    als ik die toepas en zet die wat lager, word daar het geluid van de versterker beter van?

    thanks

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Hoe dan het geluid klinkt i.c.m. het me70 volume pedaal weet ik niet. Maar de amp zelf reageert wel heel erg goed op pedaaltjes en effecten.

    Tip: er zijn regelmatig hot rods te vinden op marktplaats tussen de €450 en €500 te vinden.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de nieuwe Hotrod III en bij deze update heeft Fender de taper op de volumeknop veranderd, zodat hij ook op laag volume is te gebruiken. Ik heb de amp in ons oefenhok staan, maar heb hem ook een tijdje thuis gehad. Was prima te doen in mijn kleine slaapkamer, maar uiteraard klinkt hij met iets meer volume lekkerder. Daar is het ook een buizenbak voor...

    Heerlijk versterkertje hoor! Ik gebruik hem voor het cleane werk, voor het scheuren heb ik m'n Marshall. Ik moet echter zeggen dat die Hotrod wel over genoeg overdrive beschikt! Voor het geld een goede bak dus

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2012
    Locatie
    kampen
    Berichten
    50

    Standaard

    in de versterker zit inderdaad een goeie overdrive
    ook al zou ik hier ''eventueel'' niet zo veel gebruik van gaan maken, wand ik wil die me-70 erbij gebruiken.

    zou je uit deze amp wel een mooie metal lead sound kunnen halen met die me-70?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top