Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard Als solo artiest mensen vermaken

    nu ik even bandloos ben, maar toch aan de kunstbende mee wil doen, had ik het idee om alleen te gaan en dan wat te zingen en gitaar te spelen onder begeleiding van een eigen track die afspeelt.
    alleen, hoe kan ik een nummer maken, dat het interessant is om naar te luisteren en om naar te kijken? moet ik juist veel zingen en wat akkoordjes meespelen en maar bij de microfoon blijven staan, of kan ik beter 2 solo's en wat minder tekst in het nummer gooien, waardoor ik ook wat over het podium kan rondlopen?

    Ik zie de reacties wel komen

  2. #2

    Standaard

    Orkestband... Jakkes!

    Geen idee of daar filmpjes van zijn, had het op de meeting nog even over Elvis Costello solo op pinkpop. Kijk daar eens naar, of bv Seasick Steve of Randy Newman. Het gaat niet om de danspasjes. Een interressant mens, met goede liedjes. Dat is het enige wat je nodig hebt!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Je vraagt hoe je een nummer kan maken dat interessant is om naar te luisteren en komt dan met een scala aan ingrediënten.
    Niet nodig: denk aan een Bob Dylan (in z'n goede tijd). de man kent drie akkoorden (dus na 9 nummers heb je alle mogelijke combinaties wel gehad) maar wist zijn publiek altijd te boeien. En zo zijn er hele massa's singer/songwriters die kunnen boeien. Hun geheim? Simpel: een mooi liedje dat iemand raakt!
    KT Turnstall doet leuke dingen met samples, ook een idee. Ik heb ook Erik Visser (gitarist van Flairck) eens solo dingen zien doen met zo'n Boss sampler, en dat was geweldig!

    Maar goed, niet de act (Paul Turner?) is bepalend, maar de kwaliteit van de song. En voor een kwalitatieve song is geen blauwdruk. Jammer, maar aan de andere kant: dan zouden we allemaal alleen maar nummer 1 hits schrijven...

  4. #4

    Standaard

    een artiest is uniek, en iedere artiest heeft zijn eigen stijl die hem of haar uniek maakt. dat kunnen wij niet voor je uitstippelen.
    Ga gewoon spelen en zingen, en kijkt hoe het werkt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Een interressant mens, met goede liedjes. Dat is het enige wat je nodig hebt!
    Ja, maar waar haalt hij die zo snel vandaag? En welke liedjes gaat 'ie dan zingen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  6. #6

    Standaard

    Ben bang dat het ook het enige is dat echt werkt...

    of je moet het geen probleem vinden om voor aap te staan. Dan moet je het juist heel slecht doen...



    3 discotheken per dag, kwartiertje 'zingen' max, dan valt er in een seizoen best wat binnen te harken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik zou pulloffs doen met mijn rechterarm omhoog en dan proberen om stoer te kijken.
    ALLES IS VERKOCHT!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Heb je paaldansen al overwogen? Of een "magic act".

    Zie ik persoonlijk liever dan iemand met een orkestband. (kun je nagaan!)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ben bang dat het ook het enige is dat echt werkt...

    of je moet het geen probleem vinden om voor aap te staan. Dan moet je het juist heel slecht doen...



    3 discotheken per dag, kwartiertje 'zingen' max, dan valt er in een seizoen best wat binnen te harken.
    Ja, of je regelt een dikke vrouw en een scooter als decor, ook gegarandeerd succes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Ik zou pulloffs doen met mijn rechterarm omhoog en dan proberen om stoer te kijken.
    Ahahahahaha

    Maar serieus: als je goed kunt zingen dan zou ik veel zingen, als je goed (interessant) kunt soleren doe je dat veel. Je hebt trouwens ook backing tracks met zang tegenwoordig:

    http://www.guitarbackingtrack.com/bts/AC_DC.htm

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top