Hallo mede gitaristen,

Bij deze stel ik mij dan ook even uitgebreid voor.

Mijn naam is Johan van der Hoek en ik kom uit Terneuzen, Zeeland. Ik heb ongeveer 30 jaar geleden een gitaar gekocht (Ibanez Andorra Classic Recital GA80) in Enkhuizen voor 600,- gulden en heb vervolgens 6 jaar gespeeld en les gehad. Met veel plezier moet ik zeggen. Even..., kenners zullen deze gitaar niet als top bestempelen maar ik kan je vertellen dat het geluid van deze gitaar beter is als menig gitaar van 10.000 euro en meer hoor. Was toen al! Heb de laatste tijd ook wat gitaren in mijn handen gehad maar ik kies toch voor die van mij van 30 jaar oud! Is een model met een zeer warme klank!

Okay, back to my story...

Je weet misschien hoe het gaat, je krijgt verkering, kinderen en de gitaar blijft aan de muur hangen ;-(((( Dan kom je op een leeftijd, en ben nog niet zo oud ha ha, dat het allemaal wat rustiger word en terug verlangt naar vroeger. Toen je nog gitaar speelde. Heb het dan ook maar weer opgepakt.

Maar wat je toen nog niet had waren forums en downloads en zo. Ja, DOS computers maar dan had je het gehad. De ouderen zullen begrijpen wat ik met DOS bedoel ;-)

Enfin, heb mijn Frank Rich boeken en het leerboek "De Nieuwe Gitaar School" die met oud Hollandse tekst ha ha, weer uit de kast gepakt en ben weer vol goede moed begonnen. Heb daar bovenop dan ook nog een geweldige instructie DVD "Seven Easy Pieces for classical Guitar" van Homespun gedownload (Tja, dit kan nu tegenwoordig;-) en ben vol goede moed weer begonnen. Geweldige DVD trouwens. Had je dit 30 jaar geleden maar;-)

Kwam dan ook nog eens dit forum tegen! Great!!! Hoop hier dan ook gelijkgestemden tegen te komen die mij, wie weet, kunnen helpen zo nu en dan. Of gewoon een babbeltje maken. Lijkt me leuk.

Zo, dit was een stukje ik.

Hartelijke groetjes van'ut Terneuzen, Johan