Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: miniversterker

  1. #1

    Standaard miniversterker

    vandaag is mijn Danelectro Honeytone gesneuveld ik gebruikte hem om thuis met koptelefoon te spelen maar af en toe ook gewoon met speaker. ik zou een andere kunnen kopen maar ik zou ook mijn bas wel eens versterkt willen horen thuis. met andere woorden, ik zoek naar een miniversterker met speaker en koptelefoonaansluiting, liefst een beetje deftige cleane klanken, geen modelling, bruikbaar met zowel bas als gitaar.

    ik weet dat er hier nog een topic is over headphone amps maar daar gaat het over versterkers zonder speaker dus is niet echt nuttig voor mij. in de rest van het forum vond ik enkel headphone amps zonder speaker of specifiek voor bas of gitaar. vandaar deze nieuwe post.

    alvast bedankt voor suggesties!i

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de Fender Greta, zou ik zeggen...


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    geen modelling
    Wat is er mis met modelling? Ik zou namelijk gewoon zeggen dat een Roland microcube de grootste knal voor de euro is....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    bruikbaar met zowel bas als gitaar.
    Dat is een beetje een contractio in terminus. Voor een bas heb je een 15" speaker nodig. Met een 4" speaker gaat de basweergave niet echt geweldig lukken.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat is er mis met modelling? Ik zou namelijk gewoon zeggen dat een Roland microcube de grootste knal voor de euro is....

    Dat is een beetje een contractio in terminus. Voor een bas heb je een 15" speaker nodig. Met een 4" speaker gaat de basweergave niet echt geweldig lukken.
    ik hou gewoon niet zo van met knopjes draaien, wat is het nut van een stereo hifi keten met de nieuwste ingebouwde equalizers en speakeraansluitingen te kopen als je hem vervolgens alleen gebruikt om radio mee te luisteren? bovendien, 200 euro voor een modelling ampje, dankje vriendelijk, dan koop ik wel ineens een echte versterker

    als je een contradictio in terminis bedoelt: er bestaat ook headphone amps voor basgitaren, ik heb ook geen hifi basweergave nodig, gewoon als ik geen zin heb om mijn koptelefoon aan te sluiten wil ik meer horen dan het akoestische geluid van een elektrische bas.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Dan heb je waarschijnlijk mijn reactie ook gelezen in dat koptelefoon topic.
    Probeer dat ding eens.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dan heb je waarschijnlijk mijn reactie ook gelezen in dat koptelefoon topic.
    Probeer dat ding eens.
    je bedoelt de Vox Mini 3? lijkt me wel een geinig ding (dat dit het offciële Vox logo mag dragen!) maar is eerder ontworpen voor buskers, niet? doet me ook wel erg denken aan die Roland Cubes.

    is de Vox Amplug iets? er staat er een online met cabinet, betekent dat dan dat-ie ook zonder koptelefoon hoorbaar is? en krijg ik dat ding eigenlijk überhaupt wel in mijn stratocaster gestoken?

    mijn oog viel ook nog op Pignose, lekker retro designs en ontwerpen maar dan op batterijen maar wat zijn die dingen duur seg...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Heb je een Ipod/Iphone? Een Irig met Amplitube? Kan ook met Bass als het goed is. En als je een beetje handig bent kun je die Irig als het goed is ook zelf in elkaar solderen. Ik krijg zelf waarschijnlijk morgen de onderdelen binnen, als je het op prijs stelt zet ik mijn bevindingen hier wel neer.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798
    no life without music

  9. #9

    Standaard wat het uiteindelijk geworden is...

    ik heb uiteindelijk een funky 2dehands combootje gevonden, een Maine 50C transistor bakske (niet mijn foto's). oorspronkelijk een 2x8 combo met twee kanalen en spring reverb (erg duidelijk hoorbaar ) maar de grootpapa van de verkoper heeft ooit een van de twee speakers er uit gehaald. toch klinkt hij nog behoorlijk pinnig. ook vreemd zijn de jacks achteraan: er steekt niks in de 'int speakers', de 'ext speakers' zijn ook bruikbaar als headphone out en waarvoor dienen in hemelsnaam een 'desk signal' en 'booster signal'? en zou ik ergens relatief goedkoop een gematched paar 8" inch speakers kunnen kopen? of gewoon experimenteren met een tweede speaker? en waar zou ik die kunnen vinden?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Da's nou niet bepaald een mini versterker

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top