Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolloX1 Bekijk bericht
    ....ik stelde vast dat het linker paar op 85mV stond en het rechter paar gezakt was naar 55mV. Mss is dit de "biasdrifting" waar je naar verwees?

    in ieder geval: ik heb de pre amp buis (v4) verwijdert ui het rijtje en de ruis is nu volledig verdwenen.
    1
    Dat is idd het geval met dit type, het zal weer gebeuren op het moment dat je het niet verwacht en je nieuwe buizen vernielen.

    2
    Wat de brom betreft kun je V4 terugsteken en dan V3 verwijderen. Als de brom dan terug is ontstaat hij in de fasedraaier V4.

    Is de brom met het verwijderen van V3 ook weg dan steek je die weer terug en verwijder dan V2. Herhaal dit tot de brom blijvend is maw stel dat na het verwijderen van V1 nog steeds brom aanwezig is moet het wel uit V2 komen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #12

    Standaard

    ik heb v4 teruggeplaatst en v3 verwijdert en inderdaad de brom was terug merkbaar.

    Is het aangeraden om alle pre amp buizen te vervangen zoals dat het geval is bij de power buizen? of kan ik dit probleem ook oplossen door enkel de fasedraaier (v4) te vervangen?

    groeten

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apolloX1 Bekijk bericht
    Is het aangeraden om alle pre amp buizen te vervangen zoals dat het geval is bij de power buizen? of kan ik dit probleem ook oplossen door enkel de fasedraaier (v4) te vervangen?
    Je mag de buis uit pos 3 in pos 4 plaatsen om te testen. Als deze ook bromt zit het probleem in de amp zelf en zul je een dokter moeten consulteren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    1
    Dat is idd het geval met dit type, het zal weer gebeuren op het moment dat je het niet verwacht en je nieuwe buizen vernielen.
    Cluseau, je bedoelt dat het een DSL kwaal is?
    Ik heb zo'n 10 jaar op een DSL50 gespeeld (heel veel uren gemaakt), maar nooit ergens lanst van gehad. Met nieuwe buizen altijd gebiast en klaar.
    Of is het alleen bij de 100 watters? Ik heb nu namelijk een DSL100, die ik alleen maar thuis gebruik. Het is dus wel raadzaam om de bias in de gaten te houden?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    je bedoelt dat het een DSL kwaal is?
    Idd een kwaal, op een gegeven moment ontstaat er lekkage in de print. Je kan er een nieuwe print inzetten maar er zijn ook andere methode's om het aan te pakken.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Je mag de buis uit pos 3 in pos 4 plaatsen om te testen. Als deze ook bromt zit het probleem in de amp zelf en zul je een dokter moeten consulteren.
    heb de lampen verwisselt zoals je had voorgesteld. De brom is dus nog steeds aanwezig, dit gaat extra centjes kosten dus.

    geen idee wat dit fenomeen heeft veroorzaakt, ik zal de amp eens moeten binnensteken bij een tech vrees ik.

    ik zal de resultaten hier later wel posten.
    bedankt voor de hulp.

    groeten

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tja sorry, het meest logische houd hier ff op en moet er toch een intern onderzoek plaatsvinden. Sterkte met de patient.

    ps je hebt de verdachte buis die oorspronkelijk op pos 4 zat toch niet in pos 3 gestopt he? Anders zal hij daar zijn brom kunnen produceren.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 28 januari 2012 om 18:34
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top