Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 103 van 103
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Wat leuk! Een element wat ervoor zorgt dat drie gitaren precies hetzelfde klinken!
    Toegegeven, de derde klinkt wat donkerder, maar het zit er zeker in! Verschillen die live prima wegvallen.

    Zijn we meteen van dat hele gezever af van bolt-on vs set-neck, en al die exotische houtsoorten.
    Da's inderdaad goed nieuws. Ik ga al m'n gitaren verkopen en koop dan wat goedkope exemplaren van multiplex. Van 't verschil koop ik dan pu's met zilverdraad spoelen. Één spoel gewikkeld als Dirty Fingers en één als Filtertron. Dat moet 't hele humbucker spectrum wel zo'n beetje dekken.

    Ik moet wel opschieten. Binnenkort heeft iedereen dit door. Dan zijn die gitaren van echt hout niets meer waard.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Over filtertron. Ik blijf heel enthousiast over TV jones die met een betrekkelijk simpele mod iets supergaafs heeft gelanceerd. de filtertron wordt gesplit. Er ontstaat er een combinatie van single coil, klassieke filtertron, en vervolgens filtertron waarbij in een van de spoelen het hoog weggefilterd is:
    http://www.youtube.com/watch?v=Eg3FcuY8yIw
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    300

    Standaard

    Klinkt inderdaad best aardig. En de huiselijke klunzigheid van de video is ook leuk.

    Dit lijkt me geen pu mod. Maar 'n treble-bypass circuit naar aarde. En dan vanaf slechts één spoel. Wel 'n slim ideetje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top