Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 103
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Seymour Duncan heeft iets supergaafs gelanceerd

    To all the fuckin naysayers:

    http://www.seymourduncan.com/blog/ne...custom-hybrid/

    DE 59/CUSTOM HYBRID IS GELANCEERD!

    dus, alle dipshits die bij voorbaat het al affakkelden; als het zo slecht is, waarom loopt dan zelfs Seymour Duncan himself ermee weg, en is het nu gelanceerd als 'standaard' pickup?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Omdat je niet alles moet geloven wat er op het internet verschijnt.
    Pup's maken is helemaal niet moeilijk. Zeker de oudjes niet !!

    Zoals nog wel verkondigd wordt: De meeste gitaristen luisteren met hun ogen, en houden zo de urban legends in stand ...


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Omdat je niet alles moet geloven wat er op het internet verschijnt.
    Pup's maken is helemaal niet moeilijk. Zeker de oudjes niet !!

    Zoals nog wel verkondigd wordt: De meeste gitaristen luisteren met hun ogen, en houden zo de urban legends in stand ...


    s.
    Precies! De 'originals' (zowel Gibson als Fender) zijn al LANG gekopieerd! Met alle (subtiele) variaties daarop. Dus wat mij betreft niks nieuws.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Omdat je niet alles moet geloven wat er op het internet verschijnt.
    Pup's maken is helemaal niet moeilijk. Zeker de oudjes niet !!

    Zoals nog wel verkondigd wordt: De meeste gitaristen luisteren met hun ogen, en houden zo de urban legends in stand ...


    s.
    dit heeft daar niks mee temaken, voor zover ik het begrijp is dit één pickup met zowel een perfecte hb sound als een perfecte sc sound. Zal wel een markt voor zijn. Dat is er voor pickups altijd. maar not me.

    Ik hou van aparte gitaren die elk helemaal zijn geconcipieerd op één soort klankgroep. Ik hou van strats en tele's met hun brommende scoils, langere scale voor meer attack enz...

    Ik hou van humbucker gitaren met kortere scale voor zwaardere sound.

    Ik hou van holle Harmony's en Guilds met P 90 (achtige) pups voor de lucht in de growl.

    En vooral, ik hou ervan dat verschillende gitaren (qua bodyvorm, neckdimensies, kleur, hout) mij anders doen spelen.

    Het idee van een alleskunner: de highway van de middelmatigheid, een digitale piano met allerlei perfecte presets. Eigenlijk moet ik niks van hybride, geen fiets, geen auto en zeker geen gitaar.

    En ja, ik luister zeker ook met mijn ogen en I just leuvvve urban legends
    Laatst gewijzigd door barno; 22 januari 2012 om 03:36

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het laat zien hoever jullie in de materie zitten. Het heeft niks met een te gekke humbuckertone én te gekke singlecoil tone te maken. Echt niks. Het ging er om dat men mekkerde dat een hybrid per definitie niks is omdat het twee spoelen van twee verschillende elementen zijn. Dat dimarziodat al jaren doet en het dual resonance noemt deed er niet toe. Dat het een gebruikersinitiatief was was reden genoeg om t af te fakkelen. Nu heeft seymour t in zijn lineup zitten.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die eerstE twee Posts, die slaan totaal niet op het element dat nu gelanceerd is. De 59/Custom hybrid lijkt voor maar 75% op een ouwe paf maple spacer, alnico5 en een paf spoel. De customspoel is weer een afgeleide van de superdistortion met n hoop tweaks.


    Ik ken gasten die hun '78 en hun brobucker aan de kant zeggen voor dit element. Niet af en toe maar zeer regelmatig. Dit element heeft een breedte, dynamiek en overall voicing wat nergens mee te vergelijken is. Die customshop pickups klinken saai en futloos vergeleken bij dit element. Alnico 5 voor allround of als halselement met n alnico8 in de brug of met n a2 in de hals. Het kan nauwelijks beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Wat wil je horen Oprheo?

  8. #8

    Standaard

    Ik kan me wel voorstellen dat Orpheo het te gek vind dat een theorie waar hij achter staat en veel mee experimenteert, nu door één van de grootste (denk de grootste) pick-up leverancier wordt omarmd.

    Klinkt goed... moet ik het zien dat het element het karakter heeft van een '59 met meer 'ballen'?
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    dit heeft daar niks mee temaken, voor zover ik het begrijp is dit één pickup met zowel een perfecte hb sound als een perfecte sc sound. Zal wel een markt voor zijn. Dat is er voor pickups altijd. maar not me.

    Ik hou van aparte gitaren die elk helemaal zijn geconcipieerd op één soort klankgroep. Ik hou van strats en tele's met hun brommende scoils, langere scale voor meer attack enz...

    Ik hou van humbucker gitaren met kortere scale voor zwaardere sound.

    Ik hou van holle Harmony's en Guilds met P 90 (achtige) pups voor de lucht in de growl.

    En vooral, ik hou ervan dat verschillende gitaren (qua bodyvorm, neckdimensies, kleur, hout) mij anders doen spelen.

    Het idee van een alleskunner: de highway van de middelmatigheid, een digitale piano met allerlei perfecte presets. Eigenlijk moet ik niks van hybride, geen fiets, geen auto en zeker geen gitaar.

    En ja, ik luister zeker ook met mijn ogen en I just leuvvve urban legends
    ik denk dat de meeste personen je wel geloofde maar dat ze er weinig voor voelde om 2 sets humbuckers a 200-300 euro potentieel te vernaggelen.

    De manier waarop je dit soort dingen post maakt je wel de jehova van hybrid pickups en weird-ass les paul modellen. ook al heb je gelijk, blijft irritant...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Het is bovendien een truc die Robert Frip al zo"n dertig jaar toepast
    Volgens mij is dit zelfs de basis van de zebra-humbucker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top