Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard gezocht: kleine combo met een klein budget :-)

    hallo allemaal,

    zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar een comoversterkertje. ik heb nu een blues junior maar van de ruis die daar uit komt, krijg ik tinnitus geloof ik. ik heb al schroeven uit de achterkant gedraaid, andere lampen geprobeerd... de ruis is gewoon te luid voor de band waarin ik hem wil gebruiken, namelijk een zanger/banjospeler, backing vocals, cello en percussie (geen luide drums dus).

    dus ben ik nu op zoek naar een klein, handig, transporteerbaar combootje. liefst één, maximum twee tien of twaalf inch speaker(s), kleine voorliefde voor lampen (maar solid state mag ook wel). van veel knopjes en lichtjes word ik een beetje misselijk, als ik een extra kanaal wil, steek ik wel een pedaal bij op mijn plank liever tweedehands dan nieuw, budget is ongeveer 200 euro (plus wat ik zou krijgen bij een verkoop/ruil van de pro junior).

    alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    H&K Tubemeister 18 combo; 1x10. 2 kanaals, gedeelde EQ. Met reverb. Schakelbaar van 18W naar 5, 1 en 0W (voor Red Box D.I. output).
    Heb zelf de top en ben er zeer te spreken over.

    Alleen je budget...

    Goedkopere opties:
    -Laney Cub12R (1 kanaal, 15W of 1W, +reverb, 1x12"; €269,-):
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0019399-000

    -Blackstar HT5 Combo (2 kanaals, 5W, 1x10", €299,-)
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0014184-000

    -Blackheart BH15 Combo (1 kanaal, 15W/7W, 1x12", € 349,-)
    http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...GIT0012837-000

    Dus keuzes, keuzes...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #3

    Standaard

    tweedehands H&K Edition Tube, zit wat bugget iets boven wat je beschikbaar hebt maar die is zeker het overwegen waard!!!
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ik heb deze:

    http://muziek.marktplaats.nl/verster...fta_ind=1&fs=1

    2 x 25 watt transistor. Maar een prima geluid, geschikt voor thuis en optredens zoals jij schetst. 2 x 10 inch speakers, maar opvallend licht in gewicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb een Valve Junior gehad, een Blackstar HT5 en nu een Blackheart Handsome Devil (top). Daar was is 150,- voor kwijt. Die Blackheart vind ik echt super (voor het geld)!!! Klinkt erg volwassen.
    Daarom raad ik je echt de Blackheart aan... even zoeken naar een tweede handsje.....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2005
    Locatie
    grond
    Berichten
    3.485

    Standaard

    Het klinkt misschien als spam(maar het is het niet), maar de Harley benton heeft weinig knoppen kan enorm hard en gaat lekker zacht voor thuis. Plus dat hij niet enorm hard bromt als je hem helemaal open zet. Een beetje brom hou je altijd. In combinatie met een losse 12 inch speakerkast zit hij ook nog binnen je budget.
    Laatst gewijzigd door Mufftin; 21 januari 2012 om 19:23

  8. #8

    Standaard

    Als je tevreden bent over je blues junior kan je hem toch ook laten upgraden? Check deze site maar eens:
    http://billmaudio.com/wp/?page_id=882
    http://billmaudio.com/wp/?page_id=267

    Misschien kan je zoiets door een ampdoc in de buurt laten doen?
    Laatst gewijzigd door Jammin J; 21 januari 2012 om 19:29

  9. #9

    Standaard

    bedankt allemaal voor de reacties!

    eerst iets corrigeren uit mijn eerste post: ik bedoelde niet mijn blues junior maar wel mijn pro junior, naar het schijnt heeft zelfs Bill M ooit gezegd dat het lijkt alsof die dingen ontworpen zijn met die buzz er in. heel moeilijk er uit te krijgen dus.

    Laney Cub10/12 ziet er inderdaad wel fijn uit, ga ik zeker eens checken, reverb heb ik al in pedaalvorm want die onboard is blijkbaar digitaal?

    Tubemeister zou ik weer moeten sleuren met cabinets en ik houd het liever een beetje compact, heb ook al twee gitaren en een pedalboard bij me

    Fender Princeton Chorus, beetje dubbel gevoel, 2x10 lijkt me echt ideaal, licht en toch genoeg power, maar volledig solid state en ingebouwde effecten, doet me terugdenken aan mijn Marshall AVT150 en daar heb ik niet echt goeie herinneringen aan...

    ik heb Blackheart altijd geassocieerd met punkers, klopt dus niet? ik vond online een Little Giant head + 1x12. leek me ook altijd zo'n gek idee, zo'n mini stack. maar ik ga toch eens googlen en rondkijken/luisteren.

    alvast bedankt voor de suggesties, meer is altijd welkom

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht

    Tubemeister zou ik weer moeten sleuren met cabinets en ik houd het liever een beetje compact, heb ook al twee gitaren en een pedalboard bij me
    Goed lezen hè, ik zei Tubemeister *combo*!



    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top