Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Amp ! Vox nieuws: AC4HW, AC4C1BL, TB18C1

    Leuke kruisbestuiving: de AC4 in een HW uitvoering, met (in tegestelling tot de concurrentie) een 12 inch speaker! En in plaats van de attenuator op de AC4TV hier gewoon een mastervolume. Een leuke uitbreiding in de afdeling serieuze laagvermogende amps.

    http://www.voxamps.com/us/handwired/ac4hw1/

    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Hallo, 1200 dollar. En geen tube rectiefier. Die 12 inch maakt hem gelijk ongeveer -nou ja- even groot als een AC15 dus hoe cute ook, I'll pass.

    Was een reissue AC10 niet gewoon geiler geweest?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Nee, $799 wordt 't.
    Hier de demo (effe doorspoelen naar 0:30 voorbij de synth)
    http://www.youtube.com/watch?v=8bh6fZyh-28&sns=em
    Inclusief bullshit van de demo meneer, die beweert dat de Hot mode een extra del van de pre amp buis gebruikt....fail.... de tone stack wordt omzeild. Maar goed.
    Prijstechnisch zit -ie dan onder de AC15HW en boven de Class5, die denk ik ook een ander publiek bedient. De AC10 is leuk, maar voor de huidige generatie die net bekend is geworden met de AC4 is het marketing technisch waarschijnlijk slimmer om deze uit te brengen. Ik moet zeggen: het klinkt wel erg lekker, misschien een tikkie hol.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat holle is vooral de room denk ik. 800 is niet heel gek maar lastig segment, te zacht voor podium, clean dan, te hard voor huiskamer en studio... er zijn maar weinig gitaristen die daar nog kleine amps gebruiken lijkt me, tis vooral de 4x12 jongens of de racks en digitaal.
    De HW Fender champ heeft het niet lang uitgehouden.
    Niettemin, het klinkt wel wicked, op het eerste gehoor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, de Class 5 is al duidelijk duurder dan de budget 5 watters en deze ligt daar weer een stuk boven. Maar hij klinkt toch wel erg goed met die master in plaats van de attenuator en de 12" speaker. Interessant ja, potentieel verkoopsucces? Hmmm.... moeilijk.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    E777 is -ie bij onze Deutsche Grootgrutter. Ik ben wat spullen aan 't opruimen, misschien dat ik hier toch nog voor ga. Ik ben wel een fan van Vox + greenback, meer dan blue ben ik achter en ik ga wel iets portables nodig hebben. Maar ik moet 'm écht eerst effe horen. Waar o waar...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    klinkt lekker hoor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Sja hoe laaiend iedereen ook is over de blue, ik vind het een gruwel.
    Vox is wel flink bezig de laatste tijd. Het is dat het kreng veel weegt maar de Bruno 18 watt klinkt alsof ik er goed mee door een deur zou kunnen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Die Bruno's ben ik ook wel nieuwsgierig naar, maar met bijna 30 kg kan ik net zo goed de AC15 houden... ik wil écht een lichte en en zware setup, geen zware en een zware
    Een Blue heeft wel zijn charme, maar ik zit er teveel aan vast. En je kan het raar vinden, maar in mijn omstandigheden (ik speel altijd met gehoorbescherming) klinken een paar gitaren op het halselement niet lekker in de mix. Zonder doppen wel, maar zo ga ik geen optreden in. En als op een andere speaker de boel voor mij wél lekker prikt op elk element, dan is de keus snel gemaakt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik ben eigenlijk een Fender man. Maar deze klinkt wel erg goed. Ik vraag me af hoeveel van die tone komt uit die speciale pickups van de Vox gitaren. Die ik net zo uber cool vind.... Maar over die gitaren wordt hier nauwelijks geluld. Terwijl die pickups toch echt wel aandacht verdienen.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top