Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard Fender Machete. Nieuwe amp van Fender...

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Thumbs up

    Woehoe, Fender gaat zich ook eindelijk eens in 2012 begeven! Een ontwikkeling als deze kan ik alleen maar toejuichen, eindelijk 's een versterker die 's niet vintage moet klinken, maar waar je veel meer mee kan. Als ik deze versterker ergens zie staan, wil ik 'm zeker aan de tand voelen, want de filmpjes zijn erg overtuigend.

    Dit is ook een leuk filmpje om een goeie impressie te krijgen:



    Eindelijk 's een simpel en duidelijk filmpje wat de versterker allemaal precies doet, stap voor stap, zonder oeverloos gelul, de eeuwige blues riedeltjes, of moeilijk snel gepiel, waar je niks duidelijk aan wordt. Ik zeg; Fender is goed bezig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    181

    Standaard

    Ik word er niet echt warm van, trendproduct...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    (...) Eindelijk 's een simpel en duidelijk filmpje wat de versterker allemaal precies doet, stap voor stap, zonder oeverloos gelul, de eeuwige blues riedeltjes, of moeilijk snel gepiel, waar je niks duidelijk aan wordt. Ik zeg; Fender is goed bezig.
    +1. Los van of de amp je smaak is: heerlijk rustige demo film. In tegenstelling tot die KUT-demo-filmpjes van LineSUCKS...

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Hmm, sorry, maar ik heb er wel wat op te mopperen Rustig filmpje ja, maar beetje overdreven om twee keer het hele spectrum aan mogelijkheden te doorlopen bij de regelaars. Wat betreft de amp hoor ik sowieso al twee regelaars die maar één sweet spot hebben (nutteloos dus) en de overall sound is niet echt spannend. Styling technisch gezien vind ik het van Matamp gepikte lettertype niet passen in hun eerdere pogingen een nieuw, eigen gezicht neer te zetten.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Is 'sounding thin and lifeless on every setting' a special feature?
    Pretty much sums it up.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  7. #7

    Standaard

    Och ik moet hem eerst maar eens in het echt horen (ook al hou ik meer van vintage georienteerde amps). Hoe hij klinkt op een youtube filmpje is bij lange na geen goede representatie van hoe hij echt is.
    En op zich wel een goeie demo inderdaad, niet lullen maar spelen.

    Ik vind het in elk geval tof dat Fender met een hoop nieuwe producten komt, ook die Greta en Excelsior (GASGASGAS!) amps. En niet te vergeten Squier met een aantal nieuwe gitaren die ook eens wat anders zijn, er mooi uitzien en waarschijnlijk ook van behoorlijk goede kwaliteit zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Demping en tune zijn vast interactief... Ze zijn nu naast elkaar gedemonstreerd. Maar d'r zit nog een wereld aan toon achter. Het is vast een passieve tonestack. M.a.w. via de tonecontrolls en deze twee tune en damping knopjes kun je nog wel wat toontje vinden vermoed ik...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Damping heb ik ook al op andere amps gehad en het heeft me nog nooit iets aan veelzijdigheid opgeleverd. Meer damping betekende altijd minder dynamiek en een doffere klank.
    Die 'Tunes' klinkt sterk als de ISF zoals Blackstar die gebruikt, dus een globale EQ. Het lijkt allemaal veelzijdiger dan het is.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Op mijn Fender The twin zitten de goodies altijd in heel extreme settings. En die worden dan extremer als je er 1 of 2 pedalen (gain, distortion, overdrive) voorzet...

    Maar goed... 't kan natuurlijk net niks zijn...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top