Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Drop Tuning Pedaal

  1. #1

    Standaard Drop Tuning Pedaal

    Hallo,

    Ik zou graag een drop tuning pedaal aanschaffen, nu twijfel ik tussen een Whammy DT of een Morpheus Drop Tune Pedal, ik heb al een Whammy 4 anders verkoop ik hem en koop ik een Whammy DT, of ik hou hem en koop een Morpheus Drop Tune Pedal.

    Iemand ervaring met met 1 van deze pedalen of is er nog een ander pedaal die je aanraad.

    Mvg Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ik heb geen er geen ervaring mee maar de Morpheus lijkt mij echt een ideaal pedaal. Klinkt prima in filmpjes maar ik vind hem redelijk prijzig. Het is echter wel een uniek geval.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  3. #3

    Standaard Drop Tuning Pedaal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Ik heb geen er geen ervaring mee maar de Morpheus lijkt mij echt een ideaal pedaal. Klinkt prima in filmpjes maar ik vind hem redelijk prijzig. Het is echter wel een uniek geval.
    Ja daarom dat ik twijfel tussen beide ik kan nog 120€ krijgen voor mijn Whammy 4 dan moet ik nog een 180€ bij leggen voor een Whammy DT of ik hou gewoon mijn whammy en koop een Morpheus dan is het 185€ op die 5€ gaat het niet komen.

    Maar ik heb ook veel zitten kijken op youtube en beide vindt ik ze goed, moeilijke keuze dus, maar alle reacties zijn welkom bedankt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Een Drop Tuning pedaal? Okay, even voor de zekerheid:
    waar wil je dit voor gaan gebruiken? Voor andere stemmingen? Dat gaat een whammy niet doen. Daarbij: mocht je iets voor een andere stemming willen, het zal nooit beter zijn dan fysiek stemmen, dus houdt dat in gedachten.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Een Drop Tuning pedaal? Okay, even voor de zekerheid:
    waar wil je dit voor gaan gebruiken? Voor andere stemmingen? Dat gaat een whammy niet doen. Daarbij: mocht je iets voor een andere stemming willen, het zal nooit beter zijn dan fysiek stemmen, dus houdt dat in gedachten.
    Sterker nog: het zal altijd onnatuurlijk en digitaal klinken.

    Lager stemmen? -> Lager stemmen!

  6. #6

    Standaard

    De Morpheus schijnt heel goed te zijn.

    De Whammy zal alleen vreselijk onnatuurlijk klinken. Dat, en tonesuck. Zodra je het pedaal aanzet raak je veel hoog kwijt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik weet zo gauw even niet meer waar ik dat gezien had, maar volgens mij is de Whammy DT in samenwerking met de makers van de Morpheus gemaakt. Aangezien het nieuwe downtune deel in de DT er bijna hetzelfde uitziet als de Morpheus, zou ik er vanuit gaan dat het zelfs exact hetzelfde kan klinken als de Morpheus zelf.

    Dat een whammy (DT) nu nog steeds tonesuckt, weet ik nog net zo niet. De TB die in deze zit zou al een hele verbetering kunnen zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ah, ik zie nu pas dat we het hebben over een nieuwe Whammy.
    Anyways ... tja, datsoort pedalen zijn voor mij (en velen) echt onacceptabel als iets om je stemming geheel te veranderen. Het gaat, inderdaad, ontzettend digitaal klinken en er zal altijd latency zijn. Leuk voor classic pitch shifting effects, maar daar zou ik het dan ook alleen voor gebruiken.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    en er zal altijd latency zijn.
    Daar had ik nog niet eens aan gedacht!

  10. #10

    Standaard

    zijn al deze meningen gebaseerd op ervaringen met de Whammy DT en Morpheus, of napraat en 'denk ik'?

    Anyway, in eerste instantie ben ik ook huiverig voor 'downtunen' met pedalen, echter speelt de gitarist uit mijn oude band al enkele maanden naar tevredenheid op de Morpheus. Hij heeft veel pedalen en goede oortjes, en heeft oa vanwege latency de oude Whammy verkocht (gebruik voor pitchshifting, niet downtunen!). Ik begreep duidelijk van hem dat de Morpheus heel goed was en zeker een vervanger voor dat 'ene' nummer dat je een keer in Drop C speelt in een live-set.

    Filmpjes op Youtube van de Morpheus vind ik ook vrij overtuigend klinken. Jah; het is digitaal, maar goedkoper en praktischer dan een 2e of 3e gitaar mee..

    TS: ga naar de winkel en test ze naast elkaar, dan kan je pas een goede beslissing maken over klank en welke je wilt.

    Guitars -> Pedals -> Amps

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top