Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 70

Discussie: Partsocaster

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Dat ziet er veelbelovend uit.

    Dus als ik bijvoorbeeld de body beits met een transparante lak, en dan de vintage nitro transparante finisch erover krijg ik een mooi gele transparante lak waarin de houtnerf mooi zichtbaar is?
    Ik heb het zelf nooit geprobeerd, dus dat is af te wachten. Je kunt het beste even een stukje hout als proef maken. Beitsen en dan die lak een paar laagjes om te kijken wat het resultaat is.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Dat ziet er veelbelovend uit.

    Dus als ik bijvoorbeeld de body beits met een transparante lak, en dan de vintage nitro transparante finisch erover krijg ik een mooi gele transparante lak waarin de houtnerf mooi zichtbaar is?
    Ik zou geen verschillende slasoorten over elkaar doen. En waarom wil je eerst blank en dan vitae blank en? Nitro verkleurt vanzelf wel... Wil je uiteindelijk de gitaar volledig opaque waar de nerf doorheen schijnt ala een ouwe goldtop of zoals n.'59 burst.

  3. #63

    Standaard

    Ben eigenlijk nog in de twijfel als 'k zou voor de witte vintage look finish gaan of de body transparant lakken.

    Dacht dat een beits altijd moest gebruikt worden, ook als enkel een transparante laag gebruikt word.

    Misschien zou het wel mooi uitkomen inderdaad om zoals een oude sunburst een kleur te kiezen waarbij ik de houtnerf laat terugkomen in de kleur. Vind het aan de ene kant wel jammer om een body uit één stuk hout helemaal te bedekken.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Ben eigenlijk nog in de twijfel als 'k zou voor de witte vintage look finish gaan of de body transparant lakken.

    Dacht dat een beits altijd moest gebruikt worden, ook als enkel een transparante laag gebruikt word.

    Misschien zou het wel mooi uitkomen inderdaad om zoals een oude sunburst een kleur te kiezen waarbij ik de houtnerf laat terugkomen in de kleur. Vind het aan de ene kant wel jammer om een body uit één stuk hout helemaal te bedekken.
    met beits kleur je de nerf. als je dekkend wit wilt waar de nerf doorheen piept moet je gewoon witte nitro nemen. Motip levert dat (onder andere) neem je wat geler wit, dan ben je al een heel eind met 'relicing vintage'

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Hier zie je de nerf ook gewoon:


    trans white vind ik altijd beetje raar uitzien, dat krijgt een rozige gloed door het hout in combi met wit.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Hier zie je de nerf ook gewoon:


    trans white vind ik altijd beetje raar uitzien, dat krijgt een rozige gloed door het hout in combi met wit.
    dat eerste is geen beits maar gewoon gekleurde lak (of beits gesprayed, het kan wel, beetje lastig)

    die ander is mary kaye white, en hoeft er heus niet zo rozig uit te zien.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat eerste is geen beits maar gewoon gekleurde lak (of beits gesprayed, het kan wel, beetje lastig)

    die ander is mary kaye white, en hoeft er heus niet zo rozig uit te zien.
    Volgens mij is bij die eerste de basiskleur wel gebeitst. Het kan ook met ecoline. Mijn gitaar heb ik met ecoline op kleur gebracht en de zwarte burst aan de rand is met de spuitbus en wat beleid gedaan.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #68

    Standaard

    Hm moeilijke kwestie. Denk dat ik voor de blanke nitro finisch ga, dan kan ik 'm achteraf evt nog altijd strippen en in een kleur spuiten mocht hij me niet bevallen.

    Daarvoor heb ik enkel die vintage nitro finisch nodig dus?

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.976

    Standaard

    Alder is een mooi vlak houd zonder grote nerven erin, dus je zou inderdaad met alleen blanke lak volstaan.
    Ik denk dat je voor een body wel minstens 2 zoniet 3 bussen nodig hebt. En afhanelijk van hoe 'gelig' je het wilt natuurlijk, hoe geler hoe meer lagen je nodig hebt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #70

    Standaard

    Dat zal het worden denk ik.

    Dan zal het waarschijnlijk meer die richting uitgaan;
    Wel anders dan ik eerst voor ogen had, maar vind een zichtbare houtnerf toch altijd zo mooi.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top