Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 70

Discussie: Partsocaster

  1. #1

    Standaard Partsocaster

    Hello!

    Heb al altijd humbucker gitaren gehad, en vond en strat nooit iets voor mij. Maar als je dan meer in het bluesy'er werk zit à la clapton en SRV, zou ik er toch graag eens een goeie strat (of tele ) bijhebben.

    Werk ook graag aan dingen, en zou het dus wel zien zitten om er zelf ééntje te bouwen. Maar als ik zo eens alle dingen samentel, komt dat toch neer op een smak geld?

    Zo wil ik onder andere
    - rosewood fretboard
    - geen té dikke neck
    - minimum medium jumbo en liefst jumbo frets
    - Goeie tremolo

    Zou ik dit beter zoeken in de fender - squier reeks? Mocht ik evt zelf één bouwen kan ik natuurlijk de body in nitro lak zetten, wat ik liever zou hebben dan een dikke polyurethaanlak, die haast niet aged.

    Verder twijfel ik ook nog aan een strat of een tele. twee totaal andere dingen natuurlijk, maar kan gelijk niet uitmaken welke ik de tofste vind spelen. Voor het rockwerk heb ik een malcolm young sig, dus het moet niet speciaal een scheurgitaar zijn. Dan is een strat waarschijnlijk een betere optie?

    alvast bedankt,
    Dries

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    Werk ook graag aan dingen, en zou het dus wel zien zitten om er zelf ééntje te bouwen. Maar als ik zo eens alle dingen samentel, komt dat toch neer op een smak geld?
    DOEN!!!!

    Qua kosten hoeft het niet heel extreem te zijn. Hieronder een bouwverslagje van mijn laatste.

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...t-2011-en-2012)

    Globale kosten:
    Bodyhout: € 40
    hals (incl dots, haspen, frets, topkam, tuners) € 100 (iets meer voor bijvoorbeeld Sperzels)
    Lak, primer, schuurmateriaal, stain etc € 80 - 100
    Plastic, (allparts) en schroefjes, neckplate en andere meuk € 50 (maar is ook via marktplaats voor minder te scoren)
    Tremelo € 50
    Elementen € 50 - € 150

    Tussen de 400 en 600 euro kan je klaar zijn als je zelf aan de slag gaat.

    Bouwtechnische ondersteuning krijg je bij Zelfbouw hier op het forum wel. Een stratje bouwen is echt geen rocketscience
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 17 januari 2012 om 14:56
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Mooi werk!

    Van tuners monteren enzo ben ik niet echt bang, maar eerder van de hals en de passing ervan wanneer ik ze in huis zou krijgen. Hoe is dat fretwerk over het algemeen bij bv. Voxhumana of guitarsupplies? Zijn die zogenaamde "allparts" halzen daar allemaal gelijk?

    Er zijn ook zoveel soorten halzen e bodies... Zie op den duur de bomen door het bos niet meer, letterlijk

    Bedankt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Signature? Heeft alles wat je zoekt
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5

    Standaard

    zou het ook niet te duur willen zoeken, rond de 400 moet toch al iets moois te bouwen zijn?
    Nitro kan ik natuurlijk in deze prijsklasse alleen maar krijgen als'k hem zelf lak, dat begrijp ik.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    yep te gek om te doen

    hier is die van mij

    body was 40 euri op marktplaats
    elementjes seymour duncan ss-l 5 en ss-l 6 en een jb humbucker 80 euri op mp
    de hals was 90 euro allparts b-stock met een minder mooi nerfje
    electronica schroefjes etc 50 euri
    brug van wilkinson 40 euri
    tuners wilkinson 30 euri
    busje nitro vintage yellow voor de hals 20 euri
    en nog 25 euro voor knoppie etc

    en hij is nu bijna klaar

    Laatst gewijzigd door jules; 17 januari 2012 om 15:55

  7. #7

    Standaard

    En de bespeelbaarheid, wat heb je dan?
    Is dit te vergelijken met bijvoorbeeld een americ. std., beter, of niet zo goed?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    tot nu toe beter als een am standard wat mij betreft. De body heeft wel hier en daar wat krasjes maar is echt goed, allparts halzen zijn door fender gelicenseerd, fretwerk is perfect.
    Ik heb een wiring gebruikt waarbij ik alleen een volume potmeter gebrui,. die is van CTS, de switch is van ctrl.
    Ik moet hem natuurlijk nog goed afstellen en zo, de nut goed vijlen etc, Maar tot nu toe is dit wat mij betreft een topgitaartje aan het worden.
    Harstikke leuk om te doen en zeer leerzaam, plus je maakt zon gitaar ook een beetje van jezelf he kijk maar eens naar de naam hahaha





    Laatst gewijzigd door jules; 17 januari 2012 om 15:57

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driesp Bekijk bericht
    En de bespeelbaarheid, wat heb je dan?
    Is dit te vergelijken met bijvoorbeeld een americ. std., beter, of niet zo goed?
    Ga er maar vanuit dat je eerste bouw of montage project niet zo goed zal zijn als een usa strat. maar dat is niet erg.

    Zeer waarschijnlijk zal je van pure trots na het voltooien in het beginn zelfs denken dat ze wèl beter is, maar het perfect monteren/afstellen van een gitaar is iets dat logischer wijze door profs veel beter gebeurt dan door een first timer.

    De meerwaarde zal in het begin vooral zitten in de fun van het bouwen enz...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    nou moet je niet meteen zeggen, met de hulp die je kunt krijgen op fora als deze kom je toch wel een heel eind hoor

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top