Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Flightcase versterker

    Hi,

    Ik wil al een tijdje een flightcase voor mijn vox ac30. De flightcase wil ik om 2 redenen.

    -Het vervoer, het tolex(bekleding spul) heeft al wat krassen en dutten, waar ik opzich niet mee zit, maar toch, ik wil er nu toch wat graag omheen.
    -Ik kan mijn amp erop zetten tijdens optredens. Soms gebruik ik een kist van het aanwezige geluidsbedrijf. Maar die zijn niet altijd beschikbaar.

    Ik stond een aantal keer op het punt om er zelf 1 te bouwen, die optie staat nog steeds open. Naar schatting zal ik dan tussen de 100 en de 150 euro kwijt zijn. Maar ik ben niet ZO handig dat ik dat even 1-2-3 doe en ik heb het behoorlijk druk dus tja...

    Een nieuwe WAS geen optie want die zijn altijd 300 of meer.

    Maar:
    Nu kom ik dit tegen:
    http://www.thomann.de/nl/thon_live_case_vox_ac_30.htm

    200 euro, nieuw. Dan kan nog net binnen het budget!

    echter, er staat gemaakt van 7mm birch plywood. doorgaans zijn flightcases minimaal 9 mm dik.(toch?)

    Mijn vraag aan jullie, kan ik hier mijn amp van ± 30-35 kilo op zetten of is 7mm dan gewoon te dun?
    Heeft iemand ervaring met deze kisten van thon?

    Ik hoor graag wat jullie denken

    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Sterk genoeg. Ik heb voor mijn Delta Blues ook een case op maat laten maken van 7 mm plaat (bij een bouwer in Nederland) en dat volstaat echt voor één van deze afmetingen!
    De Thon-cases zijn ook wel netjes gebouwd. Ik heb een aantal voor statieven en kabels bij Thomann gekocht en die gaan toch wekelijks in en uit de bus en houden zich prima!
    Overigens, voor €200,- is misschien er ook wel een bouwer te vinden in Nederland... Ik heb vorig jaar voor mijn DB-case €175,- (excl. wielen) betaald, met een bodemplaat van 18 mm.
    Zelfbouw is interessant als je de spullen om 'm te maken al hebt (een poptang is essentieel en een goede is niet heel goedkoop!). En 150 euro ben je ook zo kwijt aan onderdelen. Ik ga zelf niet meer klooien voor die €50,- extra, als ik dan een kant en klare en goed gebouwde case thuis krijg!
    Ik heb ze in het verleden heel veel gemaakt, maar toen loonde het nog veel meer, omdat je nog geen (duitse) internetwinkels had!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 16 januari 2012 om 14:12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de informatie!
    heb je misschien gegevens van een bouwer? (pm als je dat liever hebt)
    Wel handig als je voor ongeveer hetzelfde geld wat wensen door kan spreken!
    Maar ik weet in ieder geval dat het dik genoeg is! thanks

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    Bedankt voor de informatie!
    heb je misschien gegevens van een bouwer? (pm als je dat liever hebt)
    Wel handig als je voor ongeveer hetzelfde geld wat wensen door kan spreken!
    Maar ik weet in ieder geval dat het dik genoeg is! thanks
    http://www.cylex-bedrijvengids.nl/be.../11060564.html

    Ik heb geen aandelen of wat dan ook, dus lijkt me geen probleem. Ik was erg tevreden en prima service. Realiseerde me net wel dat er geen schuim in zat, want ik had nog wat stukken liggen! Wel had ik vier sluitingen (twee op elke lange zijde) en dat kan ook probleemloos met één op elke korte zijde. Scheelt twee sluitingen en is ook nog handiger!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 16 januari 2012 om 14:52
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #5

    Standaard

    Bedankt! ik zal eens wat informatie winnen daar!

  6. #6

    Standaard

    Ik ben nog steeds bezig met een aantal offertes en ik vraag me het volgende af..

    Tot nu toe wordt bij iedereen de bodem ook gewoon met 9mm(+1 mm HPL) geleverd. Is dit standaard? Mijn amp weegt ongeveer 30-35 kilo. Dus als de case wordt getild dan houden alleen 4 vlindersloten en een 10mm dikke plaat de amp tegen.

    Is dat dik genoeg?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    Ik ben nog steeds bezig met een aantal offertes en ik vraag me het volgende af..

    Tot nu toe wordt bij iedereen de bodem ook gewoon met 9mm(+1 mm HPL) geleverd. Is dit standaard? Mijn amp weegt ongeveer 30-35 kilo. Dus als de case wordt getild dan houden alleen 4 vlindersloten en een 10mm dikke plaat de amp tegen.

    Is dat dik genoeg?
    Ja, het is sterk genoeg, maar ik laat de bodem altijd van 18mm maken. Kun je de wielen er met inslagmoeren direct op monteren, zonder versteviging! In de case voor mijn Deltablues (22 kg) zit alleen op elke korte zijde een vlindersluiting, dus die hangt aan twee. Geen probleem!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 24 januari 2012 om 18:24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    954

    Standaard

    Case Company.....ff goo glen...
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy Bekijk bericht
    Case Company.....ff goo glen...
    Heb ik vier cases laten bouwen, een jaar of acht geleden: prima en toen i.i.g. zeer betaalbaar!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Case company.., dikke +1

    Neem ff contact op met de man zelf achter case company. Hij kan je precies vertellen voor welk materiaal je moet gaan (ga je op toernee of 1x per maand een optreden in een lokale kroeg)
    Hij is goedkoper dan Thomann en de cases zien er erg goed uit.

    Persoonlijk heb ik geen spijt van de case voor mijn top maar vind de case voor mijn 2x12 wat overdreven. Het maakt alles een stuk zwaarder en moeilijker mee te nemen. Alles past maar net in de auto en heb al meerdere malen mijn auto beschadigd, nu ik een andere auto nodig heb omdat mijn oude op is moet ik te veel rekening houden met mijn gear. Voordeel is wel weer dat je altijd iets bij je hebt om de boel op te zetten en dat je bijvoorbeeld ook je hele bende ergens achter kan laten (mits vertrouwd) lam de taxi in kan stappen en de volgende dag alles kan op halen en je niet druk hoeft te maken als er 30 liter bier over heen is gegaan..
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top